Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν & ποιο είναι καλύτερο;

Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν & ποιο είναι καλύτερο;

Χειρότερα τα ταμπούρα πίσω; Όχι πάντα λέει το AutoΤρίτη Test Center.
Ταμπούρα πίσω: Puma & Captur φρενάρουν καλά, Polo πάνω από 40 μ.
Τα ταμπούρα ζεσταίνονται γρήγορα αλλά αποδίδουν καλά στο φρενάρισμα πανικού.
Τα δισκόφρενα είναι ακριβότερα, αλλά ζεσταίνονται πιο δύσκολα & φρενάρουν ακόμα και βρεγμένα.

auto.accessories Team

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ ΔΑΜ. ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (kritos.gr)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΛΥΚΑΣ ΙΚΕ

Χειρότερα τα ταμπούρα πίσω; Όχι πάντα λέει το AutoΤρίτη Test Center

Κακά τα ψέματα, στο μυαλό των περισσοτέρων η παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς δημιουργεί αρνητικές σκέψεις. Μιλάμε για μία τεχνολογία με αρκετά χρόνια «ζωής», με τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα να έχουν πίσω δισκόφρενα. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι κάπως διαφορετική.
 
Θα δούμε στη συνέχεια πως τα δισκόφρενα είναι πιο αποδοτικά σε βάθος χρόνου, άρα πρέπει να τα προτιμάς. Την ίδια στιγμή, όμως, και τα ταμπούρα είναι αξιόπιστα όταν τα χρειαστείς, στο φρενάρισμα πανικού. Στο AutoΤρίτη Test Center, αρκετά μοντέλα με ταμπούρα πίσω που δοκιμάσαμε, αποδείχθηκαν αποτελεσματικά από τα 100-0 χλμ./ώρα. Διότι μπορεί να «ζεσταίνονται» πιο εύκολα, ωστόσο τη μία φορά που θα τα χρειαστείς θα είναι εκεί για να σε προστατεύσουν.

Ταμπούρα πίσω: Puma & Captur φρενάρουν καλά, Polo πάνω από 40 μ.

Η Renault είναι μία εταιρεία που εμπιστεύεται τα ταμπούρα και οι μετρήσεις μας έχουν αποδείξει πως το σύστημα αυτό αποδίδει καλά. Χαρακτηριστικότερη περίπτωση είναι το «βασικό» Renault Captur με τον 1,0 TCe βενζινοκινητήρα των 90 ίππων. Εξοπλισμένο με ταμπούρα 9" (ΑΔ 280 χλστ. εμπρός) δε μας «προβλημάτισε» καθόλου, καθώς τα 36,2 μ. που χρειάστηκε για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα είναι μία από τις κορυφαίες μετρήσεις των mainstream SUV πόλης. Σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα βρίσκουμε και το Ford Puma. Το 3ο δημοφιλέστερο B-SUV για το 2022 «φορά» πίσω ταμπούρα στην έκδοση των 125 ίππων (δισκόφρενα στα 155 PS και Puma ST). Σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center, το Ford Puma με τον 1.000άρη EcoBoost και το 6άρι χειροκίνητο «κοκκάλωσε» στα 37,2 μέτρα, νούμερο από τα καλά της κατηγορίας.
 
Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις που πρέπει να σημειώσουμε. Το Volkswagen Polo, για παράδειγμα, στην «βασική» των 95 ίππων με πίσω ταμπούρα, φρέναρε από τα 100 χλμ./ώρα πάνω από τα 42 μέτρα. Παρόμοια επίδοση είχε και σε μεταγενέστερη δοκιμή μας, με άλλο σετ ελαστικών. Αντιθέτως, το VW T-Cross με το ίδιο μοτέρ και πίσω ταμπούρα, φρέναρε πάνω από το μέσο όρο, στα 37,4 μ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Πώς φρενάρουν τα ταμπούρα

Μετά τις εισαγωγές, πάμε να δούμε πώς δουλεύει το κάθε σύστημα ξεκινώντας με τα ταμπούρα. Μέσα σε αυτά είναι τοποθετημένο ένα τύμπανο το οποίο περιστρέφεται μαζί με τον τροχό. Στο εσωτερικό του τύμπανου βρίσκονται και δύο ακίνητες επιφάνειες, οι σιαγόνες. Εφαρμόζουν πάνω σε μία προέκταση του άξονα, δεν περιστρέφονται και καλύπτονται από υλικό τριβής (θερμούιτ). Μαζί με τους κυλίνδρους, όλα τα εξαρτήματα είναι στερεωμένα μέσα στο ταμπούρο.

Σε κάθε πάτημα του πεντάλ των φρένων, λοιπόν, ένα μικρό έμβολο (ή παρόμοιος μηχανισμός) ανοίγει τις σιαγόνες. Το υγρό των φρένων είναι αυτό που πιέζει τις σιαγόνες ώστε να έρθουν σε επαφή με την εσωτερική περιφέρεια του περιστρεφόμενου τύμπανου. Κάπως έτσι, τα θερμούιτ δημιουργούν την αναγκαία για την πέδηση τριβή και προκαλείται επιβράδυνση. Μόλις πάρεις το πόδι σου από το μεσαίο πεντάλ, ένα ελατήριο επαναφέρει τις σιαγόνες στην αρχική τους θέση. 

Τι κάνουν τα δισκόφρενα;

Με την πάροδο του χρόνου και της τεχνολογικής εξέλιξης, ήρθε στο προσκήνιο ένα δεύτερο είδος φρεναρίσματος, τα δισκόφρενα. Σε αυτά, οι επιφάνειες τριβής είναι επίπεδες και αντί του ταμπούρου υπάρχει ένας στρεφόμενος δίσκος προσαρμοσμένος στον αφαλό του τροχού. Κάθε δισκόφρενο αποτελείται από την δισκόπλακα (κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής) και από τη δαγκάνα. Σκοπός της είναι να «αγκαλιάζει» (μαγκώνει) τον δίσκο για την επιβράδυνση του τροχού. Μέσα στη δαγκάνα βρίσκονται μικροί κύλινδροι (πιστόνια). Μόλις το υδραυλικό κύκλωμα αυξήσει την πίεση στις σωληνώσεις, τα πιστόνια πιέζονται με κίνηση κάθετη προς τον δίσκο και με τη σειρά τους κινούν τα γνωστά σε όλους μας τακάκια. Όταν τα τακάκια, που είναι και το βασικό υλικό τριβής, ακουμπήσουν με τον δίσκο, επιβραδύνει ο τροχός.

Πλεονεκτήματα ταμπούρων

- Χαμηλό κόστος κατασκευής: Είναι πιο φθηνά από τα δισκόφρενα, για αυτό και πολλές εταιρείες εξακολουθούν να τα προτιμούν.
- Πιο φθηνή συντήρηση: Είναι πιο ανθεκτικά στη σκουριά, καθώς βρίσκονται μέσα στο αντίστοιχο περίβλημα. Πιθανή ζημιά στις δαγκάνες ενός δισκόφρενου κοστίζει αρκετά.
- Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής: Η επιφάνεια που έρχεται σε τριβή είναι μεγαλύτερη  για αυτό και υπάρχει αυξημένη αντοχή. Συγκριτικά με τα τακάκια των δισκόφρενων, οι σιαγόνες έχουν έως και 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
- Λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, χρειάζεται λιγότερη παραγόμενη δύναμη, δεν πρέπει, δηλαδή, να πατήσεις βαθιά το πεντάλ του φρένου (π.χ. υδραυλική πίεση).
- Πιο φιλικά προς το περιβάλλον: Τα ταμπούρα είναι καλά σφραγισμένα, δεν αφήνουν μικροσωματίδια και η σκόνη από τις σιαγόνες «μαζεύεται» μέσα και την απομακρύνεις με ειδικό σπρέι στην καθιερωμένη συντήρηση των φρένων.

Πλεονεκτήματα δισκόφρενων

- Καλύτερες επιδόσεις, ακόμη και σε πιο υψηλές ταχύτητες.
- Καλύτερη απαγωγή θερμότητας: Τα δισκόφρενα κάνουν πιο σωστή διαχείριση θερμότητας, δε ζεσταίνονται, δηλαδή, τόσο εύκολα όπως τα ταμπούρα. Αφού «κρυώνουν» πιο γρήγορα, έχουν παρόμοια απόδοση σε κάθε συνθήκη και αντέχουν εντονότερη πίεση και για μεγαλύτερο διάστημα.
- Καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο: Συγκριτικά με τα ταμπούρα, ο ρότορας που έχουν διώχνει το νερό, για αυτό και το σύστημα δεν επηρεάζεται από συνθήκες βροχής.
- Πιο γραμμική λειτουργία: Λειτουργούν με πιο απλό τρόπο, για αυτό είναι λιγότερο πιθανό να μπλοκάρουν σε ένα δυνατό φρενάρισμα, χάρη και στη συνδρομή από το ABS.
- Είναι πιο ελαφριά από τα ταμπούρα: Έτσι, τα κιλά της μη αναρτώμενης μάζας δεν αυξάνονται.
- Μπορεί τα τακάκια να φθείρονται γρήγορα, αλλά η αντικατάστασή τους είναι απλή και γρήγορη.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

Καινούργια ανταλλακτικά, Μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, Eμπορίες ανταλλακτικών Αττικής, ΑΝΑΡΤΗΣΗ Αεραναρτήσεις , Αμορτισέρ , Βάσεις Θόλου, Ελατήρια, Σετ Προστασίας, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Ανορθωτές Ασφάλειες Αυτόματοι Βαλβίδες Διακόπτες Δυναμό ΑΝΑΦΛΕΞΗ Καλώδια Διανομέα,Καπάκια Ντιστριμπιτέρ Μπουζί Ντιστριμπιτέρ Πλατίνες Πολλαπλασιαστές ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΡΕΝΩΝ Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές, Αντλίες Φρένων Δισκόπλακες ,Εξαρτήματα & Λαστιχάκια Επισκευής Φρένων, INJECTION-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ Αισθητήρες, Αισθητήρες"λ, Ανταλλακτικά Diesel, Αντλίες Βενζίνης, Βαλβίδες, Βηματικά, ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Αντλίες Νερού, Αντιψυκτικά, Βαλβίδες, ΦΙΛΤΡΑ Αντιαλλεργικά Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Αέρος, Φίλτρα Βενζίνης, Φίλτρα Καμπίνας, Φίλτρα Λαδιού, Φίλτρα Πετρελαίου, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ, Αντλίες Συμπλέκτη, Βολάν & Repset, Δίσκοι, Δίχαλα, Εξαρτήματα Συμπλέκτη, Πλατώ, Ρουλεμάν Συμπλέκτη, Σετ Συμπλέκτη, Σύρματα Συμπλέκτη, ΙΜΑΝΤΕΣ - ΜΕΡΗ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ Ιμάντες, Γλύστρες Καδένας, Γρανάζια, Καδένες, Ρεγουλατόροι, Ρουλεμάν & Τεντωτήρες Ιμάντα, Σετ Ιμάντα, Σετ Καδένας, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Άκρα Ζαμφόρ, Ακρόμπαρα, Αντλίες Υδραυλικού Τιμονιού, Ζήτα Τιμονιού, Κρεμαγιέρες, Λάστιχα Κρεμαγιέρας, Λάστιχα & Συνεμπλόκ, Μπαλάκια, Μπάρες Τιμονιού, Μπράτσα, Πείροι Ψαλιδιών, Σετ Επισκευής Ατέρμονα-Κρεμαγιέρας, Ψαλίδια, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ – ΧΗΜΙΚΑ Αντιψυκτικά, Adblue, Βαλβολίνες, Γράσα, Λιπαντικά, Προϊόντα Περιποίησης, Πρόσθετα, Πρόσθετο-Σάκος Αναζωογόνησης Φίλτρου Σωματιδίων/Κάπνα, Sprays, ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Ακραξόνια ,Ημιαξόνια, Λάστιχα Ημιαξονίων, Μουαγιέ, Μπιλιοφόροι, Μπουλόνια, Πλαστικά και Εξαρτήματα Λεβιέ Ταχυτήτων, Πλήμνες-Κομπλαδόροι Τροχών, Ρουλεμάν Μεσαίας Τριβής, Ρουλεμάν Τροχών, Σταυροί, Τσιμούχες, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Αντλίες Λαδιού, Βαλβίδες, Βάσεις Μηχανής – Σασμάν, Διάφορα Ρουλεμάν, Δείκτες Λαδιού, Κάρτερ, Σύρματα, Τάπες, Τροχαλίες Στροφάλου, Τσιμούχες, Υδραυλικά Ωστήρια, Turbo, Φλάντζες, DIESEL Αντλίες Yψηλής Πίεσης, Εξαρτήματα Αντλιών, Εξαρτήματα Μπεκ, Μπεκ Ψεκασμού, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Αφυγραντές, Βαλβίδες Εκτόνωσης – Πίεσης, Εξατμιστές, Κομπρεσέρ, Συμπυκνωτές