«Φρέσκα» ή «Μπαγιάτικα»

Διαβάστηκε από 7034 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/11/2018

Μορφή υστερίας έχει πιάσει τους αυτοκινητιστές ζητώντας, "φρέσκα" ελαστικά όταν φθάνει η ώρα να τα αλλάξουν. Είναι δικαιολογημένη; Ένας Top Expert της αγοράς των ελαστικών απαντά.

 

O Αλέξανδρος Ζαριφόπουλος της Pro tyres κάνει μία πλήρη ανάλυση πάνω στο θέμα, ώστε να πάψει η ανασφάλεια για τα λεγόμενα "μπαγιάτικα“ ελαστικά.

Μία σύντομη και κατανοητή περιγραφή μπορεί να  φέρει τον αναγνώστη στην γνώση. Το ελαστικό αποτελείται από τον σκελετό του, ο οποίος είναι ένας συνδυασμός συρμάτινου και συνθετικού πλέγματος για καλή σταθερότητα. Αυτός επικαλύπτεται από το μείγμα του ελαστικού, το οποίο αποτελείται από φυσικό και συνθετικό καουτσούκ και άλλα 11 συστατικά (κάρβουνο, πυρίτιο, λάδι, κερί, τσίγκος και άλλα), τα οποία συντελούν στην συνοχή της μάζας, στην υφή, στην αντιολισθητική και στην αντιγηραντική ικανότητα του ελαστικού. Η κάθε μάρκα έχει την κρυφή συνταγή της και αυτό είναι που την κάνει επιτυχημένη ή όχι. Κανόνας είναι πως οι μαλακές γόμες κρατούν καλλίτερα, αλλά φθείρονται πιο εύκολα, ενώ αντίστοιχα οι σκληρές κρατούν χειρότερα στον δρόμο, αλλά βγάζουν πολλά χιλιόμετρα. Είναι απίθανο κάποια εταιρεία να υποσχεθεί καλό κράτημα και πολλά χιλιόμετρα, διότι θα πρέπει να πάει κόντρα στη φύση.
 
Ο εχθρός των ελαστικών
 
Από την άλλη όσο μεγαλύτερος ο συντελεστής τριβής τόσο καλύτερο κράτημα αλλά και πιο σύντομη φθορά. Το ελαστικό λοιπόν έχει έναν μόνον εχθρό, τον ήλιο και συγκεκριμένα την ακτινοβολία UV. Αυτό είναι το μόνο που επιταχύνει τη γήρανσή τους, εάν είναι εκτεθειμένα στον ήλιο. Δεν υπάρχει όμως τίποτα άλλο, το οποίο να αλλοιώνει την σύσταση και αποτελεσματικότητα του ελαστικού, ούτε η βροχή, ούτε το κρύο, ούτε η ζέστη, ούτε ο χρόνος  πάρα μόνον το φώς του ηλίου. Φυσικά μην φανταστεί κανείς πως, εάν ένα ελαστικό βρίσκεται εκτεθειμένο στον ήλιο θα χαλάσει!! Απλά σε ιδανικές συνθήκες θα αλλοιωθεί σε 10 χρόνια, με συχνή έκθεση στον ήλιο θα αλλοιωθεί στα 5.
 
Σήμερα όλες οι εταιρείες χονδρικού εμπορείου ελαστικών έχουν σκοτεινές αποθήκες ,έτσι ώστε τα ελαστικά να έχουν απόλυτη προστασία από τον ήλιο. Ακόμα και τα καταστήματα ελαστικών φροντίζουν να αποθηκεύουν τα ελαστικά σε σκοτεινά υπόγεια ή πατάρια. Αυτά που βρίσκονται στα ράφια συνήθως είναι ελαστικά που ανακυκλώνονται σύντομα και είναι σε κινήσιμες διαστάσεις.
 
Η περίοδος των 6 μηνών
 
Ένα ακόμα θέμα προς συζήτηση είναι το γεγονός, ότι το ελαστικό για να έρθει στην τελική του κατάσταση (απολύτως κατάλληλο για χρήση) πρέπει να περάσουν 6 μήνες από την ημερομηνία παραγωγής του. Αντίθετα η πρώιμη χρήση συντελεί σε μία 30% συντομότερη φθορά του για την περίοδο αυτή των 6 μηνών.
 
Με όλα αυτά τα δεδομένα οι αυτοκινητιστές μπορούν να είναι απόλυτα ασφαλείς, άν αγοράσουν ένα ελαστικό με ημερομηνία παραγωγής από 6 μήνες έως 3 έτη, γιατί θα έχουν την απόλυτα σταθερή ποιότητα που υπόσχεται ο κατασκευαστής.
 
Εάν ο χρόνος αλλοίωνε τόσο πολύ την ποιότητα των ελαστικών (όπως λανθασμένα φημολογείται) τότε θα έπρεπε τα ελαστικά τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα και είναι εκτεθειμένα στον ήλιο να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια πράγμα που φυσικά δεν συμβαίνει.
Τα ελαστικά που είναι σωστά αποθηκευμένα ακόμα και σε διάστημα 10 ετών έχουν ελάχιστη αλλοίωση της γόμας τους. Αυτό υπόσχονται και οι κατασκευαστικές εταιρείες σε τακτικές ανακοινώσεις τους. Η αγορά των ελαστικών μπορεί σήμερα να γίνεται με απόλυτα ήσυχη συνείδηση ακόμα και εάν η ημερομηνία παραγωγής τους φθάνει τα 3 χρόνια.

Λίγα λόγια για την Pro Tyres

Η διαδυκτιακή πλατφόρμα  ελαστικών και ζαντών διαφόρων οχημάτων Pro-tyres είναι η πρώτη στο είδος της που εμφανίστηκε στο διαδύκτιο για πρώτη φορά το 2010 για την Ελληνική αγορά. Η εταιρεία Protyres GmbH η οποία την διαχειρίζεται έχει έδρα στην Νυρεμβέργη της Γερμανίας.

Η εμπειρία του διαχειριστή της η οποία μετράει 27 χρόνια στον χώρο της εμπορίας ελαστικών και την κατασκευή τροχών αλουμινίου έφερε την πλατφόρμα στην θέση να μπορεί να διαθέτει μία ασυναγώνιστη γκάμα πάνω απο 200 μάρκες ελαστικών και 40 ζαντών σιδήρου και αλουμινίου και μία μόνιμη διαθεσιμότητα πάνω απο 15.000.000 ελαστικά όλων των οχημάτων.

Με εβδομαδιαίες αποστολές καλύπτονται όλα τα μέρη της Ελλάδος και οι παραδόσεις επιτυγχάνονται μέσα σε 7-10 ημέρες. Low buget, Quality & Premium μάρκες ελαστικών για επιβατικά, SUV, 4Χ4, μοτοσυκλέτες, ελαφρά φορτηγά, φορτηγά, αγροτικά και βιομηχανικά.
Σχεδόν όλες οι μάρκες ζαντών όπως BBS, Borbet, ATS, Proline και πολλές άλλες.

Η διάθεση γίνεται αποκλειστικά σε εμπόρους και ο πολύ φιλικός  στον χρήστη χειρισμός του Β2Β κάνει πολύ εύκολη την ανεύρεση των ελαστικών που αναζητούνται όπως και την διαδικασία παραγγελίας. Πολύ καλή πληροφόρηση με πλήρη τεχνικά στοιχεία των προϊόντων, Labels, φωτογραφίες, διαθεσιμότητα και τιμές οι οποίες είναι μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού.

Και οι πιό δύσκολες διαστάσεις και οι ελλείψεις στην Ελληνική αγορά καλύπτονται μέσω του www.pro-tyres.gr .


 

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΦΟΛΙΑΣ

    Οπως πάντα η αλήθεια ειναι κάπου στην μέση. Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες δεν επιτρέπουν χρήση ελαστικών παλαιότερων των 6 ετών απο την ημερομηνία κατασκευής, οπότε εαν ηδη απο την αγορά του το ελαστικό ειναι 2 ετών, μειώνεται ο νόμιμος χρόνος χρησης στα 4 χρόνια.

      2
  • Λύρας Αλέξανδρος

    Το ελαστικό πρέπει να βουλκανιστεί για περίοδο 4-6 μηνών προτού φορεθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι νεότερο ή παλαιότερο δεν ενδείκνυται για τοποθέτηση. Τα ελαστικά δεν είναι ψάρια να τα θέλουμε της ημέρας. Από την άλλη δεν θα έπαιρνα και ελαστικό πάνω του έτους γιατί δεν μπορώ να ελέγξω τον τρόπο αποθήκευσής τους.

     

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατάσταση
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός