H καλή συντήρηση της ή η κατάλληλη μετατροπή-βελτίωση της δίνει, πέρα από μία καλύτερη αισθητική, καλύτερη λειτουργία του κινητήρα και κατ επέκταση επιδόσεις.
Το σύστημα εξαγωγής ενός κινητήρα είναι υπεύθυνο να μεταφέρει τα καυσαέρια από το θάλαμο καύσης στην ατμόσφαιρα μέσω της εξάτμισης. Η εξάτμιση, μπορεί να δεχθεί κάποια βελτίωση, η οποία θα χρησιμεύσει στην καλύτερη ροή των καυσαερίων, ώστε να γίνει πιο αποδοτική η λειτουργία του κινητήρα.
Σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα οι κατασκευαστές «φιμώνουν» τον κινητήρα από το σύστημα εξαγωγής, ώστε να τηρεί όλα τα κριτήρια που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά στο θόρυβο που παράγει, αλλά και στην ποσότητα εκπομπών ρύπων.
Η εξάτμιση του αυτοκινήτου αποτελείται από διάφορα τμήματα που ενώνονται μεταξύ τους. Ξεκινώντας από την πολλαπλή, που διαθέτει ανάλογο αριθμό σωλήνων με τους κυλίνδρους του κινητήρα. Οι σωλήνες αυτοί ενώνονται και καταλήγουν σε ένα τμήμα. Μετά από εκείνο το σημείο ενώνονται με τον καταλύτη που φιλτράρει τις βλαβερές ουσίες της καύσης του κινητήρα. Σειρά έχει το μεσαίο καζανάκι και το τελικό, με το πρώτο να είναι υπεύθυνο για τη ροή των καυσαερίων και το τελευταίο να περιορίζει το θόρυβο που εκπέμπεται στο περιβάλλον.
Ο ρόλος της εξάτμισης είναι ζωτικός για την λειτουργία του αυτοκινήτου, αφού συμβάλει στην εξαγωγή των καυσαερίων από το θάλαμο καύσης.
Μίαβελτιωμένη εξάτμιση απελευθερώνει την -περιορισμένη από τον κατασκευαστή- ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει. Ανάλογα τον κινητήρα του αυτοκινήτου αλλά και το πόσο «φιμωμένος» είναι, ανάλογη είναι η επιπλέον δύναμη που θα αποδώσει. Η δύναμη αυτή μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ.
Εκτός από τη βελτίωση του κινητήρα, μία «ελεύθερη» εξάτμιση προσφέρει μία ευχάριστη και έντονη χροιά του ήχου που παράγει, με ανάλογης έντασης μπάσο. Το πόσο έντονη ή διακριτική θα είναι αυτή η ένταση κανονίζεται από τη χωρητικότητα των σιλανσιέ και, κατά συνέπεια, από τις ανάγκες του οδηγού.
3 Tips
- Φροντίστε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σας, ώστε να μην εκπέμπετε επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σας να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάτε ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζετε μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνετε τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείτε να βάλετε μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπαθήστε να εντοπίσετε την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπαθήστε.