Σχεδίαση: Ντέρμπι αεροδυναμικής για καλύτερη αυτονομία

29.909 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2024)
Παρά το μήκος των 5 μέτρων το Volkswagen ID.7 «καμουφλάρει» εκλεπτυσμένα τον όγκο του, ξεχωρίζοντας συνολικά για τους στενούς LED προβολείς μπροστά, το τελείωμα της οροφής και την οριζόντια LED μπάρα
2 Φωτογραφίες »

Παρά το μήκος των 5 μέτρων το Volkswagen ID.7 «καμουφλάρει» εκλεπτυσμένα τον όγκο του, ξεχωρίζοντας συνολικά για τους στενούς LED προβολείς μπροστά, το τελείωμα της οροφής και την οριζόντια LED μπάρα των φώτων πίσω.

Η αεροδυναμική σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την αυτονομία. Για να το πούμε απλά και κατανοητά, πρέπει ο αέρας να έχει όσο το δυνατόν λιγότερη αντίσταση. Για αυτό και δεν υπάρχουν οι κλασικές χειρολαβές που όλοι έχουμε μάθει ούτε πολλές γωνίες στο αμάξωμα, ώστε να ρέει πιο εύκολα ο αέρας.


Οι πιο έντονες γραμμές αμαξώματος και οι επιφάνειες βελτιστοποιημένες για aero μειώνουν την οπισθέλκουσα και σύμφωνα με την Tesla βελτιώνουν τον θόρυβο του ανέμου και αυξάνουν την αυτονομία του Model 3.
2 Φωτογραφίες »

Οι πιο έντονες γραμμές αμαξώματος και οι επιφάνειες βελτιστοποιημένες για aero μειώνουν την οπισθέλκουσα και σύμφωνα με την Tesla βελτιώνουν τον θόρυβο του ανέμου και αυξάνουν την αυτονομία του Model 3.

 
Σχεδιαστικά, λοιπόν, Tesla Model 3 και Volkswagen ID.7 δίνουν πραγματικό ντέρμπι αεροδυναμικής, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ισόπαλο. Η Tesla ανακοινώνει στο ανανεωμένο Model 3 Highlander συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 Cd, αποτέλεσμα των πιο έντονων γραμμών του αμαξώματος και των βελτιστοποιημένων για aero επιφανειών. Στον αντίποδα, το Volkswagen ID.7 έχει συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,23 Cd, παρουσιάζοντας ένα πιο θελκτικό στο ουδέτερο μάτι design με το μοντέρνο εμπρός μέρος και την «κουπεδίζουσα» γραμμής οροφής.
 
Last but not least οι διαστάσεις των δύο μοντέλων, στοιχείο που επηρεάζει τους χώρους (θα δούμε στην συνέχεια αναλυτικά το πώς) αλλά και την ευκολία χρήσης εντός πόλης. Το VW ID.7 πλησιάζει σε μήκος τα 5 μέτρα, δεν το καταλαβαίνεις όμως λόγω σχεδίασης αλλά και... πισωκίνησης. Και αναφερόμαστε στην πισωκίνηση με την αντίστοιχη τοποθέτηση του κινητήρα διότι έτσι εξασφαλίζεται μία εντυπωσιακή για τον όγκο του μοντέλου ευελιξία. Παρά τις διαστάσεις του, το ID.7 έχει κύκλο στροφής... Golf, λιγότερα από 11 μέτρα, με το τιμόνι του να «κόβει» εντυπωσιακά. Αντίθετα, το Tesla Model 3 είναι μεν μικρότερο (λίγο πάνω από 4,7 μέτρα) αλλά έχει κύκλο στροφής στα 11,7 μέτρα, λεπτομέρεια που δυσκολεύει ίσως την κίνηση στους πηγμένους δρόμους των μεγαλουπόλεων.

Σελίδα 1VW ID.7 με 620+ χλμ. αυτονομία ή Model 3 με 27 ευρώ μικρότερο μίσθωμα;
Σελίδα 2Σχεδίαση: Ντέρμπι αεροδυναμικής για καλύτερη αυτονομία
Σελίδα 3Εσωτερικό - Χώροι: Minimal σχεδίαση για το Tesla, hi-tech σαλόνι με χώρους το ID.7
Σελίδα 4Κινητήρες - Φορτίσεις: Τι πρέπει να γνωρίζουμε;
Σελίδα 5Η γνώμη μας, μετρήσεις, τιμές & τεχνικά χαρακτηριστικά
Mercedes
test center