Το αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει για την κατηγορία των οικογενειακών SUV στην Ελλάδα έχει κάνει την εμφάνισή του, με τους αγοραστές να «ξεψαχνίζουν» τα C-SUV. Ωστόσο αυτό που πάντα υπολόγιζαν και υπολογίζουν όλοι - αλλά ακόμα περισσότερο οι οικογενειάρχες - είναι η κατανάλωση καυσίμου με κάποιους από αυτούς να κατασταλάζουν στην επιλογή diesel προς τέρψιν φυσικά της μικρότερης κατανάλωσης.
Αυτός είναι και ο λόγος που το autotriti.gr συγκέντρωσε τα τρία κορυφαία diesel C-SUV σε κατανάλωση και σας τα παρουσιάζει συνοπτικά για να έχετε μία πιο εμπεριστατωμένη άποψη επί του θέματος.
Όπως λοιπόν θα δείτε και παρακάτω αναλυτικότερα, τα πετρελαιοκίνητα οικογενειακά SUV που ανεβαίνουν στο βάθρο της οικονομίας καυσίμου είναι το Ford Kuga, το ήπια υβριδικό Kia XCeed και το Peugeot 3008. Μάλιστα τα δύο πρώτα στις δοκιμές μας ισοβάθμησαν!
Το Ford Kuga στηρίζει πολλά στον 1,5 EcoBlue κινητήρα και δεν κάνει λάθος αφού το έφερε στην πρώτη θέση των δοκιμών μας με μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η συγκεκριμένη επίδοση επιτεύχθηκε σε συνδυασμό του μοτέρ με το χειροκίνητο κιβώτιο. Το μοτέρ αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής, με σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης για πιο αποδοτική καύση, υπερσυμπίεση χαμηλής αδράνειας για καλύτερη απόκριση και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης.
Στο δρόμο το Kuga διακρίνεται για την ησυχία στην καμπίνα του, όπως και για την ευθυβολία του στον αυτοκινητόδρομο. Εκτός από την ανάρτηση που φιλτράρει καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξαιρετικό είναι και το σύστημα διεύθυνσης - κάτι βέβαια που για μοντέλο της Ford θεωρείται πλέον δεδομένο - μεταφέροντας γρήγορα και σωστά την πληροφόρηση που θες από τους τροχούς, ενώ ακόμα και αν παρασυρθείς, το ESP είναι εκεί να σου υπενθυμίσει πως οδηγείς SUV και όχι χάτσμπακ.
Μέσα στην πόλη, το Kuga είναι ευκολοδήγητο προσφέροντας καλή ορατότητα, ενώ εκτός δρόμου τα 191 χλστ. απόστασης από το έδαφος και οι καλές γωνίες προσέγγισης και φυγής θα σας εξασφαλίσουν μια ασφαλή και χωρίς παρατράγουδα πορεία.
Το diesel Ford Kuga αυτή τη στιγμή προσφέρεται αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τιμή που ξεκινά από τις 33.928 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση ST-Line.
Εξίσου χαμηλή κατανάλωση για τα δεδομένα της κατηγορίας του πέτυχε στις δοκιμές μας και το Kia Xceed. Η κορυφαία έκδοση του 1.600άρη CRDi turbodiesel κινητήρα της εταιρείας αποδίδει 136 άλογα με 320 Nm ροπής, αλλά το ήπια υβριδικό σύστημα 48V παίζει συμπρωταγωνιστικό ρόλο στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που ανέρχεται στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που μπορεί να κατέβει και χαμηλότερα με το Eco πρόγραμμα επιλεγμένο.
Σε αντίθεση με το χειροκίνητο κιβώτιο του Kuga, το Kia Xceed στη συγκεκριμένη έκδοση συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, που χάρη στην υποδειγματική συνεργασία τους απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Στην πράξη, το μοτέρ «τραβάει» δυνατά από χαμηλά, παρόλο που έχει κάπως τραχιά χροιά, και οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι άμεσες, με το κιβώτιο να εκμεταλλεύεται με τον βέλτιστο τρόπο το εύρος των στροφών.
Στο δρόμο η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες παρά την σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης. Τα φρένα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το ασφαλές και ευχάριστο οδηγικό του προφίλ τόσο με την αίσθησή τους, όσο και με την απόδοσή τους. Στην καθημερινότητα το αυτόματο mild hybrid diesel XCeed καλύπτει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, όντας ακόμα πιο εύκολο στη διαχείριση χάρη στο αυτόματο κιβώτιό του.
Το κόστος απόκτησης για το diesel ήπια υβριδικό Kia Xceed με το 7άρι DCT κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από 26.590 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση LX Optimum.
Στην τρίτη θέση ή αν θέλετε πιο σωστά στη δεύτερη θέση, αφού τα δύο προαναφερόμενα μοντέλα ισοβαθμούν, βρίσκουμε το Peugeot 3008. Το ανανεωμένο γαλλικό C-SUV εξοπλίζεται με τον γνωστό 1,5 BlueHDi κινητήρα που συνδυάζεται με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο και εκτός από τα 130 άλογα και τα 300 Nm ροπής, πετυχαίνει μέση κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. Αν πάλι κάποιος κάνει συνεχή χρήση της λειτουργίας Eco τότε ενδέχεται να δει μέση κατανάλωση που πλησιάζει ακόμα και τα 6 λτρ./100 χλμ.
Το 3008 χαρακτηρίζεται από ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχονται να συμπληρώσουν η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, που είναι άμεσο και ακριβές, η σωστή θέση οδήγησης, τα αποτελεσματικά φρένα, η ευελιξία στην πόλη και το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι χαρακτηριστικά χαμηλός και έτσι τα ταξίδια είναι ήσυχα και απολαυστικά ταξίδια και η ανάρτηση παραμένει σφιχτή, χωρίς ωστόσο να κάνει θυσίες σε άνεση.
Από κει και πέρα να σημειωθεί πως σε περίπτωση που το 3008 διαθέτει και την τεχνολογία Grip Control, τότε το πολυβραβευμένο οικογενειακό diesel SUV θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει».
Tο Peugeot 3008 με τον 1,5 λίτρων BlueHDi κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ξεκινά από τις 34.300 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Active Plus.