Μπορεί ένα Peugeot να «χτυπήσει» Passat και Arteon μαζί;

7.459 Επισκέψεις στο άρθρο (16/9/2019)

Πιο premium από ένα Passat και πιο φθηνό από ένα Arteon, το νέο 508 κάθεται σφήνα ανάμεσα στα δύο μοντέλα και καταφέρνει να πουλάει περισσότερο και από τα δύο μαζί. Πως το καταφέρνει;

Η Peugeot δεν το έκρυψε από την αρχή πως το νέο 508 θέλει να το πλασάρει πιο πάνω από κάθε άλλο μεγάλο-μεσαίο μοντέλο της στο παρελθόν. Κατά της διάρκεια της σχεδίασης και της εξέλιξης του μοντέλου δεν έγινε καμία περικοπή και έτσι το αυτοκίνητο απέσπασε άριστες κριτικές. Όμως το υψηλό κόστος παραγωγής δεν κρύβεται και έτσι το νέο 508 ξεκινάει μάλλον ακριβό, μια ανάσα κάτω από τα 30.000 ευρώ.
 
Η τιμή αυτή το φέρνει στο άνω άκρο της γκάμας του Passat, 8.000 ευρώ ακριβότερο από τη βασική του μεσαίου της VW. Δεν είναι λίγο, ειδικά σε μία αγορά που είναι συνηθισμένη να βάζει τα γερμανικά αυτοκίνητα σε άλλη κατηγορία από τα υπόλοιπα μόνο και μόνο γιατί είναι γερμανικά.
 
Έτσι με πρώτη ματιά ένα 508 τόσο ακριβότερο από το Passat θα ακουγόταν μάλλον παράλογο. Η Peugeot όμως ξέρει τι κάνει. Το 508 έχει κερδίσει τη μάχη της εικόνας. Από πλευράς σχεδίασης, το Peugeot έχει μια γνήσια κουπέ γραμμή με το πίσω παρμπρίζ σε μεγαλύτερη κλίση από το εμπρός. Μέσα η διαφορά είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με το Passat. Μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα σε κάθε τομέα, το 508 μπορεί και δείχνει τα λεφτά του, και έτσι στέκεται πιο πάνω από το Passat.
 
Αυτή η εικόνα αντανακλάται και στην αγορά. Στην Ελλάδα τουλάχιστον, αν και τα νούμερα είναι μικρά στην κατηγορία, το 508 έκλεισε το εξάμηνο μπροστά από το Passat. Και αν κερδίζει αυτό το στοίχημα, τότε δεν έχει λόγο να φοβηθεί και το επόμενο.
 
Βλέπεις η VW άφησε όλη την σχεδιαστική της φαντασία και δημιουργικότητα για το Arteon. Το Arteon έχει την κουπέ σχεδίαση και τον premium χαρακτήρα που θα ήθελε κανείς στο Passat, όμως έρχεται με μία τιμή αρκετά τσιμπημένη. Τόσο τσιμπημένη που με την αρχική του τιμή αγοράζεις σχεδόν δύο Passat στη βασική έκδοση. Και είναι 10.000 ευρώ ακριβότερο από το 508.
 
Με δεδομένο τον κοινό χαρακτήρα του Arteon με το 508 από πλευράς σχεδίασης και ποιότητας, το Peugeot έχει με το μέρος του την χαμηλότερη τιμή και έτσι μπορεί και πουλάει τέσσερα για κάθε ένα Arteon. Δεν είναι άσχημα.
 
Μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα στα δύο μεσαία της VW, η Peugeot βρήκε τη χαραμάδα που κάνει το 508 σημαντικό ανταγωνιστή όχι ενός αλλά δύο μοντέλων.
 
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Είναι το 508 ένα μεσαίο που θα αγοράζατε έναντι του Passat με δεδομένη την υπεροχή στη σχεδίαση και την ποιότητα; Θα το προτιμούσατε όμως έναντι του Arteon, ή θα δίνατε 10.000 παραπάνω για το premium μοντέλο της VW; Τι λέτε;

Toyota
test center