• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τελικά, στα SUV το μέγεθος μετράει;

9.746 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/4/2020

Tα B-SUV είναι μια κατηγορία η οποία είναι ιδιαίτερα hot, ειδικά στους πελάτες της λιανικής. Τα μεγέθη όμως της κλάσης αυτής αρχίζουν να παίρνουν την ανηφόρα και αυτό φαίνεται να αλλάζει τα δεδομένα.


Ούτως ή άλλως η εικόνα γύρω από τα όρια ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες των SUV είναι ιδιαίτερα θολή. Ειδικά στο πεδίο ανάμεσα σε μικρά και μικρομεσαία μοντέλα φαίνεται ότι υπάρχουν έως και τρία διαφορετικά σκαλοπάτια μήκους. Κατά μέσο όρο πάντως τα B-SUV είναι σε ένα πεδίο από 4,0-4,1 έως 4,2 μέτρα. Εκεί παίζουν τα περισσότερα.
 
Ωστόσο αυτό δείχνει σταδιακά να αλλάζει. Και τα παραδείγματα δεν είναι λίγα. Προέρχονται μάλιστα από πρωτοκλασάτους παίχτες της κλάσης, εκείνους που δείχνουν και τις τάσεις δηλαδή. Έχουμε λοιπόν τη νέα γενιά του Peugeot 2008, που ανέβασε το μήκος της στα 4,3 μέτρα.
 
Ανάλογη κίνηση είδαμε και από τη Renault  για το Eυρωπαϊκό best-seller, το Captur δεύτερης γενιάς. Στα 4,3+ μέτρα είναι σήμερα το Toyota C-HR ή το SEAT Ateca που ανήκουν στην επόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων.
 
Αυτό που προκύπτει με την πρώτη σκέψη είναι ότι, κάθε φορά που μια κλάση πιέζει την από πάνω της αυτό που γίνεται αυτόματα είναι να δημιουργείται περισσότερος χώρος από κάτω. Μπορούμε δηλαδή να περιμένουμε νέες προτάσεις στο επίπεδο των σημερινών B-SUV.
 
Το ζήτημα είναι ότι, όλα τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν και πιέζουν τα όρια της επόμενης κατηγορίας. Ένα παράδειγμα, μιας και είμαστε στα SUV, αφορά το νέο Audi Q3, το οποίο στη δεύτερη γενιά του μεγάλωσε αισθητά. Από τη Γερμανία μαθαίνουμε ότι, η αλλαγή αυτή μπορεί να ωφέλησε το όχημα σε διάφορους τομείς, όμως το κοινό δε φάνηκε να εκτιμά πολύ τη μεταβολή του μήκους, καθώς θεωρούσε ότι το πρώτης γενιάς όχημα είχε πιο καλές αναλογίες.
 
Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος για τον οποίο η Audi ετοιμάζει μεσοπρόθεσμα να λανσάρει κι άλλο ένα crossover το οποίο θα μπει ανάμεσα σε Q2 και Q3 και θα καλύψει το χώρο που αφήνει ελεύθερο το μικρομεσαίο SUV. Και θα προσπαθήσει φυσικά να μη χάνει πελάτες η εταιρεία.
 
Επίσης, είναι κρίσιμο ότι: από τη στιγμή που τα επόμενα μοντέλα αργούν, τα τωρινά κάνουν μια χαρά τη δουλειά και συνήθως έχουν και τιμή δώρο. Οπότε…
 
Εσείς τι λέτε; Πόσο μικρά θα παραμείνουν τα μικρά SUV αν αρχίσουν και σκαρφαλώνουν προς τα 4,3+ μέτρα; Μήπως οι σημερινές αναλογίες π.χ. των Peugeot 2008 και Renault Captur είναι πιο σωστές;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια