" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Με τα ηλεκτρικά turbo θα ξεχάσουμε το turbo lag.

Απόκριση ατμοσφαιρικού και ροπή turbo.

Το τέλος του turbo lag

Διαβάστηκε από 18719 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/4/2015

Το βασικό μειονέκτημα των turbo κινητήρων που δεν είναι άλλο από το turbo lag, αναμένεται να λύσει η Valeo με τους ηλεκτρικούς συμπιεστές.

 
Με την ευρύτατη διάχυση των turbo κινητήρων (ιδιαίτερα των χαμηλών κυβισμού) που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει πιο γνωστό και το βασικό μειονέκτημά τους που δεν είναι άλλο από την υστέρηση απόκρισης, ή αλλιώς turbo lag. 

Το turbo lag συμβαίνει στις χαμηλές στροφές όταν τα καυσαέρια δεν έχουν αρκετή κινητική ενέργεια για να περιστρέψουν επαρκώς την πτερωτή του turbo. Το turbo lag συμβαίνει για λίγα δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι και πρακτικά το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει ή επιταχύνει με πολύ χαμηλό ρυθμό.

Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, όπως χαμηλής αδράνειας turbo που τείνουν να περιστραφούν πιο εύκολα, διπλές διόδους εισαγωγής στους στροβίλους (twinscroll), ενσωματωμένες πολλαπλές εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή κ.α.
Η Valeo είναι πρωτοπόρος σε μια καινούργια μέθοδο εξάλειψης του turbo lag, το λεγόμενο ηλεκτρικό turbo. 

Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή. Ο συμπιεστής δεν εξαρτάται από την κινητική ενέργεια των καυσαερίων για να περιστραφεί αλλά περιστρέφεται μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας πρακτικά εκμηδενίζει το turbo lag στις χαμηλές στροφές και στις υψηλότερες μπορεί να αναλάβει ένα μεγαλύτερο turbo το οποίο μπορεί να εκτοξεύσει τα νούμερα της ισχύος και της ροπής.

H Audi αναμένεται να χρησιμοποιήσει αυτόν τον ηλεκτρικό συμπιεστή, πιθανότατα στο Audi SQ7 το οποίο θα διαθέτει V8 κινητήρα diesel με ένα ηλεκτρικό και ένα συμβατικό turbo, με την τεχνολογία αυτή να είναι σε θέση να ρίξει την κατανάλωση μεταξύ 7-20% και να βελτιώσει δραματικά την απόκριση του κινητήρα. Ένα ακόμα παράπλευρο πλεονέκτημα είναι ότι το ηλεκτρικό turbo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες πετρελαίου και σε βενζίνης.

Το μόνο μειονέκτημα του ηλεκτρικού turbo φαίνεται να είναι η ενέργεια που απαιτεί ο ηλεκτρικός συμπιεστής για να περιστραφεί, ωστόσο με την εφαρμογή της αναγεννητικής πεδήσεως στα σύγχρονα οχήματα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μέρος της ανακτώμενης ενέργειας από την πέδηση για την τροφοδότησή του.

Tags: TURBO, LAG, VALEO, AUDI
 
  • loukia

    Η ηλεκτρική τουρμπίνα δεν είναι κάτι το νέο.Υπήρχε και παλαιότερα και την προτιμούσαν όσοι κάναν μετατροπές στα οχήματα τους.Κατά κύριο λόγο απαρτιζόταν από πολύ πλαστικό καλής ποιότητας και έπαιρνε κίνηση από την μπαταρία, με διακόπτη από μέσα από το όχημα.

      10
  • Μανώλης

    το προβλημα αυτο(turbo lag) εξαλείφεται και με τον τον γνωστό τροπο του kompressor σε συνδυασμό με turbo! Όπου ο kompressor δουλεύει στις χαμηλές στροφές και δίνει έξτρα ροπή στη μηχανή και στις υψηλές στροφές αναλαμβάνει η τουρμπίνα!

      8
  • νικος

    Εγω εχω ενα 512 ναριο και μου κλεινει την τουρπινα στις χαμηλες στροφες οταν δουλευει στις ψιλες μενει ανοιχτο.και επανερχαιτε οταν σβησω και το ξαναβαλω μπρος θελω να μου πειτε το γιατι το κανει αυτο

      3

Ποιο είναι το πιο ασφαλές παιδικό κάθισμα;

Ο μοναδικός μύθος γύρω από το Cng

Τι προσφέρουν τα χημικά πρόσθετα

Τι ξέρεις για τα φίλτρα λαδιού;

Η κίνηση στους δρόμους

Ιδού η ΒΜW Power BEV

Hyundai Kona VS VW T-Roc

Ντεμπούτο για την BMW M Next Concept

Δοκιμή: Νέα Mercedes-Benz CLA

Αποκλειστικό: Ανανεωμένο Audi Q5 & 2 νέα Audi SUV

Tι θα έλεγες για 4θυρη grand tourer Τοyota Supra;

Το Need for Speed Underground στ΄αλήθεια

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

περισσότερα »