Pirelli P7 vs TOYO Proxes CF2 (vids)

8692 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/5/2020

Μία μονομαχία στην πίστα του AutoΤρίτη. Για να δούμε πως τα πήγαν στο τεστ αποφυγής κινδύνου.

 
Τα ελαστικά είναι ένα εξαιρετικός παράγοντας ασφάλειας στη λειτουργία του αυτοκίνητου σας. Ελάχιστα τετραγωνικά εκατοστά «γόμας», είναι υπεύθυνα για την επαφή του αυτοκινήτου με τον δρόμο. Τα ελαστικά είναι τα «παπούτσια» του και από αυτά επηρεάζεται όλη η οδική του συμπεριφορά και η ενεργητική ασφάλεια, καθώς σε αυτά και από αυτά ασκούνται όλες οι δυνάμεις που καθορίζουν την κίνηση. 
Μία πολύ σημαντική δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας για την απόδοση των ελαστικών είναι το elk test.  Ένα καλό ελαστικό μπορεί να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και άρα σε μια ακραία περίπτωση αποφυγής κινδύνου να σου σώσει τη ζωή!

To ΑutoΤρίτη πραγματοποίησε το δικό του τεστ ελαστικών στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα καις τις επόμενες γραμμές συγκρίνουμε δύο ελαστικά στη δημοφιλή διάσταση 205/ 55 R16, τα Toyo Proxes CF2 και τα Pirelli P7
Ας γνωρίσουμε και ας δούμε τις επιδόσεις των 2 «μονομάχων» σε αυτό το «Premium ζευγάρι του μήνα»!
 
Pirelli P7 205/55 R16 91V
Μέτριο σε στεγνό και βρεγµένο

 
Ελαστικό το οποίο βάζει σε πρώτο πλάνο την αντοχή στο χρόνο. Από το σκάλισμα στο πέλμα φαίνεται ότι, έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να σχεδιαστεί ένα μοτίβο για όσο το δυνατόν καλύτερη απομάκρυνση του νερού. Αυτό φαίνεται και από τις αυλακώσεις που υπάρχουν στον «ώμο» του ελαστικού. Αξιοπρόσεκτο στοιχείο είναι το ένα από τα «διαζώματα» του πέλματος το οποίο δεν έχει καθόλου διαγράμμιση και προφανώς φροντίζει να βελτιώνει την επαφή με το στεγνό οδόστρωμα και συνεπώς και τις επιδόσεις.
 
Στο Στεγνό

Μέτρια ήταν η επίδοση των Pirelli P7 στη διαδικασία της αποφυγής εµποδίου τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγµένο οδόστρωµα. Αυτό επιβεβαιώθηκε και σε επίπεδο αίσθησης αφού µέχρι τα χιλιόµετρα που κατάφερε να το διασχίσει µε επιτυχία είχε έντονη ολίσθηση στην πρώτη αλλαγή πορείας και όχι άµεση κατευθυντικότητα. Ξεκινώντας λοιπόν από χαµηλές ταχύτητες (65 και 68 χλµ./ώρα) πέρασε επιτυχώς και έδινε την απαιτούµενη αίσθηση για να «ανέβουµε» σε χιλιόµετρα. Στα 72 χλµ./ώρα ήταν εµφανές πως είχαµε βρει την ταχύτητα προσπέλασής του, αφού παρά το µεγαλύτερο πλάτος που χρειάστηκε (άνοιξε η τροχιά του εµπρός µέρους στην πρώτη αλλαγή πορείας), το πέρασε εύκολα. Αντίθετα αυτό µεταφράστηκε σε ακόµα µεγαλύτερη διαγεγραµµένη τροχιά στα 73 χλµ./ώρα µε το ESP να µην µπορεί να την περιορίσει, σε µια προσπάθεια που κρίθηκε τελικά αποτυχηµένη.

Αξιολόγηση
 7 Κατευθυντικότητα
 Πρόσφυση
 8,5 ΕSP
 
Στο Βρεγµένο

Αντίστοιχη «εικόνα» µε το στεγνό, είχαµε και στο βρεγµένο οδόστρωµα για τα Pirelli P7 χάνοντας την πρόσφυση στιγµιαία σε κάθε απότοµη «τιµωνιά», ιδιαίτερα στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης. Έτσι, και αφού περάσαµε επιτυχώς τα 65 και τα 68 χλµ./ώρα, η συµπεριφορά τους «έδειχνε» πως δεν υπήρχαν αρκετά περιθώρια για παραπάνω χιλιόµετρα, µε τις φιλότιµες προσπάθειες του ESP να καθορίζουν την εικόνα του. Αυτό επιβεβαιώθηκε στα 70 χλµ./ώρα σε µια προσπάθεια που κρίθηκε αποτυχηµένη και επαναλήφθηκε για να βγάλουµε το ίδιο συµπέρασµα. «Πέφτοντας» στα 69 χλµ./ώρα το Focus µε τα Pirelli ελαστικά πέρασε επιτυχώς και εύκολα την δοκιµασία.

Αξιολόγηση
 7,5 Κατευθυντικότητα
 Πρόσφυση
  8,5 ΕSP
 
Toyo Proxes CF2 205/55 R16 91H
Σταθερή απόδοση και καλή γενικά εικόνα

 
Είναι η σειρά ελαστικών για μεσαία επιβατικά και υψηλής ισχύος οχήματα. Διαθέτει πέλμα με νέα πλήρη σύνθεση από Silica αλλά και γόμα με μια σύνθεση πολυμερών που έχει ενεργά χαρακτηριστικά. Στοχεύει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Συναντούμε κι εδώ ευρύτερες κεντρικές αυλακώσεις για εύκολη διάχυση του νερού και αντοχή στην υδρολίσθηση. Κι εδώ φυσικά το φρενάρισμα είναι ο πρώτος στόχος, τόσο σε στεγνό όσο και βρεγμένο δρόμο ενώ οι αυλακώσεις στον «ώμο» του ελαστικού φροντίζουν να ρίχνουν το επίπεδο θορύβου. 

Στο Στεγνό

Στη δοκιµή των ελαστικών Toyo Proxes CF2 στο στεγνό τεστ αποφυγής εµποδίου, ξεκινήσαµε τις προσπάθειές µας από τα 70 χλµ./ώρα όπου και δεν υπήρξε το παραµικρό πρόβληµα, µε το Focus να περνάει ιδιαίτερα άνετα το διάδροµο µε καλή αίσθηση και γενικότερη συµπεριφορά. Στα 73 χλµ./ώρα η συµπεριφορά του άλλαξε σηµαντικά και είχαµε µια οριακή προσπάθεια αφού η υποστροφή άνοιξε σηµαντικά την τροχιά του και χρειάστηκε η άµεση επέµβαση του ESP για να το διατηρήσει στην πορεία, µε τον οδηγό να αντιµετωπίζει πρόβληµα στην τελευταία αλλαγή πορείας. Στα 72 χλµ./ώρα που ήταν και το επιτυχηµένο όριο για τα συγκεκριµένα ελαστικά, το Focus είχε σταθερή πορεία σε όλο τον διάδροµο και µετέφερε απόλυτη αίσθηση στον οδηγό του µέσω του τιµονιού για να το διασχίσει µε ασφάλεια και εύκολα.

Αξιολόγηση
 8 Κατευθυντικότητα
 8 Πρόσφυση
 ΕSP
 
Στο Βρεγµένο

Τo Toyo Proxes CF2 έχασε λίγη από την αµεσότητά του στο βρεγµένο οδόστρωµα του τεστ (σ.σ. κοινό χαρακτηριστικό όλων εξαιτίας της ολισθηρότητας του δρόµου), όµως διατήρησε στο έπακρο τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Ετσι εµφάνισε και εδώ µια τάση για υποστροφή που µεγάλωνε όσο ανέβαιναν και τα χλµ. Στα 70 χλµ./ώρα αυτή η τάση µας έφερε σε δύσκολη θέση ακουµπώντας κάποιες εξωτερικές κορίνες, αναγκάζοντάς µας να «ψάξουµε» χαµηλότερα. Αυτό ήταν στα 69 χλµ./ώρα αφού σε αυτή την ταχύτητα δεν υπήρξε κανένα πρόβληµα στο να περάσει µε ευκολία τον διάδροµο χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από τον οδηγό.

Αξιολόγηση
 7 Κατευθυντικότητα
 Πρόσφυση
 7+ ΕSP