• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι παίζει με τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων;

Διαβάστηκε από 41087 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/5/2019
 

Ξέρεις τι είναι ο μεταβλητός χρονισμός; Τι σημαίνει VTEC, Vanos και VVTi; Ώρα να μάθετε τα πάντα για τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.

Παρατηρώντας τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα διαπιστώσετε ότι όλα τα μηχανικά μέρη κινούνται «συγχρονισμένα» μεταξύ τους. Ο κινητήρας χωρίζεται σε δύο βασικές «ομάδες» άμεσα συνδεδεμένων εξαρτημάτων, με την πρώτη ομάδα να αποτελείται από τον στροφαλοφόρο άξονα και τα έμβολα, ενώ τη δεύτερη από τους εκκεντροφόρους και τις βαλβίδες. Όπως είναι λογικό, τα εξαρτήματα της κάθε ομάδας είναι άμεσα συγχρονισμένα. Το μυστικό, όμως, για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα είναι να κινούνται συγχρονισμένα και οι δύο αυτές ομάδες. Αυτός είναι ο λεγόμενος χρονισμός του κινητήρα και, είτε με έναν ιμάντα, είτε με μία καδένα πετυχαίνουμε την αρμονική κίνηση των μηχανικών μερών. 

Καθώς, οι στροφές λειτουργίας αυξάνονται, οι ανάγκες του κινητήρα μεταβάλλονται δημιουργώντας πρόβλημα στους μηχανικούς. Κάπου εδώ έρχονται τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων με τα οποία θα ασχοληθούμε σε αυτό το τεχνικό κείμενο. Ποιος είναι ο λόγος ύπαρξής τους; Πώς λειτουργούν και ποια είναι τα δημοφιλέστερα; Ώρα να μάθετε τι σημαίνει η φράση «άνοιξε το VTEC»!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ