• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Δοκιμάσαμε πρώτοι στην Ελλάδα το νέο SEAT Ibiza στην έκδοση με τον 1.000άρη τρικύλινδρο TSI κινητήρα απόδοσης 95 ίππων. Πως τα καταφέρνει στο δρόμο; Πόσο «καίει» και πόσο κοστίζει; Δείτε τα όλα στο αναλυτικό μας θέμα.

Το πίσω μέρος αναβαθμίζεται και παίρνει το ρόλο να δίνει το νέο στίγμα του Ibiza. Έχει νέα φώτα με LED και κάποιες σκληρές γραμμές στην πέμπτη πόρτα. Παρά τους νεωτερισμούς η εικόνα εδώ είναι ξεκάθαρα «Ibiza».

Και η πλαϊνή όψη θυμίζει πολύ το Leon παρόλο που το μήκος δεν έχει αυξηθεί. Γενικά η καμπίνα έχει απλώσει πιο καλά πάνω από τους δύο άξονες.

Zoom στις λεπτομέρειες του νέου SEAT Ibiza.

Zoom στις λεπτομέρειες του νέου SEAT Ibiza.

Zoom στις λεπτομέρειες του νέου SEAT Ibiza.

Πρώτη Δοκιμή: Νέο SEAT Ibiza 1,0 λτ. με 95 PS

Διαβάστηκε από 10288 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/7/2017

Tο 5ης γενιάς Ibiza έρχεται πιο μεγάλο από ποτέ, με νέα πλατφόρμα και φρέσκες τεχνολογίες. Aρκούν για να φέρουν το «μικρό» μοντέλο στις τοπ θέσεις των πωλήσεων στη χώρα μας; Ή η ελληνική πραγματικότητα βλέπει τα πράγματα διαφορετικά;

 
Η αξία του Ibiza δεν αμφισβητήθηκε ποτέ, ούτε τεχνικά ούτε εμπορικά. Είναι ο καλύτερος και πιο γνωστός εκπρόσωπος της SEAT παγκοσμίως, έχει φτάσεις τις πέντε γενιές μοντέλων σε πάνω από 30 χρόνια πορείας ενώ και τα 5,4 εκ. μονάδες που έχει πουλήσει, σκιαγραφούν μια αδιαπραγμάτευτη ιστορία επιτυχίας. Στην Ελλάδα, από την αρχή της πορείας του, το αυτοκίνητο αγαπήθηκε και καθιερώθηκε φτάνοντας κάποιες στιγμές να ανεβαίνει μέχρι το «πόντιουμ» της κατηγορίας του, με δεύτερες και τρίτες θέσεις στις πωλήσεις της κλάσης. Αυτά ήταν όμως το 2002-2004 – 15 χρόνια πίσω. Έκτοτε το αυτοκίνητο πέρασε μια εποχή σταθερής παρουσίας στη 10άδα του segment B αλλά τα τελευταία χρόνια βρίσκεται έξω από τα πρώτα δέκα μικρά. 
 
Είναι σαφές ότι το καμάρι της Βαρκελώνης (εντάξει, το δεύτερο τη τάξει καμάρι της Kαταλανικής πρωτεύουσας…)  χρειαζόταν μια αλλαγή, μια νέα γενιά, η οποία θα σπρώξει ξανά το Ibiza στο όχι πολύ μακρινό κύρος του και στη χώρα μας. Η χρήση της νέας πλατφόρμας του ομίλου VW για μοντέλα με το μοτέρ εγκάρσια, αποτελεί την καλύτερη αρχή, καθώς φέρνει το Ibiza στην αιχμή της εποχής του σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και τα μηχανικά σύνολα που μπορεί να δεχτεί. 
 
Η δε σχεδίαση όσο κι αν θεωρείται μια εύκολη υπόθεση για μια ευαίσθητη στο design φίρμα όπως η SEAT, δε σημαίνει ότι δεν είχε προκλήσεις. 
Το 5ο Ibiza της ιστορίας λοιπόν αποκτά το ύφος του Leon ειδικά στο εμπρός μέρος. Θα το δείτε και στο δρόμο ότι από κάποιες γωνίες είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ο μέσος παρατηρητής αν πρόκειται για το μικρό ή το μικρομεσαίο των Ισπανών. Το κρίσιμο είναι οι νέες αναλογίες. Και με γυμνό μάτι φαίνεται πόσο πολύ έχει αυξηθεί το πλάτος γεγονός που κάνει το Ibiza να δείχνει πιο αρχοντικό και γεμάτο «κίνηση» χωρίς τις αυστηρές επιλογές του απερχόμενου μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα θετικό όσο κι αν η απευθείας σύνδεση με το Leon στερεί κάποιο ποσοστό από το στοιχείο της έκπληξης. Το πίσω μέρος μάλιστα είναι αυτό που παίρνει πιο σημαντικό ρόλο κι έρχεται να προκαλέσει στο μάτι περιέχοντας κάποια νέα και αρκετά σκληρά σχήματα. 
 
Απ` έξω τουλάχιστον το Ibiza έδειξε ότι θέλει να γίνει λίγο πιο ενήλικο τιμώντας όμως παράλληλα και το νεανικό και χρωματισμένο από την αύρα των πάρτι όνομά του. Eπίσης, επειδή συνολικά το σχήμα φωνάζει λιγότερο από το αμέσως προηγούμενο ίσως έχει αποκτήσει τη δυνατότητα να αντέξει πιο πολύ στο χρόνο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Μάνος

    Πανέμορφο το νέο Ibiza και σίγουρα ολοκληρωμένο θα το έπαιρνα ευχαριστως στην κορυφαία έκδοση 1,5 TSI EVO σε κόκκινο με πάρα πολύ καλή τιμή! Γενικά είναι προσιτό με πολύ καλό εξοπλισμό, μοντέρνα σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία. Από τα καλύτερα μικρά.

      13
  • Τάσος

    Θα φανεί στην πορεία αν βγάλει παιδικές ασθένειες και πόσο αξιόπιστο θα αποδειχθεί ότι είναι ή όχι. Για παραδειγμα αυτές τις οθόνες/ταμπλέτες που λίγο ως πολύ έχουν βαλει πλέον όλοι οι κατασκευαστές είμαι πολύ περίεργος αν αντέχουν σε βαθος χρόνου ειδικά στην ζέστη της Ελλαδας. Γιατι αν σου χαλάσει εκτός εγγύησης και εξαρτώνται τα πάντα από αυτην, από το κλιματιστικό μέχρι και εγω δεν ξέρω τι θα είσαι υποχρεωμένος να την επισκευάσεις, και ποιος ξέρει πόσο θα σου πάει...Επίσης δεν βλέπω πόσο καίει σε πραγματικές συνθήκες.

      10
  • pas

    Πολυ κοντα στην κορυφη της κατηγοριας ιδιως στην επομενη εκδοση με τα 115hp.Και σιγουρα το καλυτερο value for money της κατηγοριας γιατι τα πολυ ανταγωνιστικα clio,C3,polo και νεο fiesta προσφερουν πανω κατω τα ιδια με μικροτερους χωρους και σε πολυ ακριβοτερες τιμες σε αντιστοιχες εκδοσεις.Επισης αγαπητο περιοδικο στα τεχνικα χαρακτηριστικα καπου μπερδευτηκες.Επανω στην φωτο τα στοιχεια ειναι τα σωστα(σασμαν 5αρι,ρυποι 106 ,ρεζερβουαρ 40lt,καταναλωση 4,7lt) και κατω στον πληρη πινακα αναφερεις σασμαν 6αρι,ρυποι 97,ρεζερβουαρ 45lt,καταναλωση 4,2lt.

      9
  • Kostas

    Πολύ ενδιαφέρον αμαξάκι. Εμφανισιακά μου αρέσει περισσότερο απο τα corsa, fiesta, polo. Πολύ σημαντικό σε αυτά τα χρήματα να εχεις cruise control. Ας κανει το autotriti ενα συγκριτικό στα super mini της εποχής στις καλες τους βενζινοκίνητες εκδόσεις...

      4
  • latvala

    Πολυ πιο ομορφο απο το προηγουμενο.Οι τιμες οπως ειπαν και αλλοι σχολιαστες,ειναι πολυ καλες.Πιστευω θα εχει καλη πορεια εμπορικα και θα κονταροχτυπηθει με τα υπολοιπα "δυνατα" μικρα,οπως micra,yaris,c3 κλπ.Εμφανισιακα-ευτυχως-στη συγκεκριμενη κατηγορια,οι κατασκευαστες μας προσφερουν πολυ καλες προτασεις.

      3
  • nier0...

    Εντύπωση μου κάνουν κάποια λάθη, όπως το πλάτος του οχήματος και τα λίτρα του πορτ-μπαγκάζ.

      2