Ξεχωριστό αισθητικά είναι και στο εσωτερικό του το MINI Cooper S, προβάλλοντας τον πιο premium χαρακτήρα του μέσω των κορυφαίων υλικών και της ποιότητάς του.

Παραμένει ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες το MINI Cooper S και είναι εξίσου «παιχνιδιάρικο», ωστόσο υπολείπεται ελαφρώς σε αίσθηση του ST.

Πιο σπορτίφ είναι το εσωτερικό του νέου Fiesta ST, με την καλή ποιότητα και τον high tech διάκοσμο να συμπληρώνουν την ευχάριστη εικόνα του.

Το Fiesta ST έχει τον τρόπο να σε «ξεσηκώνει» οδηγικά. Είναι το πιο fun to drive αυτοκίνητο της κατηγορίας και σε αυτή του τη γενιά.

Ford Fiesta ST VS MINI Cooper S

27.514 Επισκέψεις στο άρθρο (27/12/2019)

Το νέο Ford Fiesta ST έρχεται ακόμα καλύτερο από το προηγούμενο και βρίσκει απέναντί του ένα από τα κορυφαία μικρά GTi, το MINI Cooper S. Μπορούν οι σημαντικές διαφορές τους να κρίνουν τον τελικό νικητή;

Πρόκειται για δύο από τα πιο καυτά ζευγάρια της μικρής κατηγορίας, τα οποία παρά τις πολλές και σημαντικές διαφορές τους, προσεγγίζουν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο τον «fun to drive» χαρακτήρα. Είναι πολύ γρήγορα, πολύ αποτελεσματικά όταν χρειάζεται, αλλά και πολύ παιχνιδιάρικα οδηγικά όταν θελήσει ο οδηγός τους. Το Fiesta ST στη νέα του γενιά βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο σε όλα τα επίπεδα και έχει ανεβάσει τον πήχη της απόλαυσης… σε άπιαστα επίπεδα.

Το MINI Cooper S αν και πιο ώριμο από το παρελθόν στην τελευταία του γενιά, εξακολουθεί να προσφέρει απλόχερα τα ίδια οδηγοκεντρικά στοιχεία. Η σύγκριση παρά την διαφορά τους σε τιμή (6.194 ευρώ περισσότερα θέλει το MINI ως premium και σε κυβισμό (2λιτρο το MINI, 1,5 λτ. το Fiesta), είναι αναπόφευκτη…

Εμφάνιση: Πιο σπορ το Fiesta, σήμα κατατεθέν το Cooper S
 Το νέο Ford Fiesta είναι με διαφορά το πιο δυναμικό Fiesta, χωρίς ωστόσο να υιοθετεί ακραίες λύσεις για να το πετύχει αυτό. Οι γραμμές παραμένουν απλές αλλά δυναμικές ενώ η διαμόρφωση της εμπρός μάσκας με νέες και πολύ μεγάλες οπές, τα επιθετικά φώτα, οι ιδιαίτεροι προβολείς ομίχλης και ο «αγριεμένος» αισθητικά πίσω προφυλακτήρας με διπλή απόληξη της εξάτμισης στη δεξιά μεριά, δίνουν το στίγμα του νέου μοντέλου.

Από την άλλη το κλασικό πια MINI, στην έκδοση Cooper S είναι αρκετά δυναμικό και σπορτίφ, χωρίς να αλλοιώνει όμως τον πολυτελή του χαρακτήρα. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά του παραμένουν ο αεραγωγός στο καπό και η διπλή απόληξη της εξάτμισης πίσω, ενώ τα στρόγγυλα LED φωτιστικά εμπρός και πίσω είναι οι «προσθήκες» της τελευταίας του γενιάς. 

Εσωτερικό-Χώροι
H εικόνα στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων προσαρμόζεται ανάλογα με το ζητούμενο του κατασκευαστή. Έτσι, στο Ford Fiesta ST υπερισχύει ο σπορ διάκοσμος έναντι όλων των άλλων στοιχείων, ενώ στο MINI Cooper S η ποιότητα κατασκευής και ο ρετρό σχεδιασμός είναι τα στοιχεία που κλέβουν τις εντυπώσεις.

Και στα δύο πάντως ο οδηγός θα εκτιμήσει την θέση οδήγησης και την γενικότερη αίσθηση που «παίρνει» και που είναι το εισιτήριο για τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που ακολουθεί. Οι χώροι αν και σε αυτή τη γενιά του MINI Cooper έχουν βελτιωθεί σημαντικά, και πάλι ωστόσο είναι σημαντικά μικρότεροι έναντι του Fiesta.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Πολύ κοντά σε επιδόσεις παρά την διαφορά σε χωρητικότητα
Τα δύο hot μικρά συμπληρώνουν τον χαρακτήρα τους και μέσω των ισχυρών μοτέρ που τα εφοδιάζουν. Αυτό του Fiesta είναι νέο, έχει 3κυλίνδρους και χωρητικότητα 1,5 λτ. και αποδίδει 200 ίππους έναντι του δίλιτρου μοτέρ του Cooper S που αποδίδει 192 ίππους. Η διαφορά τους σε επιδόσεις είναι ελάχιστη με μικρό πλεονέκτημα υπέρ του Fiesta, ενώ το Cooper έχει χαμηλότερη κατανάλωση και πιο πολιτισμένο χαρακτήρα μέσω και της διαθέσιμης σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, ροπής του. 

Οδική συμπεριφορά: Απόλαυση Χ2
Το νέο Ford Fiesta ST διαθέτει μια πιο «ψαγμένη» ανάρτηση από το προηγούμενο και εφοδιάζεται με σύστημα παραμετροποίησης που επεμβαίνει στο τιμόνι, τον κινητήρα και το ESP. Το MINI Cooper S είναι το μοναδικό με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και διαθέτει και εκείνο σύστημα παραμετροποίησης για αλλαγή του οδηγικού προφίλ του.

Εκ πρώτης λοιπόν και με δεδομένο πως έχουμε να κάνουμε με κοντά μεταξόνια και σφιχτές ρυθμίσεις αναρτήσεων, διαμορφώνεται αυτός ο ξεχωριστός fun to drive χαρακτήρας τους που είναι κοινός και που παραπέμπει στα καρτ. Είναι πολύ γρήγορα σε στιφτερές διαδρομές και έχουν την τάση και τα δύο να βάλουν στο παιχνίδι το πίσω μέρος τους με πολύ ομαλό και προοδευτικό τρόπο, αποτελώντας έτσι τον ορισμό του fun to drive. Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάτι αυτό θα είναι η παρεχόμενη αίσθηση του Fiesta ST που οφείλεται κυρίως από την αίσθηση του τιμονιού του.

Η άποψή μας
Αν και τα χωρίζουν αρκετά, τα δύο μικρά GTi που συγκρίνουμε έχουν αυτό το κάτι που τα κάνει ξεχωριστά ακόμα και στις απλές τους εκδόσεις. Στις πιο «πλούσιες» που ανεβάζουν φυσικά κατά πολύ το κόστος, αποκτούν έναν πιο «ειδικό» χαρακτήρα  διαθέτοντας και μπλοκέ διαφορικά μεταξύ άλλων. Το Fiesta ST δεν έχει αντίπαλο στα λεφτά του και αυτό είναι δεδομένο, συγκρίνοντάς το με ένα από τα ακριβότερα (αλλά και premium) μοντέλα της κατηγορίας. 

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center