Με την αυλαία του WRC να ανοίγει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, κάνουμε μια πλήρη προεπισκόπηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Προεπισκόπηση WRC 2018

5.974 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2018)

Πέρσι επιτέλους, μετά από χρόνια επέστρεψε ο ανταγωνισμός και το ενδιαφέρον στο WRC. Φέτος υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να γίνει ακόμα ένα βήμα μπροστά, με τις τέσσερις ομάδες που συμμετέχουν να στοχεύουν σε ένα και μόνο πράγμα. Τον τίτλο!

Σε λίγες μέρες ανοίγει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2018 με τις πρώτες ειδικές διαδρομές να λαμβάνουν χώρα στο φημισμένο αγώνα στο Μόντε Κάρλο (25-28/1) και όπως δείχνουν τα πράγματα θα είναι μια χρονιά γεμάτη δράση και αμφίρροπες μάχες. Οι διοικούντες του θεσμού με τις περσινές αλλαγές κατάφεραν, μετά από χρόνια, να βάλουν στην εξίσωση του πρωταθλήματος τη λέξη «ανταγωνισμός» και να προσελκύσουν ξανά το φιλοθεάμον κοινό στο πρωτάθλημα. Και αν υποθέσουμε πως η χρονιά πέρσι ήταν αναγνωριστική, τόσο για τις ομάδες που εισήλθαν μετά από απουσία (Toyota, Citroen), όσο και για τις υπόλοιπες, αφού στην ουσία κατασκεύασαν από το μηδέν τα αγωνιστικά τους, τότε φέτος περιμένουμε να δούμε τις πραγματικές δυνατότητές τους και ποιος είναι το πραγματικό αφεντικό. Εξάλλου οι κανονισμοί παραμένουν ίδιοι, συνεπώς οι συμμετέχοντες δεν έχουν να αντιμετωπίσουν κάποια «καινούρια πραγματικότητα».

Με 13 αγώνες και το 2017
Στο πρόγραμμα του WRC για το 2018 περιλαμβάνονται και πάλι 13 αγώνες. Σε σχέση με πέρσι η πιο σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την προσθήκη του Τουρκικού Ράλλυ στις 13-16 Σεπτεμβρίου, το οποίο αντικατέστησε αυτό της Πολωνίας που δεν βρίσκεται στο φετινό καλεντάρι. Μια ακόμα σημαντική αλλαγή είναι η μετάθεση του καταλανικού Ράλλυ στην προτελευταία στροφή της χρονιάς, αλλάζοντας θέση με το βρετανικό που φέτος θα είναι ο 11ος αγώνας. Κατά τα άλλα η σειρά των αγώνων παραμένει ως είχε, με τα Ράλλυ Φινλανδίας και Γερμανίας να μετακινούνται μία αγωνιστική νωρίτερα. Ως είθισται η αρχή θα γίνει με το θρυλικό Μόντε Κάρλο στις 25 Ιανουαρίου, ενώ η τελευταία καρό σημαία  θα πέσει στις 18 Νοεμβρίου στο Ράλλυ Αυστραλίας.

Υποσχέσεις για περισσότερο ανταγωνισμό
Η M-Sport Ford World Rally Team ξεκινά με τον ταμπέλα του φαβορί το φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο σύμφωνα με τα όσα έχουμε δει από τις δοκιμές ο ανταγωνισμός φέτος αναμένεται να κορυφωθεί. Η Hyundai ήδη από πέρσι έδειξε πως έχει την ταχύτητα να ξεπεράσει την M-Sport, ωστόσο θα χρειαστεί να βελτιώσει λίγο κάποια θέματα αξιοπιστίας και παράλληλα οι οδηγοί της να είναι φέτος πιο συγκεντρωμένοι και να αποφύγουν «κακοτοπιές». Η Toyota σύμφωνα με τη λογική, μετά την περσινή της εμπειρία, αναμένεται να παρουσιαστεί δυνατότερη και με παρακαταθήκη τις δύο νίκες που πέτυχε πέρσι, στοχεύει ακόμα ψηλότερα, με κρυφό πόθο να κατακτήσει τον τίτλο. Τέλος την ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς, μπορεί να αποτελέσει η Citroen, η οποία σύμφωνα με τα όσα διαρρέονται και έχουμε δει από τις δοκιμές, φέτος θα έχει πραγματικά ένα πολύ δυνατό αγωνιστικό όχημα, που θα κοντράρει στα ίσια τις υπόλοιπες ομάδες.  

Χωρίς μεγάλες αλλαγές τα ρόστερ 
Παρά την έντονη φημολογία και τα πολλά πάρε-δώσε που ακούγονταν σχετικά με το ποιοι θα επανδρώσουν τα πληρώματα των ομάδων, τελικά σε πολύ μεγάλο βαθμό οι ομάδες θα στηριχτούν στα περσινά τους πληρώματα. Φυσικά οι φημολογίες είχαν βάση, καθώς ο πρωταθλητής Οζιέ βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για να μετακομίσει στην ομάδα της Citroen, κάτι που θα έφερνε ντόμινο αλλαγών. Ωστόσο ο Γάλλος δεν πείστηκε από τους συμπατριώτες του, επιλέγοντας να παραμείνει στην ομάδα της M-Sport Ford πλέον και να αποτελέσει και για το 2018 το πρώτο της «βιολί». Μαζί του και φέτος ο Έλφυν Έβανς που αναβαθμίστηκε μετά την αποχώρηση του Οττ Τάνακ, ο οποίος συμφώνησε με την Toyota. Εκεί πρώτο όνομα εξακολουθεί να είναι ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Η Hyundai και φέτος θα πορευθεί με τον Τιερί Νεβίλ ως πρώτο οδηγό, η οποία ενισχύεται αρκετά με την προσθήκη του ικανότατου Αντρέας Μίκελσεν στο ρόστερ, ενώ τέλος στο περσινό δίδυμο των Κρις Μικ και Κρέγκ Μπριν αντίστοιχα θα στηριχτεί η Citroen.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
KIA