
Μην περιμένεις περισσότερη αυτονομία στα ηλεκτρικά
Γιατί δεν πρέπει να περιμένει κανείς μεγαλύτερη αυτονομία από όση ήδη έχουν τα ηλεκτρικά;
autotriti team
Αυτό που έχει σειρά είναι η γρήγορη φόρτιση.
Ο ίδιος ο Elon Musk έχει πει πως μπορεί να φτιάξει αυτοκίνητα με αυτονομία πάνω από 1000 χιλιόμετρα, αλλά δεν θα τα θέλει κανείς γιατί θα είναι βαριά και θα θέλουν μέρες να φορτίσουν. Όχι το πρόβλημα δεν είναι η αυτονομία. Το πρόβλημα είναι αλλού. Πού;
Το πρόβλημα είναι η ταχύτητα φόρτισης. Να βάλεις μια μεγαλύτερη μπαταρία δεν είναι δύσκολο. Όπως είπε και ο επικεφαλής της Tesla, το βάρος θα μεγαλώσει απλά. Και αυτό, παρότι δημιουργεί μια σειρά από προβλήματα, είναι το πιο εύκολο. Μεγαλύτερα φρένα, ισχυρότεροι κινητήρες και είμαστε έτοιμοι.
Όμως αν βάλεις διπλάσια μπαταρία σε ένα αυτοκίνητο, το διπλάσιο βάρος είναι το μικρότερο πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ο διπλάσιος χρόνος φόρτισης. Διπλάσιος από τον ήδη μεγάλο χρόνο φόρτισης.
Εξάλλου η αυτονομία που πετυχαίνουν σήμερα τα ηλεκτρικά είναι αρκετή. 500-600 χιλιόμετρα ήταν πάντοντε η αυτονομία που οι κατασκευαστές «έβαζαν» στα αυτοκίνητά τους. Ακόμη και όταν οι καταναλώσεις έπεσαν και οι κινητήρες έγιναν πολύ οικονομικοί, αυτό που άλλαξε δεν ήταν η αυτονομία, αλλά το ντεπόζιτο. Οι κατασκευαστές μίκρυναν τα ντεπόζιτα, αφού τώρα τα 500-600 χλμ. «έβγαιναν» με λιγότερα λίτρα καυσίμου. Με άμεσο όφελος στο βάρος και άρα την κατανάλωση και την ενεργητική ασφάλεια. Τα ντίζελ, με τα ίδια ντεπόζιτα φυσικά είχαν και μεγαλύτερη αυτονομία, όμως ήταν τα βενζινοκίνητα μοντέλα που καθόριζαν το χαρακτηριστικό αυτό. Αν θες 50 αντί για 65 λίτρα ντεπόζιτο για τα 500-600 χλμ. με βενζίνη, ας βγάζει το ντίζελ παραπάνω.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ξαφνικά όλες οι μάρκες λανσάρουν τα μοντέλα τους με αυτονομίες που φλερτάρουν με αυτό το νούμερο. Αυτό είναι το στάνταρ της αυτοκίνησης: 500-600 χλμ. Αυτό σημαίνει πως τα μικρά μοντέλα δεν μπορούν ακόμη να την «πιάσουν» γιατί θα φτάσουν (και αυτά) τους δύο τόνους, ενώ τα μεγάλα, που την έχουν, απλά θέλουν πολλές ώρες φόρτισης.
Και αυτό είναι και το επόμενο βήμα. Μπορεί η τεχνολογία της μπαταρίας να είναι πάντοτε ο στόχος ώστε να φτάσουν και τα μικρά μοντέλα τα 500-600 χλμ. που έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε, όμως το «ζουμί» είναι η τεχνολογία που κάνει τη φόρτιση πιο γρήγορη.
Αυτή τη στιγμή η Tesla με τους πιο γρήγορους φορτιστές της, έχει το χαμηλότερο χρόνο φόρτισης, ακόμη και για τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Από τη μία οι φορτιστές αυτοί είναι ελάχιστοι, τα μοντέλα της Tesla λίγα σε σχέση με όλα τα ηλεκτρικά, ενώ ακόμη και έτσι ο χρόνος δεν συγκρίνεται με ένα γέμισμα στο πρατήριο.
Αυτό που έχει όμως σημασία είναι να καταλάβουμε πως άδικα περιμένουμε μεγαλύτερη αυτονομία. Με δεδομένο το τεράστιο βάρος των ηλεκτρικών που δημιουργεί προβλήματα στο φρενάρισμα και γενικά τη δυναμική συμπεριφορά, καλύτερα να έχουμε μικρότερες μπαταρίες και λιγότερη αυτονομία. Αρκεί να φορτίζουμε σε λίγα λεπτά.
Εσύ τι λες, ποιά είναι η προτεραιότητά σου; Αυτονομία ή ταχύτητα φόρτισης;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »