• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Νέα έρευνα δείχνει πως όλες οι εταιρείες είναι πολύ πάνω από τα όρια εκπομπών ρύπων στα diesel.

Το diesel σκοτώνει και πεθαίνει

Διαβάστηκε από 26174 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/2/2017

185 νεκροί στο Όσλο από το Diesel, 4 μεγάλες πόλεις το απαγορεύουν, οι έλεγχοι περνούν στην πολιτεία και οι εταιρείες το εγκαταλείπουν. Δείτε τώρα σε όλες τις μάρκες, πόσες φορές πάνω από τα όρια είναι οι καρκινογόνοι ρύποι.

 
Νέα μεγάλη έρευνα δείχνει ότι οι ρύποι σε όλα τα diesel, όλων των εταιρειών, είναι πολλές φορές πάνω από το όριο και εξωφρενικά περισσότεροι από τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές τους. Το ζήτημα παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις και οι απαγορεύσεις στο Diesel είναι γεγονός.

Πριν δούμε τα αποτελέσματα της έρευνας ωστόσο, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στα σημαντικότερα στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέχρι στιγμής.
  • 185 θάνατοι στο Όσλο κάθε χρόνο συνδέονται με το diesel κάτι που οδήγησε το δήμο της πόλης να απαγορεύσει την κυκλοφορία των diesel οχημάτων για να καθαρίσει η ατμόσφαιρα. Σκεφτείτε πόσο αραιοκατοικημένη πόλη είναι το Όσλο και θα καταλάβετε καλύτερα τον κίνδυνο που διατρέχουμε στην Αθήνα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων.
  • Η Αθήνα είναι στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
  • Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
Ακόμα και τα τελευταία diesel είναι πολύ πάνω από τα όρια
  • Πέντε χρόνια πριν επιτράπηκαν τα diesel αυτοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αφού σύμφωνα με τα όσα γνωρίζαμε τότε, τα τελευταίας τεχνολογίας diesel οχήματα, μπορούσαν να πιάσουν τα όρια καρκινογόνων ρύπων NOx  (80γρ./1.000 χλμ),  που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.  Και επειδή τα dieselάκια έκαιγαν τα μισά, συγκριτικά με τους τότε βενζινοκινητήρες, τρέξαμε όλοι να τα αγοράσουμε.
  • Μέχρι τώρα οι έλεγχοι για τις εκπομπές ρύπων, αλλά και την κατανάλωση, γίνονταν από τις ίδιες τις εταιρείες, ωστόσο μετά το dieselgate η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως θα κάνει εκείνη τους ελέγχους και μάλιστα, στο δρόμο και όχι στο εργαστήριο.
  • Οι εταιρείες, έσπευσαν να ανακοινώσουν πως σταματούν την εξέλιξη των diesel κινητήρων μικρού κυβισμού, καθώς για να πετύχουν τα όρια, θα πρέπει οι τιμές των μικρών diesel αυτοκινήτων τους να εκτοξευτούν.
Έως και 1.600% παραπάνω ρύποι

Για να επανέλθουμε στα αποτελέσματα της έρευνας που αναφέραμε στην αρχή, το νέο και συνταρακτικό στοιχείο που προέκυψε στην υπόθεση είναι πως τα «καθαρότερα» diesel αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή είναι από 2 έως και 16 φορές πάνω από το όριο! Τι πάει να πει αυτό με απλά λόγια; Υπάρχουν αυτοκίνητα που εκπέμπουν 1.280 αντί για 80 γρ. καρκινογόνων ρύπων NOx ανά 1.000 χλμ. Δηλαδή 1.600% παραπάνω. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας μάλιστα μπορείτε να τα δείτε στο διάγραμμα που σας παραθέτουμε.
 
Έχετε φίλους που δεν το πήρανε είδηση ακόμα και εξακολουθούν να ψάχνουν για ένα dieselάκι;

Τα γεγονότα δείχνουν πως μόλις βγουν οι αντίστοιχα επίσημες μετρήσεις, το diesel θα αποτελέσει παρελθόν για τα μικρά αυτοκίνητα και θα συνεχίσει να υπάρχει μόνο για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης.

Ήδη οι εταιρείες leasing στην Ελλάδα, ανακοίνωσαν ότι θα στραφούν άμεσα στα βενζινοκίνητα, αφού φοβούνται ότι τα diesel, σε τέσσερα χρόνια που θα λήξουν οι μισθώσεις του leasing, θα έχουν πολύ μικρή αξία μεταπώλησης σαν μεταχειρισμένα. 

Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Πως σας φαίνεται το γεγονός ότι ακόμα και τα τελευταίας τεχνολογίας diesel οχήματα έχουν ρύπους καρκινογόνων NOx πολλές φορές πάνω από το όριο για όλες τις μάρκες;

 
  • Χρηστος S.

    Εγω να τα δεχτω ολα αυτα, αλλα εχω μια απορια. Αυτα τα περιφημα nox, παραγωνται μονο απο τους ντιζελ κινητηρες που εχουν τα ιχ αυτοκινητα? Απο τα χιλιαδες πετρελαιοκινητα ταξι που κυκλοφορουν ελευθερα στα κεντρα των πολεων, δεν παραγωνται? Απο τα χιλιαδες επαγγελματικα οχηματα και φορτηγα και μεσα μαζικης μεταφορας που καινε πετρελαιο δεν παραγωνται? Απο τις χιλιαδες καμιναδες εργοστασιων που καινε μαζουτ δεν παραγωνται? Απο τους εκατομμυρια καυστηρες των πολυκατοικιων (οσων βαζουν ακομα πετρελαιο), δεν παραγωνται? Ακομα ακομα και απο τα φουγαρα των πλοιων που βρισκονται στα λιμανια διπλα η και μεσα στις πολεις δεν παραγωνται? Αν ειναι να καταργησουμε το πετρελαιο εντελως σαν καυσιμο να το καταλαβω. Αλλα να λεμε οτι μονο τα ιχ πετρελαιοκινητα μολυνουν και οτι αμα τα καταργησουμε θα καθαρισει η ατμοσφαιρα, καπου βρωμαει η δουλεια....

      203
  • Πέτρος Μ

    παιδιά, έχετε φαγωθεί τον τελευταίο καιρό με τα επικριτικά άρθρα για την πετρελαιοκίνηση. Όταν πρωτοβγήκε, είπατε όλοι οι ειδικοί "επιτέλους" και στην Ελλάδα! Τώρα που πήγαμε όλοι και πήραμε πετρέλαιο, ανακαλύψαμε ότι τελικά σκοτώνει. Και όπως σχολίασε σωστά έτερος αναγνώστης, επικεντρώστε στα ταξί, λεωφορεία, φορτηγά κλπ επαγγελματικά που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και μετά βλέπουμε

      90
  • Γιώργος Σ.

    Σας διαβάζω online τα τελευταία 6-7 χρόνια σε καθημερινή βάση. Αυτό που έπεσε στην αντίληψη μου είναι το εξής: Ενώ κάθε μέρα θα έχετε πολλά καινούρια άρθρα στη δεξιά στήλη με τις τελευταίες ειδήσεις (εκεί που έχει τα φίλτρα για best buy, τελετυαία μοντέλα κτλ), η είδηση "η Ε.Ε σκοτώνει τα diesel" δεν έχει κουνηθεί για πάνω από ένα μήνα από το φίλτρο τελευταίες ειδήσεις. Δεν το έχω συναντήσει ξανά με κάποια άλλα είδηση. Μην πείτε ότι μένει εκεί επειδή έχει πολλά views ή επειδή γράφονται πολλά comments, γιατί και σε παλιότερες ειδήσεις-άρθρα που συνέβαινε το ίδιο, μετά από 1-2 μέρες δεν υπήρχαν εκεί στη δεξιά στήλη. Μπορείτε παρακαλώ να μας ενημερώσετε γιατί συμβαίνει? Το άρθρο έχει γραφτεί Σεπτέμβριο του 2016 και είμαστε στα τέλη Φεβρουαρίου 2017, είναι ακόμη τελευταία είδηση? Εδώ η έρευνα με τα ζημιάρικα δεν κράτησε τόσο. Δεν έχω κανένα ύφος ειρωνείας να προσθέσω (γιατί ο γραπτός λόγος πολλές φορές δεν αποδίδει τον τόνο, είναι καθαρά θέμα ερμηνείας) αλλά θα ήθελα μια τεκμηριωμένη απάντηση από μερους. Σε περίπτωση απουσίας επίσης της απάντησης θα με κάνετε να πιστέψω πως δεν μπορείτε να δικαιολογηθείτε μιας και βλέπω σε ποικίλα άρθρα σας να επιλέξετε σε ποιους θα απαντήσετε. ΥΓ. Γιατί το ATECA, το νέο GOLF και άλλα μοντέλα πλην του group VAG θα έχουν ακόμη diesel εκδόσεις? Υπάρχει stock σε κινητήρες? ΥΓ 2. Απίθανο να αποκλειστεί η dieselοκίνηση στις πόλεις χωρίς να υπάρξουν αποζημιώσεις στους κατόχους diesel μιας και η ευθύνη δεν βαραίνει τους ίδιους. Άρα ή θα αποζημιωθείς ή θα σου επιτραπεί η κίνηση με το diesel αυτοκίνητό σου, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι και να αγοράσεις diesel θα μπορείς μετά να το πουλήσεις γιατί ή θα φέρει ειδική άδεια ή θα έχει "επάνω του" ειδική επιδότηση απόσυρσης την οποία θα μπορεί να εκμεταλλευθεί και ο 2ος ιδιοκτήτης ή αυτός που θα το αποσύρει τέλος πάντων. Αναμένω νέα σας!

      55
  • γιωργος κων κουμπενάς

    ερωτηματα,ποιο το οριο μικρου μεγαλου κινητηρα,σε κυβισμο,ιπποδυναμη σε τι? για το καρκινογονο βενζολιο της βενζινης,γιατι δεν αρθρογραφουν με την ιδια ενταση οπως με το ντιζελ?ειναι λιγοτερο βλαπτικο απο τα ΝΟχ? συνεπως υπαρχουν αλλες σκεψεις και σχεδια.πιθανως για την προωθηση της ηλεκτροκινησεως,τουλαχιστον εντος πολεως στην ευρωπη,κατι με το οποιο συμφωνω.σε καθε περιπτωση γινεται ασσυμετρη πληροφορηση κινδυνου,μεταξυ βενζινης/ντησελ.δηλ μισο-αληθεια,κατι χειροτερο,πιο παραπλανητικο απο το καθαρο ψεμμα. επισης το κανουν με ακομψο τροπο,κατηγορωντας το ντηζελ,και αθωωνοντας την βενζινη,η οποια ειναι πολυ περισσοτερο ρυπογονα και καρκινογονος,απο οτι το ντηζελ,λαμβανομενου υποψη ολο τον κυκλο ζωης της,απο την εξορυξη διυληση,μεταφορα καυση της. επισης σε θερμα κλιματα η βενζινη εξατμιζεται υπο μορφην ατμων,απο τα ρεζερβουαρ λογω ζεστη. κυριως καλυτερη σε ψυχρα κλιματα,με το ντιζελ καλυτερο σε θερμα κλιματα. παντως καλυτερο καυσιμο ειναι το νερο/υδρογονο και αμεσως μετα η ηλεκτρικη ενεργεια. εχουν και τα δυο το μειονεκτημα να ειναι δωρεαν και αφθονα.

      38
    • autotriti

      Απάντηση: Αναφερόμαστε σε μικρού κυβισμού diesel κινητήρες. Όλα τα τελευταία γεγονότα, που αναφέρονται στο άρθρο, όπως και η έρευνα συνδέονται άμεσα με τα NOx του diesel. Εμείς λοιπόν τα παρουσιάζουμε ως έχουν.

        9
  • Π. Σαμποκίλης

    Με ένα Astra 1.3 D του 2013, κάνω 1000+ χλμ. με κάθε γέμισμα. Το τελευταίο γέμισμα μου κόστισε 74 Ευρώ. Η εγκατάσταση Υγραερίου σε ένα Ford Duratech 1.8 έχει προκαλέσει ζημιά στην κεφαλή 2 φορές, καθώς και αισθητήρες, με μία λίστα ζημιών που δεν χρειάζεται να αναλύσω. Πριν πεί κάποιος για σωστή εγκατάσταση κλπ, θα σας πώ οτι απλά κάποιοι κινητήρες και μονάδες διαχειρισης ΔΕΝ ενδείνυνται για μετατροπή για υγραεριοκίνηση. Αρα δεν είναι η απάντηση για όλα τα αυτοκίνητα. Επίσης θα παραθέσω ένα φιλιοσοφικό ερώτημα, σαν προσθήκη στο πολύ επιτυχημένο παράδειγμα των Ταξί, Φορτηγών και Καυστήρων. Πόσα IX κυκλοφορούν με ελλατωματικούς ή και απόντες καταλύτες? Και σαν επίλογο θα πω οτι είναι τουλάχιστον αστεία η προσέγγισή σας, όταν απευθύνεστε σε κοινό το οποίο διαβάζει τα περιοδικά σας χρόνια, και είναι σε θέση να αναγνωρίσει αυτή την "περίεργη" και σχεδόν καταναγκαστική καταδίκη των diesel αυτοκινήτων. Συγνώμη, των dieselακίων.

      38
  • xristos

    Τόσα χρόνια που απαγορευόταν στην Ελλάδα μας είχατε τσακίσει τα νεύρα ΟΛΑ τα περιοδικά ότι είμαστε τριτοκοσμικοί που δεν έχουμε diesel κτλ κτλ...Τώρα βγαίνετε με πηχιαίους τίτλους οτι το diesel σκοτώνει και πεθαίνει και θα πεθάνουμε όλοι και έρχεται η Δευτέρα Παρουσία... Καρφώνεστε κύριοι!! Προφανώς θέλετε να προωθήσετε κάτι που ακόμα δεν φαίνεται στον ορίζοντα στον απλό αναγνώστη.. Ξαναλέω..καρφώνεστε!!

      30
    • autotriti

      Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, όταν ξεκίνησε το diesel στην Ελλάδα όλος ο πλανήτης πίστευε ότι οι κατασκευαστές είχαν αναπτύξει τεχνολογία που εξουδετέρωνε τους καρκινογόνους ρύπους. Τώρα ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι δεν υπάρχει τέτοια τεχνολογία. Όπως δείχνει η έρευνα όλες οι εταιρείες είναι πάνω από τα όρια.

        5
  • Manolis84

    1) Η βενζίνη (σε όλα τα στάδια από την παραγωγή της μέχρι την κατανάλωση) είναι πολύ πιο ρυπογόνα από το diesel αλλά το autotriti εστιάζει μονομερώς στο Diesel. 2)Στα αυτοκίνητα και ειδικά στου μικρού κυβισμού γίνονται κάποιοι ελέγχοι , γίνονται βελτιώσεις κατανάλωσης και ρύπανσης καθώς και φορολογούνται με βάση της ρύπανση τους. Σε χίλιους άλλους δύο καυστήρες εσωτερικής καύσης που ούτε έλεγχοι γίνονται ούτε συντήρηση ούτε φορολογούνται πως δεν είναι βλαβερές. Αναφέρομαι προφανώς σε εργοστάσια , καυστήρες θέρμανσης , ταξί, φορτηγά , πλοια , γεωργικά μηχανήματα κλπ. Και στο Οσλο δεν είναι το πρόβλημα τα αυτοκίνητα από όσο ξέρω αλλά τα εργοστάσια που καίνε πετρέλαιο. Όπως το είπατε ο πληθυσμός είναι λιγότερος από ότι της Αθήνας και άρα και τα αυτοκίνητα. 3) Με τον ήλιο που έχουμε εδώ στην ελλάδα θα έπρεπε η ηλεκτρική ενέργεια να είναι εντελως δωρεάν. Και ναι είμαι υπέρ της ηλεκτροκίνησης αλλά με δεδομένο ότι εκμεταλευόμαστε την ηλιακή ενέργεια. Τώρα το 95% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από την καύση άνθρακα κυρίως εδώ στην ελλάδα που γνωρίζω. Και δεδομένο ότι πάντα υπάρχουν απώλειες από την μετατροπή της ενέργειας από μία μορφή σε μία άλλη φανταστείτε πόσο άνθρακας απαιτείται να καεί για να παράξει την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται η Ελλάδα. Το συμπέρασμα είναι ότι την δεδομένη χρονική περίοδο με τα τωρινά δεδομένα με τις εναλακτικές πηγές ενέργειας και τον τρόπο παραγωγής τους το λιγότερο ρυπογόνο καύσιμο και συνάμα το πιο οικονομικό σε σχέση με την απόδοση του πάντα είναι το diesel όσο και αν το κατηγορεί το αγαπητό Autotriti. To είχε πει και ο ίδιος ο Θεωχαράκης από την Nissan που έχει τελειώσει και ένα Μετσόβιο μηχανολόγος μηχανικός αν δεν κάνω λάθος αλλά δυστηχώς το autotriti το συγκεκριμένο άρθρο το έθαψε πάρα πολύ γρήγορα παρόλο που θεωρώ ότι ήταν από τα πιο αξιόλογα άρθρα που έχω διαβάσει σχετικά με το χάος που επικρατεί γύρω από τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται στην αυτοκίνηση εδώ στην Ελλάδα.

      31
  • APK

    Ενδιαφέρον αυτός ο πόλεμος κατά των.μικρών ντίζελ. Έχω πάντως την αίσθηση πως μάλλον οι μεταπωλητικες αξίες τους θα αυξηθούν αν οι εταιρείες δεν τα ανανεώσουν

      17
  • Γιάννης

    Η λύση λοιπόν δεν είναι να ποινικοποιήσουμε τα diesel και να οδηγήσουμε τον κόσμο στην βενζίνη να είναι έρμαιο των τραστ. Η λύση είναι να σταματήσει αυτή η υποκριτική κλιμάκωση της φορολογίας με τα κυβικά και να εξοπλίσουμε όλα τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες που θα παράγουν πολύ λιγότερο έργο για τα μικρά - μεσαία και ως εκ τούτου λιγότερους ρύπους, συντήρηση κλπ.

      14
  • Antonis

    Ότι έχει γραφτεί για τα diesel είναι απόλυτα σωστό. Αυτήν την αλήθεια όμως την γνώριζε το Ελληνικό κράτος με έρευνα (έρευνες) που είχε κάνει το Πολυτεχνείο (Αθήνα) από το 2003. Τότε όμως σας βόλευε όλους να λέτε "το άχρηστο ελληνικό κράτος" που δεν βλέπει τι κάνει η Ευρώπη (όταν ήταν απαγορευμένα τα diesel). Όταν σε μια νύχτα επιτράπηκαν για λόγους εκλογικούς είπατε όλοι "ζήτω !". Έπρεπε βέβαια βα σπρώξουν τα diesel οι εταιρίες και στην Ελλάδα....Πάντως είναι ντροπή : αν τα πράγματα είναι έτσι (που έτσι είναι), γιατί αντί να φοβίζουμε τον κόσμο , δεν κάνουν κάτι οι εισαγωγείς ή ο σύνδεσμος εισαγωγέων προς το κράτος ? Οι ερωτήσεις είναι καθαρά ρητορικές όσο η δημοσιογραφία στο χώρο έχει γίνει copy paste των δελτίων τύπου .

      12
  • Νικος Χαλβατζης

    Καλα ολα αυτα γι αυτους που τους ταιζουν "σανο". Γιατι δεν λετε την πραγματικοτητα. Οταν ολοι φωναζατε πριν χρονια για τα πλεονεκτηματα του πετρελαιοκινητου τονιζατε και αυτα τα θεματα!!!!! Επισης θελετε να πιστεψουμε οτιγια την μολυνση στις πολεις και την Αθηνα (γιατι η Ελλαδα ειναι μονο η Αθηνα!!!) ευθυνεται το πετρελαιοκινητο ΙΧ? Σας παρακαλω να λετε τα πράγματα με το ονομα τους και να παψουμε σε αυτον τον τοπο να "συρουθοκαμηλιζουμε" επιτέλους. Αν θελετε να συνεχισουμε να σας διαβαζουμε....

      9
    • autotriti

      Απάντηση: Σαφώς και δεν ευθύνονται μόνο τα diesel Ι.Χ. για την ατμοσφαιρική ρύπανση, όμως αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος του προβλήματος. Δεν είναι τυχαίο που υπάρχει τέτοια αρνητική στάση και τάση προς την απαγόρευσή του σε παγκόσμια κλίμακα. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους.

        2
  • Παναγιωτης

    Δηλαδη για να καταλαβουμε Autotriti στο οσλο απαγορευτηκανε και νεας γεννιας diesel euro 5 +6 η δευτερη ερωτηση οι κατασκευαστες θα συνεχιζουν να φτιαχνουν νεους κινητηρες diesel απο 1600 κυβικα και ανω με συστημα ?Adblue?δηλαδη η μερσεντες ειναι κοροιδοιο που θα συνεχησει τις νεες κατασκευες diesel κινητηρων?

      4
    • autotriti

      Απάντηση: Στο Όσλο απαγορεύτηκαν όλα τα diesel, όλων των τεχνολογιών. Επίσης ο 1.500άρης diesel κινητήρας που έχει στη γκάμα η Mercedes, και είναι ο μόνος μικρού κυβισμού της μάρκας, κατασκευάζεται από τη Renault, η οποία έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2020 θα σταματήσει την παραγωγή diesel.

        6
  • Γιάννης

    ΠΡΟΦΑΝΩΣ οι εταιρείες θέλουν να οδηγήσουν τον κόσμο στη λύση των ηλεκτρικών ή υβριδικών ΜΙΚΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. Εχουν ήδη ρίξει χρήμα για έρευνες και εξελίξεις στα μικαρά ηλεκτροκίνητα και υβριδικά και θέλουν να το πάρουν πίσω. Ο μόνος αντίπαλος σε αυτά είναι τα αξιόπιστα και οικονομικά dieselάκια.

      10
  • xristos

    Δεν κατάλαβα από που προκύπτει ότι τα μεγάλα κυβικά από 2000 και πάνω και στα φορτηγά που έχουν έως και 16.000cc έχουν ίδιους ρύπους με τους βενζινοκινητήρες των 1200cc δεν μου φαίνεται λογικό αυτό, ας μιλήσει κάποιος που γνωρίζει τα νούμερα εκπομπών με ακρίβεια να τα δούμε όλοι

      10
  • γιωργος κων κουμπενάς

    ο καταλυτης στα βενζινοκινητα,και οταν εινα καινουριος,δεν κατακρατα το πολυ καρκινογονο κυκλικο βενζολιο.αν ειναι και χαλασμενος τοτε δεν κατακρατα και τους υπολοιπους ρυπους. επισης και καινουριος οταν ειναι μεχρι να φθασει την υψηλη θερμοκρασια λειτουργιας,παλι δεν κατακρατα ρυπους. επισης το μειον της βενζινης σε θερμες χωρες ειναι οτι εξατμιζεται καθ΄ολο τον κυκλο ζωης,πχ βενζιναδικο,ρεζερβουαρ οχηματος κλπ.συνεπως το ντηζελ συγκριτικα με την βενζινη ειναι πολυ καλυτερο καυσιμο,ειδικα σε θερμες χωρες.εχει πολυ μεγαλυτερη θερμογονο δυναμη,μεγαλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση,κλπ.

      9
  • Manolis84

    Κάντε όμως και μια έρευνα και ενα συγκριτικό με τους ρύπους της βενζίνης για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης. Γιατί οκ το diesel είναι ρυπογόνο. Μήπως όμως η βενζίνη είναι περισσότερο ρυπογόνα? Πως θα καταλάβει ο αναγνώστης και πως θα μπορέσει να επιλέξει ανάμεσα σε βενζίνη ή diesel από την στιγμή που μόνο για το diesel αναφέρεται και αρθρογραφείτε. Συγκρίνετε ενα μικρομεσαίο diesel euro 6 με ένα μικρομεσαίο βενζίνης euro 6 να δούμε πιο ρυπαίνει περισσότερο. Γιατί εμένα αλλά και σε πολλούς αναγνώστες όλο αυτό ακούγεται άδικος πόλεμος κατά του diesel χωρίς να υπάρχει μέτρο σύγκρισης για το πόσο ρυπογόνες είναι οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και ειδικά της βενζίνης από την παραγωγή της μέχρι και την κατανάλωση της...

      9
  • Πέτρος Μ

    αγαπητοί, ούτε ντίζελ ούτε βενζίνη. Ναι στα υβριδικά & ηλεκτρικά. Ελπίζω δε, σύντομα τα ηλεκτρικά να αποκτήσουν επαρκή αυτονομία και λειτουργικότητα, να απεμπλακούμε εντελώς από την θηλιά. Σας θυμίζω ότι το κόστος είναι 1,30 - 1,60/lt (και το καλοκαίρι στην επαρχία +20%), την στιγμή που το βαρέλι είναι στα 50ΔΟΛ. Τι θα γίνει όταν (αν) ξαναπάει στα 100?

      9
  • Γιάννης

    Πολύ ωραία, η renault και οποιαδήποτε οικονομική δύναμη προσπαθεί να μας βάλει σε καλούπια και να συνεχίζει να μας παίρνει χρήματα επ αόριστον. Η δική σας θέση, τώρα που αποδεικνύεται ότι παρασύρατε εκατομμύρια οδηγών, ποιά είναι; Θα βοηθήσετε σε αγώνες ενάντια σε όποια "πολιτική" συμφερόντων;

      8
  • Gianniς

    @autotriti μπορεί η απάντηση ''Το γράφημα προέρχεται από έρευνα μεγάλου περιβαντολογικού κέντρου της Ευρώπης, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο'' να γίνει πιο συγκεκριμένη; απο ποιες εταιρείες; διαφορετικά το γράφημα δε λεει απολύτως τιποτα! Ειναι εκτός ορίων και; ποιες εταιρείες; αν δε λεει τι πως και που ας ειναι απ όποιον θελει, δε λεει τίποτε απολύτως ετσι όπως ειναι!

      7
  • Χρήστος S.

    Το διάβασα φίλε SIERRA, αλλά αυτό ακριβώς με προβλημάτισε ακόμα περισσότερο. Οι μικροί diesel κινητήρες μέχρι 1600, (που όλως τυχαιως είναι και αυτοί που αγοράζει ο περισσότερος κόσμος), μολυνουν και από εκεί και πάνω όλα μέλι-γαλα. Εντωμεταξυ, έχεις δει κάτι λεωφορεία και φορτηγά τι ντουμανια βγάζουν?Δεν ξέρω ρε φίλε, πολύ μουφα μου ακούγεται η δουλειά. Μπορεί να κάνω και λάθος.

      7
  • Παναγιωτης

    Ευχαριστω Autotriti για την αμεση απαντηση σας,εγω το εχω ξαναπει αν ειναι τοσο ρυπογονος ο πετρελαιοκινητηρας να παει στο καλο και να μην ξαναβγει ,βολευομαστε με βενζινη εξαλλου αν ειχε ενα ευρω το λιτρο δεν θα πηγαινε και παλι κανεις στο diesel ,εγω πιστευω το 2020 οτι τα πρατηρια φυσικου αεριου θα καλυψουν ολο το δυκτιο της ελλαδας και θα βγουνε πιστευω αυτοκινητα μονου καυσιμου αποκλειστηκα με φυσικο αεριο και οχι με βενζινη εκει θα ειναι το τεραστιο ενδιαφερον ,οπως εβγαλε η μερσεντες ενα βιτο

      7
  • devil's advocate

    το μελλον μας παιδια ειναι προδιαγεγραμμενο!!!σε 15 χρονια απο τωρα θα εχουμε μονο μικρους βενζινοκινητηρες με μπαταριες ειτε αυτονομα ηλεκτρικα οχηματα.ολα τα σημερινα αυτοκινητα και γενικα η ενοια του αυτοκινητου οπως την ξερουμε σημερα δεν θα υπαρχει.ηδη απο τωρα οι νεοι που βγαζουν διπλωμα δεν τους ενδιαφερει τι αυτοκινητο οδηγουν τι χαρακτηριστικα εχει,το μονο που τους νοιαζει ειναι να μεταφερθουν απτο ενα σημειο στο αλλο!!!ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ!!!

      7
  • AΠΟΣΤΟΛΟΣ 1

    Τι είναι χειρότερο σε μία πόλη άραγε 300 000-400 000 ξεχαρβαλωμενοι καταλύτες βενζινοκινητων λόγω και κρίσης η 1000 Euro 4 diesel έστω και αν κλέβουν και λίγο???Καλά περιμένω απάντηση τώρα....

      6
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Και τα τσιγάρα σκοτώνουν αλλά δεν τα απαγορεύει κανείς... Αυτά όλα είναι κόλπα των εταιρειών για να πουλάνε αυτοκίνητα

      6
  • BARMPAGIANNIS

    Αν όλοι αγοράζαμε μουλάρια με κάρα, τότε θα ακρίβαινε ο σανός!! Προφανώς, αδέλφια, στον καπιταλισμό, το κέρδος είναι η πρώτιστη αξία! Επίσης είναι προφανές, ότι αυτό που τρέχει αυτή τη στιγμή είναι η εξέλιξη των μπαταριών για τα αυτοκίνητα! Η tesla έχει κάνει τους Ευρωπαίους να χοροπηδάνε σαν κατσίκια, αφού η αυτονομία που έχουν στ' αυτοκίνητά τους είναι υπερτριπλάσια από τα καλύτερα Ευρωπαϊκά! Μην τσιμπάτε και μην βιάζεστε! Η Ελλάδα είναι ανατολή και, ότι συμβαίνει στην Ευρώπη έρχεται εδώ με καθυστέρηση!! Οι μόνοι που τρέχουν είναι οι δασμοί!

      6
  • Βασίλης

    Άρα αν αγοράσαμε Diesel με προδιαγραφές που δεν πληρούνται και ρυπαίνουν τότε μπορούμε να πάμε δικαστικός και να ζητήσουμε τα λεφτά μας πίσω.

      5
  • tony

    Τα ίδια και τα ίδια...κούραση...μετά την καραμέλα και την τρομοκρατία περί αυξήσεως τελών κυκλοφορίας πιάσαμε αυτό τώρα....

      5
  • SIERRA

    Φίλε Χρήστο δεν διάβασες όλο το άρθρο γιατί σε κάποια παράγραφο γράφει για τα " μικρά ντίζελ" τα οποία αν τα φτιάξουν για να βγάζουν λιγότερους ρύπους η τιμή τους θα εκτοξευθεί. Ως γνωστό τα "μεγάλα" 2000 κυβικά και επάνω έχουν λιγότερους ρύπους όπως και τα βενζινοκίνητα. Πιστεύω να λύθηκαν οι απορίες σου...

      5
  • yiannis_1

    -Πουλήσαμε όσα diesel πουλήσαμε. Πως θα ξαναπουλήσουμε; -Θα ξανακάνουμε τα βενζινοκίνητα downsized της μόδας. -Αμα πουλήσουμε πολλά απο αυτά και αρχίσει να πέφτει η ζήτηση τι κάνουμε; -Τα βγάζουμε και αυτά σκάρτα και προωθούμε τα hybrid. -Αμα γεμίσει ο κόσμος ενα σκασμό hybrid και αρχίσει να πέφτει η ζήτηση τι κάνουμε; -Τα βγάζουμε και αυτά σκάρτα και αρχίζουμε τα plugin electric. -Αμα πέσει η ζήτηση και σε αυτά; -Ε τότε θα ξαναγυρίσουμε στην βενζίνη. :P :P :P

      4
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ1

    Τι είναι χειρότερο ένας ξεχαρβαλωμενος καταλύτης βενζίνης ή ένα diesel euro 4 ????Καλά περιμένω απάντηση τώρα εγώ!!!!!

      4
  • γιωργος κων κουμπενάς

    μηδενικη ρυπανση περιβαλλοντος απο μεσο μεταφορας,ακομα και ωφελεια για το περιβαλλον εινα μονο απο τα ζωα,μουλαρια,ελεφαντες κλπ.ελαχιστη ρυπανση παραγουν τα ηλεκτρικα,και ιδιαιτερα οταν η καταναλισκομενη ηλ.ενεργεια παραγεται απο ΑΠΕ.πολυ λιγωτερο ρυπογονο ειναι επισης το LNG,οχι το LPG γιατι και αυτο παραγεται απο πετρελαιο,η με μετατροπη των σχιστολιθων.εχουν δικιο οι προηγουμενοι φιλοι οτι κανουν πολεμο οι βιομηχανιες εναντια στα μικρα ντηζελ,διαβαζε FIAT MULTIJET,ο μικρος ντηζελ που τους χαλασε την σουπα,σορρυ σχεδια. τα ηλεκτρικα ειναι πολυ καλα,ομως ειναι σε τιμες τριπλασιες απο τα ντηζελ,πχ BMW,επισης δεν μπορουν να τραβηξουν τρειλερ,να παρουν εμπρος με σπρωξιμο κλπ. επισης το κοστος των μικρων ντηζελ,διατηρειται τεχνητα υψηλο,ακομα και τωρα χωρις το AD-BLUE.μπορουν να βαλουν αυτην τεχνολογια και σε μικρους ντηζελ,χωρις μεγαλο κοστος. παντως το κυριωτερο ειναι οτι τα NOx,των ντηζελ ειναι λιγωτερο επικινδυνα απο το βενζολιο της βενζινης,ομως αυτο κανεις αναφερει. ειδικα σε θερμες χωρες η βενζινη ειναι μικρο περιβαλλοντικο εγκλημα,λογω των αναθυμιασεων.

      4
  • ΘΧ

    Εν αρχή μας προέκυψε το υγραέριο, μετά ενέσκηψε το πετρέλαιο και τώρα μάλλον προετοιμάζεται η αγορά για το φυσικό αέριο ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχιση της κερδοφορίας των αυτοκινητοβιομηχανιών και των συναφών κλάδων. Φυσικά ούτε σχόλιο και καμία έρευνα για το ποσοστό συμμετοχής στη ρύπανση από τη νοθεία στα καύσιμα όλων των ειδών ούτε από τις εργοστασιακές "ρυθμίσεις" των πετρελαιοκινητήρων.. Βέβαια αυτά απαντώνται μόνο στη χώρα μας γιατί αλλού πίπτει γερή ράβδος (πρόστιμα σε κολοσσούς-βιομηχανίες αυτοκινήτων έως επαγγελματίες) ..Πολύ καλό αυτό επίσης για τους "μικρούς"πετρελαιοκινητήρες των 1500cc..

      4
  • Γιάννης Τ.

    Λοιπόν, λοιπόν. Εγώ ένα πράγμα έχω καταλάβει. Πιστεύω πως τα σενάρια για ολική έλλειψη κοιτασμάτων πετρελαίου έχουν αρχίσει να αληθεύουν τελικά. Είχαν πει πως το 2040... καπούτ! Ίσως να είναι ο πρώτος λόγος που πρέπει να σώσουν τα πλέον "συλλεκτικά" κοιτάσματα που απέμειναν και λογικά πρώτα θύματα παίζει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάτι μου λέει επίσης που εμείς δεν ξέρουμε ότι τα νεότερα κινούμενα παντός τύπου θα είναι στο φουλ ηλεκτρονικά και ένα σωρό άλλοι τρόποι θα εφαρμοστούν στο εγγύς μέλλον όμως. Γι'αυτό οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, γι'αυτό η εμφάνιση εφευρέσεων που κακά τα ψέματα ΤΩΡΑ αποτέλεσαν μεγάλη σημασία καθώς κινητήρες με υγράεριο ανακαλύφθηκαν την δεκετία του '20 ή '30 αν δεν κάνω λάθος. Η ηλεκτροκίνηση επίσης. Τώρα... για τα συναφή εδώ μπορώ να πω πως "σκάλωσα" αλλά έχω μαθει πως στα εργοστάσια πλέον μπορεί να τοποθετηθεί ηλεκτρικό σύστημα συγκράτησης βλαπτικών ουσιών το οποίο μάλιστα έχει βαλθεί ως σκοπό να αλλάξει αυτά του άνθρακα που υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Λύσεις υπάρχουν κύριες και κύριοι. Απλά οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που έχουνε τα σχετικά εργαλεία ας πουμε και θέλουν ως καυσιμο το πετρέλαιο κάνουν τους Κινέζους και δεν δίνουν μια στον ανθρώπινο παράγοντα.

      3
  • Γιάννης

    Έλα ρε παιδιά, δεν βλέπετε τι συμβαίνει; φερέφωνα είναι των οποιωνδήποτε πιστεύουν ότι μπορεί να τους πληρώσουν έμεσα ή άμεσα. Τι συζητάμε; Θα ρωτούσαμε αστυνομικό γιατί προστατεύει όσους εκμεταλεύονται τους υπόλοιπους; Θα ρωτούσαμε δικαστικό αν ο "νόμος" αντιμετοπίζει επι ίσοις όροις κάποιον οικονομικά εύρωστο έναντι κάποιου χωρίς οικονομική άνεση; Γελούν πίσω απο την πλάτη μας και μας χαρακτηρίζουν γραφικούς κλπ Το θέμα είναι ότι οποιασδήποτε μορφής "δύναμη" πηγάζει απο εμάς, όσους την αποδέχονται και την επαληθεύουν. Αν δεν ασχολείτο κανείς με αυτού του τύπου τις ενέργειες, θα βλέπαμε πολύ γρήγορα πόσο θα άλλαζαν πολλά πράγματα γύρω μας. Δεν θέλει πολύ, πιστεύουμε ότι κάτι δεν είναι ηθικό, δεν συμφέρει τους πολλούς; το πετάμε απο πάνω μας. Ο καθένας προσωπικά αλλάζει τον εαυτό του και ο "κόσμος" ακολουθεί. Ως πότε θα επιτρέπουμε να μας χρησιμοποιούν ως επαλήθευση και κατ' επέκταση ως υποστηρικτές ενεργειών που δεν εγκρίνουμε; Επιτέλους με την υποκρισία και τον εθελοτυφλισμό, τα πάντα γυρνάνε γύρω απο "αξίες" που δεν επιλέξαμε, κινούνται εναντίον μας και αδιαφορούν για εμάς.

      3
  • t@kis

    Είναι απλό το Θέμα, Θέλουν να επιβάλουν υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας όπως στα βενζινοκίνητα, και άρχισαν να κατηγορούν τα Πετρελαιοκίνητα ΙΧ ! Και βέβαια το λένε αφού γέμισε ο κόσμος από αυτά! Από εκεί θα εισπράξουν φόρους! Δεν βλέπουν τα λεωφορεία κρατικά και μη τα στρατιωτικά τα ταξί κλπ ΔΧ Που βγάζουν ντουμάνια από πίσω! Και αυτό θα ξεκινήσει πρώτα από την ελλάδα γι αυτό γράφουν και γράφουν... Π.Χ Οι δημόσιοι υπάλληλοι δε παράγουν έργο κόψε το μισθό οι συνταξιούχοι δεν προσφέρουν κόψε τους τα δώρα, Οι ιδιωτικοί δεν μας ενδιαφέρει γιατί το κράτος εισπράτει από τα δώρα! Ετσι λοιπόν αφού τα πευρελαιοκίνητα δεν δίνουν τέλη να τα κατηγορήσουμε για να τους βάλουμε τέλη, το ότι καίουν λιγότερο (και άρα λιγότερα κάθε είδους καυσαέρια) δεν μας ενδιαφέρει θα βρούμε άλλο τέχνασμα για φόρο!!!

      3
  • Gianniς

    @Autotriti, τοο γραφημα που βαλατε τι ακριβως λεει;;;; Αφου ακομη δεν υπαρχουν επισηες μετρησεις

      3
    • autotriti

      Απάντηση: Το γράφημα προέρχεται από έρευνα μεγάλου περιβαντολογικού κέντρου της Ευρώπης, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο.

       
  • VaL

    Δηλαδή εγώ που θέλω να πάρω ένα φέτος, πάνω απο 1.6κκ θα είμαι οκ? Ούτε θα ρυπαίνω, ούτε θα απαγορευθεί το αμάξι μου ή θα πέσει η αξία του??

      2
  • Θόδωρος.

    Γράφει ο φίλος πιο πριν ότι πιστεύει ότι θα αυξηθεί η αξία των μεταχειρισμένων ντήζελ αν απαγορευτούν τα καινούρια,αλλά μπορεί απλώς να απαγορευτούν όλα τα ντήζελ σε Αθήνα-Θεσ/νίκη όπως παλιά,οπότε δεν το βλέπω να γίνεται έτσι.

      1
  • ΝΙΚΟΣ ΔΕΜΕΤΖΟΣ

    ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΟΛΟΣ Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΚΘΙΑΖΕ ΤΑ ΝΤΙΖΕΛ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΡΥΠΟΥΣ ΤΩΡΑ ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΟ ΣΤΟΚ ΤΟΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΒΕΝΖΙΝΑ?ΤΑ ΗΛΕΚΡΙΚΑ ΔΕΝ ΜΟΛΥΝΟΥΝ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΗ ΕΛΛΑΔΑ?ΜΗΠΩΣ ΛΕΩ ΜΗΠΩΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΙΘΙΑΖΕΤΕ?Η ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΔΙΛΙΤΡΟΙ ΝΤΙΖΕΛ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΑΠΟ ΕΝΑ 1400?ΑΥΤΑ ΤΑ ΡΩΤΑΩ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΑ ΔΙΕΘΝΕΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΦΕΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΜΟΥΦΑ

     
  • Παναγιωτης

    http://www.caroto.gr/2017/02/09/downsizing-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-vw-group/

     
  • Τασος Ορφανος

    Αυτοι που τα εβαζαν μονο με την VW τωρα θα σφυριζουν αδιαφορα...Αυτοκινηση χωρις ρυπους δεν γινεται,με οτιδηποτε καυσιμο να χρησιμοποιουμε...