Σύστημα Start-Stop: Πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να το κλείνουν. Λάθος!
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σύστημα Start-Stop: Πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να το κλείνουν. Λάθος!

32.548 Επισκέψεις στο άρθρο (29/8/2022)

Κόβει κατανάλωση το start/stop μέσα στην πόλη ή μήπως το αντίθετο; Εσείς το χρησιμοποιείτε ή όχι;

Με το που μπαίνουν στο αμάξι, κλείνουν το Start/Stop

- Πολλοί επιμένουν ότι μόνο ταλαιπωρεί το αμάξι

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

- Στην πραγματικότητα ακόμα κ στο μποτιλιάρισμα κόβει κατανάλωση

Εσύ το χρησιμοποιείς ή όχι; Φοβάσαι ότι κάνει κακό στο αμάξι σου;

Εσείς το έχετε αναμμένο ή σβησμένο το start/stop στην κίνηση; Σας αρέσει να σβήνει το μοτέρ κάθε φορά που σταματάτε ή μήπως φοβάστε μην δεν ανάψει στην  ώρα του να ξεκινήσετε; Και η κατανάλωση; Κόβει το σύστημα κατανάλωση ή μήπως το αντίθετο;

Με το start/stop να αποτελεί πλέον μέρος από τα βασικά συστήματα των αυτοκινήτων με στόχο τη μειωμένη κατανάλωση, η χρήση του έχει γίνει συνήθεια. Ή όχι; Μήπως απλά το start/stop στο δικό σας αυτοκίνητο είναι μονίμως σβηστό και απενεργοποιημένο;

Αλήθεια είναι πως η λειτουργία του συστήματος μειώνει την κατανάλωση, όχι μόνο όπως αυτή μετρούνταν με το προηγούμενο τρόπο μετρήσεων, όπου στις προσομοιώσεις το αυτοκίνητο σταματούσε για μεγάλα διαστήματα και έτσι το να σβήνει ο κινητήρας είχε νόημα.

Όταν όμως οδηγείς στο μποτιλιάρισμα όπου σταματάς κάθε μερικά μέτρα για μερικά δευτερόλεπτα, και το αυτοκίνητο σταματάει-ξεκινάει συνεχώς, πόσο χρήσιμο είναι  το start/stop στη μείωση της κατανάλωσης;

Θα έλεγε κανείς πως ακόμη και για κάθε δευτερόλεπτο που μένει το μοτέρ σβηστό, γλιτώνεις καύσιμο. Και στη θεωρία αυτό είναι αλήθεια. Όμως κάθε φορά που το μοτέρ παίρνει μπρος το μείγμα στο θάλαμο καύσης είναι πιο πλούσιο, οι στροφές ανεβαίνουν έστω και στιγμιαία και η κατανάλωση εκείνη τη στιγμή είναι τσιμπημένη.

Όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση, το πράγμα είναι απλό. Σταματημένος δεν καις. Όμως όταν τσουλάς-σταματάς-τσουλάς-σταματάς, το ζήτημα αλλάζει. Αν σε 200 μέτρα δρόμο θες πέντε λεπτά με το μποτιλιάρισμα, άλλο είναι να σταματήσεις τα 4 και να κινηθείς το ένα για να καλύψεις την απόσταση, και άλλο να σταματάς 10 δευτερόλεπτα και να κινείσαι δύο.

Στο σύνολο την ίδια ώρα θα κάνεις για τα 200 μέτρα, όμως στην πρώτη περίπτωση το σύστημα start/stop θα λειτουργήσει μία φορά, ενώ στην δεύτερη θα λειτουργήσει τριάντα φορές.  Που σημαίνει πως τριάντα φορές θα έχεις εκείνη την τσιμπημένη κατανάλωση όταν παίρνει μπρος το μοτέρ.

Και μετά είναι και η μπαταρία. Αντέχει τόση χρήση; Ή μήπως ζορίζεται και εκτός από το κόστος του καυσίμου, θα έχεις να πληρώσεις και την μπαταρία νωρίτερα;

Πράγματι όλα αυτά ίσως να ίσχυαν πριν χρόνια. Σήμερα όμως, με τα ήπια υβριδικά συστήματα και τις δεύτερες μπαταρίες, όλα αυτά αποτελούν παρελθόν. Πλέον στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν ακούς καν το γνώριμο «μιζάρισμα», όταν δουλεύει το Start/Stop, ούτε καν νιώθεις το τρέμουλο από τον κινητήρα. Η εκκίνηση είναι τόσο εύκολη που μοιάζει σαν να μην είχε σβήσει ποτέ ο κινητήρας.

Πάντως, ακόμα και στην πράξη και υπό τις συθήκες κίνησης που περιγράφονται παραπάνω, έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση πέφτει. Όσο για την μπαταρία και τον κινητήρα, αυτά δεν ζορίζονται καθώς από τα πρώτα συστήματα Start/Stop, τα αυτοκίνητα είχαν μεγαλύτερες μπαταρίες και ενισχυμένη μίζα. Πόσο μάλλον σήμερα!

Εσείς λοιπόν τι κάνετε; Το ανάβετε ή το σβήνετε το start/top στην κίνηση; Και τελικά αν το σβήνετε, μήπως το έχετε συνεχώς σβηστό και δεν το χρησιμοποιείτε; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO TRAFIC
moto