Μονομαχία στην πίστα!

Διαβάστηκε από 5240 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2019

2 ακόμη μονομάχοι σε Τest αποφυγής κινδύνου (elk test). Aυτή τη φορά 2 αντίπαλοι με premium ελαστικά στο test του auto Τρίτη. Στεγνό, βρεγμένο οδόστρωμα. Που τα πήγαν καλά και που όχι. Ας δούμε.

 
Όπως έχουμε ξαναπεί, τo elk test ή τεστ αποφυγής ταράνδου, έχει ως βασικό σκοπό του να αναδείξει την συµπεριφορά ενός αυτοκινήτου, στην περίπτωση που επιχειρήσει απότοµο ελιγµό αποφυγής εµποδίου, µε αρκετά χιλιόµετρα. Απαιτεί 4 άτοµα και αποσκευές για να θεωρηθεί σύµφωνο µε την τυποποιηµένη διαδικασία.

Όσον αφορά τα ελαστικά, καλή επίδοση στο φρενάρισµα επί βρεγµένου οδοστρώµατος δε σηµαίνει αυτόµατα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο, ρόλο πέρα από την γόµα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότοµη αλλαγή κατεύθυνσης.

Για να δούμε τις επιδόσεις των 2 «μονομάχων» σε αυτό το «Premium ζευγάρι του μήνα» !

Pirelli P7
Μέτριο σε στεγνό και βρεγµένο
 

Στο Στεγνό

Μέτρια ήταν η επίδοση των Pirelli P7 στη διαδικασία της αποφυγής εµποδίου τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγµένο οδόστρωµα. Αυτό επιβεβαιώθηκε και σε επίπεδο αίσθησης αφού µέχρι τα χιλιόµετρα που κατάφερε να το διασχίσει µε επιτυχία είχε έντονη ολίσθηση στην πρώτη αλλαγή πορείας και όχι άµεση κατευθυντικότητα. Ξεκινώντας λοιπόν από χαµηλές ταχύτητες (65 και 68 χλµ./ώρα) πέρασε επιτυχώς και έδινε την απαιτούµενη αίσθηση για να «ανέβουµε» σε χιλιόµετρα. Στα 72 χλµ./ώρα ήταν εµφανές πως είχαµε βρει την ταχύτητα προσπέλασής του, αφού παρά το µεγαλύτερο πλάτος που χρειάστηκε (άνοιξε η τροχιά του εµπρός µέρους στην πρώτη αλλαγή πορείας), το πέρασε εύκολα. Αντίθετα αυτό µεταφράστηκε σε ακόµα µεγαλύτερη διαγεγραµµένη τροχιά στα 73 χλµ./ώρα µε το ESP να µην µπορεί να την περιορίσει, σε µια προσπάθεια που κρίθηκε τελικά αποτυχηµένη.

Αξιολόγηση
 7 Κατευθυντικότητα
 8 Πρόσφυση
 8,5 ΕSP
 
Στο Βρεγµένο

Αντίστοιχη «εικόνα» µε το στεγνό, είχαµε και στο βρεγµένο οδόστρωµα για τα Pirelli P7 χάνοντας την πρόσφυση στιγµιαία σε κάθε απότοµη «τιµωνιά», ιδιαίτερα στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης. Έτσι, και αφού περάσαµε επιτυχώς τα 65 και τα 68 χλµ./ώρα, η συµπεριφορά τους «έδειχνε» πως δεν υπήρχαν αρκετά περιθώρια για παραπάνω χιλιόµετρα, µε τις φιλότιµες προσπάθειες του ESP να καθορίζουν την εικόνα του. Αυτό επιβεβαιώθηκε στα 70 χλµ./ώρα σε µια προσπάθεια που κρίθηκε αποτυχηµένη και επαναλήφθηκε για να βγάλουµε το ίδιο συµπέρασµα. «Πέφτοντας» στα 69 χλµ./ώρα το Focus µε τα Pirelli ελαστικά πέρασε επιτυχώς και εύκολα την δοκιµασία.

Αξιολόγηση
 7,5 Κατευθυντικότητα
 8 Πρόσφυση
  8,5 ΕSP
 
Toyo Proxes CF2
72 χλµ όριο του στο στεγνό – 69 στο βρεγμένο

 

Στο Στεγνό

Σταθερή απόδοση και καλή γενικά εικόνα είχαµε στη δοκιµή των ελαστικών Toyo Proxes CF2 στο στεγνό τεστ αποφυγής εµποδίου. Ξεκινήσαµε τις προσπάθειές µας από τα 70 χλµ./ώρα όπου και δεν υπήρξε το παραµικρό πρόβληµα, µε το Focus να περνάει ιδιαίτερα άνετα το διάδροµο µε καλή αίσθηση και γενικότερη συµπεριφορά. Στα 73 χλµ./ώρα η συµπεριφορά του άλλαξε σηµαντικά και είχαµε µια οριακή προσπάθεια αφού η υποστροφή άνοιξε σηµαντικά την τροχιά του και χρειάστηκε η άµεση επέµβαση του ESP για να το διατηρήσει στην πορεία, µε τον οδηγό να αντιµετωπίζει πρόβληµα στην τελευταία αλλαγή πορείας. Στα 72 χλµ./ώρα που ήταν και το επιτυχηµένο όριο για τα συγκεκριµένα ελαστικά, το Focus είχε σταθερή πορεία σε όλο τον διάδροµο και µετέφερε απόλυτη αίσθηση στον οδηγό του µέσω του τιµονιού για να το διασχίσει µε ασφάλεια και εύκολα.

Αξιολόγηση
 8 Κατευθυντικότητα
 8 Πρόσφυση
 8 ΕSP
 
Στο Βρεγµένο

Τo Toyo Proxes CF2 έχασε λίγη από την αµεσότητά του στο βρεγµένο οδόστρωµα του τεστ (σ.σ. κοινό χαρακτηριστικό όλων εξαιτίας της ολισθηρότητας του δρόµου), όµως διατήρησε στο έπακρο τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Ετσι εµφάνισε και εδώ µια τάση για υποστροφή που µεγάλωνε όσο ανέβαιναν και τα χλµ. Στα 70 χλµ./ώρα αυτή η τάση µας έφερε σε δύσκολη θέση ακουµπώντας κάποιες εξωτερικές κορίνες, αναγκάζοντάς µας να «ψάξουµε» χαµηλότερα. Αυτό ήταν στα 69 χλµ./ώρα αφού σε αυτή την ταχύτητα δεν υπήρξε κανένα πρόβληµα στο να περάσει µε ευκολία τον διάδροµο χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από τον οδηγό.

Αξιολόγηση
 7 Κατευθυντικότητα
 7 Πρόσφυση
 7+ ΕSP
 

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός