• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποια ηλεκτρονικά έκαναν τα αυτοκίνητα χειρότερα αντί για καλύτερα;

Ποια ηλεκτρονικά έκαναν τα αυτοκίνητα χειρότερα;

Διαβάστηκε από 13886 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/5/2019
 

Αλήθεια, υπάρχει τεχνολογία που αντί να κάνει τα αυτοκίνητα καλύτερα, τα έκανε χειρότερα; Ποια τεχνολογική εξέλιξη σας έκανε να βρίζετε τα καινούργια και να νοσταλγείτε τα παλιότερα μοντέλα;

Όταν το ABS αποφασίστηκε ότι θα είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα σχεδόν 15 χρόνια πριν, είχε γίνει χαμός. Πόσοι έλεγαν ότι είναι επικίνδυνο, ότι παίρνει από τον έλεγχο του οδηγού τα φρένα; Πόσοι έλεγαν ότι δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο οι ίδιοι στο να ξεμπλοκάρει τους τροχούς και να «επιστρέφει» το τιμόνι στον οδηγό; Και πόσα άλλα είχαν ειπωθεί, πόσοι είχαν ζητήσει να υπάρχει κουμπί που να το απενεργοποιεί και άλλα τέτοια. Χαμός.

Χαμός είχε γίνει και με το ESP, ειδικά σε αυτοκίνητα που οι κατασκευαστές αποφάσισαν ότι δεν θα απενεργοποιείται πλήρως. Και μετά ήρθαν τα τιμόνια. Πήγαμε από υδραυλικά σε ηλεκτρικά, και φυσικά πέρασε μία περίοδος που το τιμόνι ήταν σαν χειριστήριο παιχνιδομηχανής. Καμία επιστροφή, καμία πληροφόρηση στον οδηγό για το που κοιτούν οι τροχοί και τι βρίσκεται από κάτω τους.

Αυτό φυσικά δεν ήταν παράλογο και ακόμη και σήμερα, παρόλη τη σημαντική βελτίωση, πολλοί αναπολούν την εποχή του υδραυλικού, κι ας ήταν βαρύτερο και έκαιγε πιο πολύ καύσιμο.

Αυτό που όμως κανείς δεν φαίνεται να έχει ξεπεράσει, είναι η αντικατάσταση της ντίζας του γκαζιού με ηλεκτρική. Το «throttle-by-wire» όπως λέγεται, στα ελληνικά μεταφράζεται ακριβώς στο αντίθετο από αυτό που σημαίνει. Δηλαδή δεν γίνεται μέσω «σύρματος» (wire) αλλά μέσω ηλεκτρικού/ηλεκτρονικού καλωδίου (wire), δηλαδή δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση του πεντάλ με την πεταλούδα. Αντίθετα η πεταλούδα ανοίγει όσο της πει το «πρόγραμμα» που τρέχει η μονάδα ελέγχου.

Γιατί τόση πολυπλοκότητα; Απλά για τον έλεγχο της κατανάλωσης και των ρύπων. Εσύ μπορεί να πατάς σανίδα το γκάζι, αν το μοτέρ όμως υποχρεώνεται να λειτουργήσει έτσι ώστε να παράγει υψηλούς ρύπους, τότε το γκάζι μετριάζεται μέχρι να φτάσει ο κινητήρας τις ωφέλιμες στροφές. Είναι αυτό το «πνίξιμο» του μοτέρ μετά από κάθε αλλαγή (που πέφτουν οι στροφές). Εκεί που πατάς και δεν γίνεται τίποτα. Και φυσικά σε σχέση με τη ντίζα, η διαφορά είναι τεράστια, οπότε ακόμη και σήμερα μιλάμε για απόκριση, δύναμη, ή ακόμη και ασφάλεια.

Ισχύει κάτι από αυτά; Ή είναι συνήθεια όπως το τιμόνι; Εσείς ακόμη βρίζετε για την αλλαγή που επέφερε κάποια τεχνολογία; Ποια; Και τελικά πόσο ενοχλητικό είναι το ηλεκτρονικό γκάζι;

Τι νέο φέρνουν τα 3 νέα μικρά SUV που έρχονται;

Fiesta ST-Line VS Ibiza FR VS Swift Sport

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Γεμίσαμε premium και ξεμείναμε από φθηνά αμάξια;

Η κίνηση στους δρόμους

Υβριδικό το επόμενο Civic Type R;

Νέο Kia Ceed Vs Volkswagen Golf

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Που πάνε η X1 και ο νέος «`Ασσος» χωρίς βενζινοκινητήρες;

Ράλι Σαρδηνίας: Ανέλπιστη νίκη ο Σόρντο

Διάλεξε Χαλκιδική: Βουτιές και διασκέδαση

Ομορφιές και ατελείωτες δραστηριότητες!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MERCEDES: Mercedes me Adapter: Upgrade your Mercedes

DACIA: Duster. Πιο δυνατό από ποτέ! Με νέο κινητήρα βενζίνης 1.3 με 130 & 150hp. Από 15.980€

περισσότερα »