Ο πρώτος κινητήρας της BMW με σύστημα μεταβλητού χρονισμού σε βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο πρώτος κινητήρας της BMW με σύστημα μεταβλητού χρονισμού σε βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.

VTEC- Ο «βασιλιάς» του μεταβλητού χρονισμού!

121.789 Επισκέψεις στο άρθρο

Η τεχνολογία VTEC έχει γίνει σήμα κατατεθέν της Honda και παρόλο που δεν ήταν το πρώτο σύστημα μεταβλητού χρονισμού στον χώρο της αυτοκίνησης, όπως πολλοί ισχυρίζονται, είναι αναμφισβήτητα το δημοφιλέστερο. Πώς λειτουργεί όμως; Υπάρχουν πολλοί, ελαφρώς παραλλαγμένοι τρόποι λειτουργίας, αλλά ο πιο κατανοητός είναι αυτός που θα περιγράψουμε. Φανταστείτε έναν εκκεντροφόρο εισαγωγής με δύο έκκεντρα που καθορίζουν την κίνηση των βαλβίδων. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο έκκεντρα, υπάρχει ένα τρίτο μεγαλύτερο, το οποίο είναι ικανό να βυθίσει περισσότερο και για μεγαλύτερο χρόνο τις βαλβίδες. Όσο οι σ.α.λ είναι σε χαμηλά επίπεδα, το μεσαίο έκκεντρο γυρίζει στο αέρα χωρίς να επηρεάζει την κίνηση των βαλβίδων. Τη στιγμή που ο κινητήρας θα περάσει ένα όριο στροφών λειτουργίας, ένας πείρος επεμβαίνει με τη βοήθεια υδραυλικού μηχανισμού βάζοντας στο «παιχνίδι» το μεσαίο έκκεντρο. Με αυτόν τον τρόπο, τα δύο μικρά έκκεντρα γυρνούν στον αέρα και η κίνηση των βαλβίδων ελέγχεται πλέον από το μεγάλο έκκεντρο.

Ανάμεσα στα δύο έκκεντρα, υπάρχει άλλο ένα τρίτο μεγαλύτερο, το οποίο είναι ικανό να βυθίσει περισσότερο και για μεγαλύτερο χρόνο τις βαλβίδες.

Ανάμεσα στα δύο έκκεντρα, υπάρχει άλλο ένα τρίτο μεγαλύτερο, το οποίο είναι ικανό να βυθίσει περισσότερο και για μεγαλύτερο χρόνο τις βαλβίδες.


Από τη δεκαετία του `80 που εμφανίστηκε η τεχνολογία VTEC μέχρι σήμερα, η Honda έχει εξελίξει τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, με αποτέλεσμα σήμερα να μην μεταβάλλεται μόνο η διάρκεια και το βύθισμα. Ο μεταβλητός χρονισμός περιλαμβάνει συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονικό σημείο ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται με αλλαγή θέσης του εκκεντροφόρου σε σχέση με το γρανάζι του.

Toyota
test center