Στο φρενάρισμα τα χειμερινά χρειάστηκαν λιγότερη απόσταση για να σταματήσουν. Ακολουθεί το ελαστικό της Goodyear

Στη δοκιμασία του κρατήματος στο χιόνι το Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 προσπερνά το χειμερινό ελαστικό.

Τα θερινά ελαστικό ήταν οι πρωταγωνιστές στο φρενάρισμα στο βρεγμένο

Τα all weather ελαστικά είναι πιο "ήσυχα" σε σχέση με τα θερινά και τα χειμερινά.

Οι επιδόσεις των 3 πρώτων

Ένα για όλες (τις εποχές);

Διαβάστηκε από 4558 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/11/2019

Τέλος οι αλλαγές ανάλογα με την εποχή! Τα ελαστικά 4 εποχών (all weather) κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη και σας γλιτώνουν βγάλε-βάλε. Είναι, όμως, και πραγματικά ασφαλή; Παρακάτω δοκιμάζουμε 31 διαφορετικά ελαστικά.

 
Τα ελαστικά 4 εποχών (all weather) βρίσκονται, όπως και παλιότερα, στη μόδα. Μάλιστα, το εμπόριο υπολογίζει αυτήν τη χρονιά (στη Γερμανία τουλάχιστον) μια αύξηση μεριδίου της τάξης του 10%. Τα πλεονεκτήματα του «ένα-για-όλα-ελαστικού» είναι σαφή: Δεν απαιτεί την αλλαγή του κάθε έξι μήνες, ανάλογα με την εποχή, από θερινά σε χειμερινά και τούμπαλιν, δε χρειάζεται να κλείνετε τα σχετικά ραντεβού στο βουλκανιζατέρ, ούτε να ψάχνετε πού θα αποθηκεύετε το σετ ελαστικών που δεν χρησιμοποιείτε. Έτσι, τα χρήματα, που εξοικονομείτε, μπορείτε να τα επενδύσετε σε ένα σαββατοκύριακο ξεκούρασης και χαλάρωσής σας, ακόμη και χωρίς το αυτοκίνητο…

Μένει μόνο το καθοριστικής σημασίας ερώτημα: «Είμαι με τα all weather λάστιχα το ίδιο ασφαλής στο δρόμο, όσο με τα θερινά ή τα χειμερινά;»

Προκειμένου να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, κάναμε ένα mega test ελαστικών σε όλες τις εποχές για τις οποίες είναι φτιαγμένα αυτά τα λάστιχα, δηλαδή σε χιονισμένο, βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα. Αρχικά, όμως, έπρεπε οι 31 υποψήφιοι να τα καταφέρουν σε ένα test φρεναρίσματος σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Μόνο τα δέκα λάστιχα με τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτές τις 2 δοκιμασίες πήραν το πράσινο φως για να συνεχίσουν και να αποδείξουν τις δυνατότητές τους και στις χειμερινές συνθήκες του πάγου και του χιονιού.
Πάμε λοιπόν να δούμε πως τα καταφέρνουν, τις επιδόσεις τους και πως συμπεριφέρονται!
 
Πως έγινε η Δοκιμή ελαστικών

Τα 31 ελαστικά, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στο εμπόριο (λιανική ή διαδικτυακά), έπρεπε να «προκριθούν» αρχικά στο check ασφαλείας, φρενάροντας σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Μετρήσαμε τις αποστάσεις ακινητοποίησής τους από τα 100 χλμ./ώρα. Μόνο τα δέκα ελαστικά με τις συνολικά μικρότερες αποστάσεις πέρασαν στις περαιτέρω δοκιμές τόσο σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο όσο και στο χιόνι και στον πάγο. Τέλος, τη δοκιμασία του «Μαραθωνίου τριβής», στην οποία εξετάζεται  η χιλιομετρική τους απόδοση, τον πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της IFV.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ

ΚΡΑΤΗΜΑ

Με τα ελαστικά για όλες τις εποχές ο οδηγός είναι ασφαλής στο χιόνι και στο πάγο. Το Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, μάλιστα, προσπερνά το χειμερινό ελαστικό, το οποίο συμμετέχει στη δοκιμή, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συγκρίσεις. Απλώς ικανοποιητικό το Bridgestone Weather Control A005.

ΠΡΟΣΦΥΣΗ

Ακόμα και στην εκκίνηση από στάση οι δυνατότητες των all weather ελαστικών βρίσκονται στο επίπεδο των χειμερινών. Το παλιό, καλό Goodyear Vector και το ολοκαίνουργιο Vredestein Quatrac Pro μπορούν να μεταφέρουν στο έδαφος τη δύναμη πρόσφυσης καλύτερα από το χειμερινό ελαστικό. Εξαιρετική επίδοση!

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΧΙΟΝΙ

Κατά το φρενάρισμα σε «πατημένο» χιόνι το χειμερινό ελαστικό με τις πολυάριθμες αυλακώσεις στο πέλμα του μπορεί να προβάλει το πλεονέκτημά του. Από την άλλη πλευρά το θερινό ελαστικό όχι απλώς δεν τα καταφέρνει, αλλά καταγράφει τριπλάσια απόσταση ακινητοποίησης.

ΣΛΑΛΟΜ

Η καλή πλευρική πρόσφυση φροντίζει να δώσει στον οδηγό ασφαλή οδηγική αίσθηση, αλλά και απόλαυση. Τα Nexen N¶blue 4Season και Conti AllSeasonContact έχουν το προβάδισμα. Με τα Kumho και Bridgestone, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας γλιστρά πρόωρα πάνω στους μπροστινούς τροχούς του.
 
ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ

ΥΔΡΟΛΙΣΘΗΣΗ

Σε βροχερό καιρό, αλλά και όταν το χιόνι έχει γίνει κάτι σαν λάσπη, τα ελαστικά της δοκιμής μας παρέχουν καλά αποθέματα ασφάλειας έναντι της υδρολίσθησης (aquaplaning). Το Maxxis Premitra All Season AP3, κινεζικής παραγωγής, βρίσκεται λίγο πιο πίσω από το θερινό ελαστικό.

ΚΥΚΛΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Με καλό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερή πλευρική στήριξη τα ελαστικά των Vredestein, Goodyear και Continental βρίσκονται μόνο λίγο πίσω από τα θερινά. Το Discoverer All Season της Cooper εμφανίζει απλώς ικανοποιητική απόδοση.

ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΕ ΣΤΡΟΦΗ

Πολύ καλή η οδική συμπεριφορά του μοντέλου της δοκιμής με τα Vredestein, όπως και με τα θερινά ελαστικά. Αρκετά καλά πήγε η ίδια BMW με τα Continental και Michelin στις στροφές, σε αντίθεση με τη σπογγώδη συμπεριφορά των Cooper, τα οποία περιορίζουν την οδηγική ευχαρίστηση.

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ

Κατά τη δοκιμασία του φρεναρίσματος τα θερινά ελαστικά είναι αναμφίβολα η καλύτερη πρόταση σε απόδοση. Πάντως, υπάρχουν τρία προϊόντα, που φρενάρουν υποδεέστερα σε σχέση με τα χειμερινά ελαστικά: Τα προϊόντα των Hankook, Maxxis και, πάνω απ όλα της Cooper οφείλουν να βελτιωθούν επειγόντως.

ΥΔΡΟΛΙΣΘΗΣΗ ΣΕ ΣΤΡΟΦΗ

Σε αυτήν τη δοκιμασία τα θερινά ελαστικά λόγω του κεντρικού προφίλ τους τα πάνε καλύτερα. Καλή επίδοση των Cooper, τα Michelin άρχισαν γρήγορα το κολύμπι.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΣΕ ΣΤΕΓΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ


ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΤΟ ΣΤΕΓΝΟ

Το ενδιαφέρον τιμόνι και η δυναμική οδική συμπεριφορά. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά βασίζονται τα ελαστικά των Michelin και Vredestein. Στον αντίποδα, τα ελαστικά που βρίσκονται στο κάτω μέρος της λίστας παρέχουν περιορισμένη οδηγική απόλαυση, ενώ η αίσθησή τους είναι σπογγώδης.

ΘΟΡΥΒΟΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ

Κατά κανόνα, τα all weather ελαστικά κυλούν κάπως πιο ήσυχα σε σχέση με τα θερινά στην άσφαλτο. Παρόλ αυτά, στη διάσταση της δοκιμής μας οι διαφορές είναι πολύ μικρές και δεν μπορούν να γίνουν αισθητές μέσα από το αυτοκίνητο.
 
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΤΟ ΣΤΕΓΝΟ

Αξιοζήλευτα αποθέματα ασφάλειας παρέχουν τα προϊόντα των Maxxis, Bridgestone και Michelin. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης του μοντέλου δοκιμής με τα Kumho και Goodyear βρίσκονται ουσιαστικά στο επίπεδο ενός σετ χειμερινών ελαστικών. Έτσι, απαιτείται και σε αυτήν την περίπτωση βελτίωση.
 
ΠΕΡΙ ΕΞΟΔΩΝ

Τα ελαστικά, που χρησιμοποιούνται καθ όλην τη διάρκεια της χρονιάς, παρέχουν στον αγοραστή τους τη δυνατότητα εξοικονόμησης πολλών χρημάτων. Έτσι κι αλλιώς, το κόστος κτήσης τους (στη Γερμανία) βρίσκεται κατά περίπου 15% πιο χαμηλά σε σχέση με αυτό ενός χειμερινού ελαστικού. Βέβαια, πολλά χρήματα μπορείτε να εξοικονομήσετε, επίσης, εξαιτίας της μη χρήσης ενός δεύτερου σετ ελαστικών μέσα στο χρόνο (δηλαδή θερινά-χειμερινά), αλλά και των εξόδων, που απαιτούνται για την αλλαγή τους. Τελικά, όμως, πόσα πολλά χιλιόμετρα μπορούν να διανύσουν με ασφάλεια αυτά τα ελαστικά; Για να πάρουμε μια ασφαλή απάντηση, στείλαμε τα ελαστικά του test να κάνουν ένα... ταξιδάκι 12.000 χιλιομέτρων. Εκεί, λοιπόν, έγινε και το test τριβής (ή φθοράς, αν θέλετε) σε ένα κονβόι από τέσσερα αυτοκίνητα, τα οποία οδηγούνταν από τους επαγγελματίες της Ένωσης των Μηχανικών για τις Οδικές Δοκιμές (το IFV, που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου).

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ

Όσοι οδηγοί διανύουν μεγάλες αποστάσεις ή «κάνουν πολλά χιλιόμετρα», εφόσον διαθέτουν ελαστικά της Michelin ή της Continental, έχουν λάβει πολύ καλές συμβουλές, καθώς και τα δύο σετ παρέχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, σε αντίθεση με τα Bridgestone, που φτάνουν πολύ σύντομα το ελάχιστο επιτρεπόμενο ύψος του πέλματός τους.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ

Τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης μπορούν να περιορίσουν αισθητά την κατανάλωση καυσίμου. Μετά από τη βασική φόρμουλα (5% αντίσταση κύλισης εξοικονομούν 1% καυσίμου) θα ήταν εφικτή μια εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 6%.

Δείτε ΟΛΑ τα αποτελέσματα (μετρήσεις-επιδόσεις)
των 31 ελαστικών που δοκιμάστηκαν στην πίστα

με 1 κλίκ εδώ
 

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός