Εξοργιστικά τα λάστιχα της Pirelli - Τι είπε ο George Russel (πιλότος της Mercedes στην F1)
- Καταπέλτης ο George Russel σχετικά με την απόδοση των ελαστικών της Pirelli στην Formula 1
- Αλλάζουν συμπεριφορά αδικαιολόγητα και όλες οι ομάδες έχουν πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο
- Χρειάζεται να γίνει «σοβαρή συζήτηση» για τα «εξοργιστικά» ελαστικά F1 της Pirelli, είπε σε δηλώσεις του
- Δεν είναι το πρώτο κρούσμα ανησυχίας, τα ίδια το 2021 στην F1 και το 2022 στο WRC
Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν στους δρόμους του Μπακού ήταν ένας αγώνας με μεγάλο ενδιαφέρον και τελικό νικητή τον Oscar Piastri, μετά από έντονες μάχες με τον Charles Leclerc, που είχε κερδίσει την pole position. Ωστόσο, στον απόηχο αυτής της μεγάλης νίκης για τον 23χρονο Αυστραλό πιλότο της McLaren, ανησυχία προκαλούν τα σχόλια του οδηγού της Mercedes, George Russel, σχετικά με τα ελαστικά της Pirelli.
Σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Russel, ο οποίος τερμάτισε την τρίτη θέση, εξέφρασε έντονες ανησυχίες για την ποιότητα των ελαστικών της Pirelli, χαρακτηρίζοντας την απόδοσή τους στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν «εξοργιστική».
Αλλάζουν συμπεριφορά αδικαιολόγητα και έχουν όλες οι ομάδες πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο ίδιος, η απόδοση των ελαστικών έχει διακυμάνσεις και είναι δεν είναι φυσιολογική. Συγκεκριμένα δήλωσε «ειλικρινά, είναι πραγματικά πολύ εξοργιστικό που αλλάζουν συμπεριφορά τόσο πολύ τα λάστιχα», ενώ συνέχισε λέγοντας «είναι η ίδια πίστα, ο ίδιος οδηγός, το ίδιο αυτοκίνητο. Δεν συμβαίνει μόνο στη Mercedes, το ίδιο ισχύει σε κάθε ομάδα και κάθε οδηγό. Σε ένα σκέλος είσαι γρήγορος, στο επόμενο όχι. Και υπάρχει μόνο ένα πράγμα που αλλάζει, τα λάστιχα».
Το περίεργο, σύμφωνα με τον Russel, είναι πως στο πρώτο μισό του αγώνα ήταν 1,5 δλ. πιο αργός από τον ταχύτερο, ενώ στους τελευταίους 20 γύρους βρέθηκε να είναι ένα 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Piastri και τον Leclerc και τρία δέκατα από τους Verstappen, Perez και Sainz. Επίσης, ο Βρετανός πιλότος θεωρεί πως ακόμη και οι άνθρωποι που κατασκευάζουν τα ελαστικά δεν καταλαβαίνουν πως συμπεριφέρονται και αποδίδουν τα ελαστικά.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργούνται ανησυχίες για τα αγωνιστικά προϊόντα της Pirelli. Το 2022 ήταν η σειρά των ανθρώπων του WRC και πιο συγκεκριμένα της Toyota Gazoo Racing να παραπονεθούν για τα ελαστικά της Pirelli. Ένα χρόνο νωρίτερα, στο Grand Prix του Κατάρ το 2021, η Pirelli ήταν αρνητική πρωταγωνίστρια με δύο αποχωρήσεις και αρκετά παράπονα των πιλότων της F1 για την απόδοση των ελαστικών της. Μάλιστα, τότε είχε αναγκαστεί να τοποθετηθεί δημόσια στο Sky Sports F1 και ο Mario Isola, το αφεντικό της Pirelli Racing.
Δεν είναι το πρώτο κρούσμα ανησυχίας, τα ίδια το 2021 στην F1 και το 2022 στο WRC
Κλείνοντας, όταν εγείρονται αμφιβολίες και ερωτηματικά για την απόδοση των ελαστικών της Pirelli σε κορυφαίο επίπεδο (Formula 1 και WRC), τότε αναπόφευκτα μπαίνουν στη συζήτηση και τα «πολιτικά» ελαστικά της μάρκας, αυτά δηλαδή που κατασκευάζονται για τα επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους. (δείτε εδώ όλες τις δοκιμές ελαστικών Pirelli στην Ελλάδα). Σημειώστε πως, η εικόνα των ελαστικών της Pirelli σε συγκριτικές δοκιμές από τον ειδικό Τύπο σε Ελλάδα και Ευρώπη, προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί ερωτηματικά. Οπότε, ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι, ξέχασε τελικά να φτιάχνει λάστιχα η Pirelli;
Και, τελικά, όταν οι οδηγοί και οι ομάδες στις δύο κορυφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού (Formula 1 και WRC) αισθάνονται πως κάτι πάει λάθος με τα λάστιχα της Pirelli, τι μπορεί να σκέφτεται ο μέσος καθημερινός οδηγός;