Πως διαλέγετε λάστιχα;

33024 Επισκέψεις στο άρθρο

Τα λάστιχα είναι τα ακριβότερα αναλώσιμα που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Και πρέπει να βρίσκονται πάντα σε άριστη κατάσταση αφού είναι τα σημεία επαφής του αυτοκινήτου με τον δρόμο.

ΕΛΑΣΤΡΑΚ ΑΕ
Πως μπορεί όμως να διαλέξει κανείς λάστιχα χωρίς να συμβιβαστεί στην ασφάλεια αλλά και χωρίς να τινάξει την μπάνκα στον αέρα; Η αγορά ελαστικών είναι από τις πιο δύσκολες υποθέσεις στην Ελλάδα. Γιατί στην Ελλάδα; Γιατί ακόμη και η αγορά αναλωσίμων για το αυτοκίνητό μας μετατράπηκε για πολλά χρόνια σε ένα είδος «lifestyle» δραστηριότητας, δηλαδή θεωρήσαμε πως και τα λάστιχα που διαλέξαμε για το αυτοκίνητό μας έχουν να πουν κάτι για εμάς. Είναι δυνατόν;

Το πρόβλημα φυσικά πηγάζει από την ελάχιστη πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυτοκινήτου. Η συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό λάστιχο που είναι έτοιμοι να πληρώσουν.

Είναι όμως αυτό το λάστιχο και αυτό που χρειάζονται; Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυτοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβότερο». Αν και για πολύ καιρό φαίνεται πως το «ακριβότερο=καλύτερο» πούλησε σε αρκετούς πανάκριβα λάστιχα, που όμως ποτέ δεν έβγαλαν τα λεφτά τους.

Γενικά η τάση είναι τα λάστιχα να έχουν κορυφαία σπορ χαρακτηριστικά που μεταφράζονται αμέσως και σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, που αυτομάτως προτιμώνται. Όμως ένα μικρομεσαίο με 140 ίππους δεν είναι λίγο αστείο να φοράει την ίδια χάραξη ελαστικού με ένα υπεραυτοκίνητο 500 και πλέον αλόγων; Μπορεί να είναι το απόλυτο λάστιχο, αφού «κρατάει» ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην άσφαλτο, όμως είναι αυτό που πρέπει να προτιμήσει κανείς για ένα απλό κατά τα άλλα μοντέλο; Υπάρχουν δύο σχολές εδώ. Η ρεαλιστική και η συντηρητική. Η δεύτερη σχολή λέει πως δεν υπάρχει τιμή στην ασφάλεια και πως πρέπει να αγοράσεις τα ακριβότερα και καλύτερα λάστιχα που αντέχει η τσέπη σου. Υπάρχει μία λογική εδώ στο ότι αν το χρειαστείς το λάστιχο να κάνει το «μαγικό» του και να σε σώσει, θες πράγματι το λάστιχο με την καλύτερη απόδοση.

Πόσο στοιχίζει όμως; Και πόσα από αυτά τα «μαγικά» απαιτεί η δική σου χρήση; Η δεύτερη λοιπόν σχολή λέει πως βλέπεις τι χρήση κάνεις, και διαλέγεις ένα λάστιχο που να ταιριάζει σε αυτή. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, σούπερμάρκετ, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λάστιχα εξελιγμένα για τη Ferrari. Μπορεί να του ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κατασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και ταχύτητας.

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο «κόσμους» υπάρχει και το ερώτημα φυσικά, τι θα κάνει το οικονομικό λάστιχο που ταιριάζει στην χρήση, όταν του ζητηθεί κάτι παραπάνω γιατί έτυχε η δύσκολη στιγμή; Αντίστροφα όμως, πόσο σίγουρο είναι πως το σούπερ-ελαστικό θα συμπεριφερθεί όπως όταν το φοράει η Ferrari στην πίστα, αν απλά «στραβοπατήσει» σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο που δεν έχει προλάβει καν να το ζεστάνει;

Και ο γρίφος συνεχίζει. Το θέμα είναι εσείς πως το βλέπετε; Ανήκετε σε κάποια από τις δύο αυτές σχολές; Διαλέγετε με βάση τη χρήση σας ή με βάση την καλύτερη δυνατή απόδοση; Πόσο συμβιβάζετε την οικονομία με το όνομα ή τον τύπο του ελαστικού; Θεωρείτε πως τα σπορ λάστιχα θα αποδώσουν όταν χρειαστεί και στο δικό σας αυτοκίνητο; Το έχετε σκεφτεί ποτέ πως η χρήση σας μπορεί να μην τα φέρνει στο επίπεδο που χρειάζονται για να αποδώσουν;

Και τελικά ποιόν συμβουλεύεστε για την επιλογή ελαστικών; Με ποιο κριτήριο επιλέγετε; Σας απασχολεί το «lifestyle», τι λένε δηλαδή τα λάστιχα αυτά για εσάς; Η χάραξη και η άλλη αισθητική τους; Τι λέτε;

  • papas...

    Το lifestyle έσπρωξε αρκετούς σε αλλαγή διάστασης και επιλογή "super" ελαστικών. Κατά τη γνώμη μου, κάθε "υπερβολή" έχει δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στην οδηγική συμπεριφορά, όσο και στην ασφάλεια στους δρόμους καθώς: 1) Κανείς δε μπορεί να κρίνει καλύτερα από τον κατασκευαστεί του κάθε αυτοκινήτου για τον καταλληλότερο τύπο και τα χαρακτηριστικά του ελαστικού που πρέπει να φοράει ώστε να είναι απόλυτα ασφαλές. 2) Κάθε έμπορος προτείνει λύσεις, αλλά σχεδόν ποτέ δεν είναι σε θέση να έχει την απόλυτη γνώση των εργοστασιακών προδιαγραφών και των χαρακτηριστικών του κάθε αυτοκινήτου, ενώ ότι προτείνει προέρχεται από "δοκιμές" επιλογών σε πελάτες ή είναι αποτέλεσμα προώθησης συγκεκριμένων προϊόντων λόγω κέρδους. 3) Το lifestyle τελειώνει όταν υπάρχει αδυναμία αντικατάστασης ελαστικών λόγω υπερβολικού κόστους. Τότε παρατείνεται ο χρόνος χρήσης κάθε set ελαστικών ή επιλέγονται φθηνότερες λύσεις. Η οδική ασφάλεια μπαίνει αναγκαστικά σε δεύτερη μοίρα...

  • panos...

    Αυτό που λέει ο κατασκευαστής, γιατί αστεία δεν χωράνε σε τέτοια πράγματα .

  • kyr_7...

    Οταν ενα αυτοκινητο βγαινει στην παραγωγη, εχει τα βασικες προδιαγραφες ελαστικων που χρειαζεται. Λαστιχα που ανταποκρινονται αμμεσα στην ιπποδυναμη και στις επιδοσεις του συγκεκριμενου αυτοκινητου. Εγω δεν ειμαι της αποψης του να αλλαξω μεγεθος στα ελαστικα μου και ως συνεπεια και στις ζαντες μου κτλ. Οπως και τα περιοδικα αυτοκινητου γραφουν, οταν μεγαλωνουμε τα ελαστικα αυξανει η καταναλωση αλλα απο την αλλη εχει καλυτερα κρατηματα και φρεναρισμα... γενικοτερα ομως αλλαζει η οδικη συμπεριφορα του αυτοκινητου. Δεν ειναι απαραιτητα το Life style..Πολλοι ανθρωποι κανουν αλλαγες για να αισθανονται πιο ασφαλεις..Οι εταιριες που παραγουν τα αυτοκινητα εχουν βρει την χρυση τομη για το καθε τυπο αυτοκινητου με βαση την ασφαλεια και την οικονομια. Ετσι αναλογα με το τι αυτοκινητο αγοραζουμε τα λαστιχα του εχουν τις αναλογες προδιαγραφες. Σετ ελαστικων θα αλλαξω μονο εαν εχουν φθαρει αρκετα και ο μηχανικος που θα κανει το service του αυτοκινητου μου που ειναι και πιο ειδικος θα μου το συστησει.

  • spiro...

    τι να πω ρε ελληναρες ..ολοι πατε με 200 220 και θελετε λαστιχα αγωνιστικα να ζεστενωνται γρηγορα κτλπ .λες και εχουμε την ασφαλτο και την υποδομη αλλα εχουμε χεσμενα και τα ορια ταχυ .Ο κατασκευαστης οταν βαζει ενα λαστιχο περναει απο διαφορα τεστ επομενος τα λαστιχα της μανας του(κατασκευαστη ειναι τα καταλληλοτερα) και μην το ψαχνετε αλλο οι ferrari kai oi porche ειναι λιγες στιν ελλαδα :::PPPPPPP

  • SPY...

    Οδηγω ενα TSi με 122 hp και απο την μανα του εχει Michelin energy (205/55/16 V). Ο δεικτης ταχυτητας ειναι υπερβολικος(240km) για τη χρηση που κανω... Οδηγηση 95% πολη και 5% εθνική με ταχυτητες που δεν ξεπερνουν τα 140km πουθενά. Σκέφτομαι να αλλάξω και να βάλω την πιο φρέσκια γόμα που έχει σχεδιαστεί Continental PremiumContact 5 και σε ταχύτητα Η (210km) αφού θα με κάλυπτε ακόμα και το Τ(190km) αλλά δε βγαίνει. Προτειμώ ενα φρεσκο σχεδιασμένο ελαστικο με χαμηλό δεικτη ταχυτητας που θα ζεσταίνεται πολύ πιο γρηγορα και θα είναι πάντα έτοιμο σε απότομο φρενάρισμα, παρά να βάλω ενα sport λάστιχο (πχ Michelin Pilot Sport 3 σε V) και να μην το ζεσταίνω ποτέ μέσα στην κίνηση της πόλης...

  • stath...

    Όσο αφορά τους εμπόρους που πουλούν λάστιχα, δεν είναι αξιόπιστοι, προκειμένου να μας συστήσουν ένα καλό λάστιχο για το αυτοκίνητο μας. Όπως λέτε φροντίζουν να συστήσουν τα λάστιχα, από τα οποία κερδίζουν περισσότερο. Ένας ακόμη λόγος είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς, δεν έχουν υψηλή τεχνική μόρφωση, προκειμένου να μπορούν να έχουν μια αξιόπιστη γνώμη. Αυτά που σας λέω τα ξέρω από δική μου πείρα. Το καλύτερο είναι ο καθένας που θέλει λάστιχα, να διαβάσει σχετικά τεστ σε περιοδικά αυτοκινήτου, να ψάξει στο internet, ή να ρωτήσει ειδικούς δημοσιογράφους που έχουν σημαντική εμπειρία. Τώρα όσο αφορά τα ακριβά λάστιχα, που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα επιδόσεων, δεν νομίζω ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε μικρά καθημερινά αυτοκίνητα, για τους λόγους που αναφέρετε και εσείς. Συνήθως μια ή δύο διαστάσεις φαρδύτερου λάστιχου κάνουν καλά τη δουλειά τους και ο δείκτης μέγιστης ταχύτητας να συμβαδίζει με αυτήν του αυτοκινήτου. Η υπερβολή ποτέ δεν κάνει καλό. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που έχουμε βελτιώσει το αυτοκίνητο μας και έχουμε διπλασιάσει ή τριπλασιάσει την ιπποδύναμη του, οπότε εκεί η επιλογή ενός λάστιχου υψηλών επιδόσεων είναι απαραίτητη. Δεν μπορούμε π.χ. σε ένα αυτοκίνητο που είχε μέγιστη ταχύτητα τα 170 kph και την ανεβάσαμε στα 220, να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα λάστιχα του κατασκευαστή, που είναι για μέγιστη ταχύτητα 180, επειδή υπάρχει περίπτωση να διαλυθεί σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Τέλος υπάρχει και η περίπτωση που βάζουμε ένα φαρδύτερο λάστιχο για αισθητικούς λόγους. Τα φαρδιά λάστιχα κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιό όμορφο και πιό δυνατό. Είναι και αυτός ένας λόγος που αλλάζουν κάποιοι λάστιχα με φαρδύτερα. Πάντως τα πολύ φαρδιά λάστιχα, έχουν αυξημένη κατανάλωση βενζίνης, λόγω αυξημένων τριβών και αεροδυναμικής αντίστασης και παρουσιάζουν αξημένο κίνδυνο υδρολίσθησης σε χαμηλότερες ταχύτητες.

  • panos

    Διαλέγω λάστιχα με βάση τη χρήση που κάνω. Το αμάξι μου απ το εργοστάσιο είχε λάστιχα με δείκτη ταχύτητας W(270χλμ) και να φανταστείτε έχει τελική στα χαρτιά 175 και περίπου 195 στην πραγματικότητα. Όταν τα άλλαξα έβαλα με δείτκη V(240χλμ) αλλά με τις διαστάσεις του κατασκευαστή. Επέλεξα μαλακά λάστιχα ώστε να κερδίσω άνεση, ποιότητα κύλισης και ησυχία, αλλά το έψαξα αρκετά ώστε να μου παρέχουν και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Έτσι κι αλλίως είμαι οδηγός που δεν το κινηγάει, οπότε θεώρησα ότι δεν μου ταιριάζει ένα ελαστικό επιδόσεων αρκετά σκληρό.

  • seads...

    ..: εδώ φρενάρισμα εφάμιλλο του ContiPremiumContact5. Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες!

  • ferra...

    Δεν υπάρχουνε σχολές για τα ελαστικά,παπάντζες ΝΑΙ.Ότι προτείνει ο κατασκευαστής και όχι ότι προτείνει ο κεντρικός διανομέας,οι τοπικοί εμπόροι,και οι λαστιχάδες,γιατί μας φάγανε οι μάστορες,και από την πολύ δουλειά από τα 5 τους χρόνια,έμαθα να μαστορεύω και στα κομμάτια ο μάστοράς μου.Επίσης,ελαστικό που να ΚΑΝΕΙ για την ελλάδα.Αλλιώς συμπεριφέρεται,παράδειγμα το dunlop στην σουηδία και αλλιώς στην ελλάδα των 43 βαθμών κελσίου το καλοκαίρι.Υπερβολές του στυλ έχω 1600 κυβικά όχημα με 110 άλογα και 17-18 άρι ζαντολάστιχο,επειδή είμαι μάγκας και πληρώνω,ε απλά γελοίο-α σε κάνουνε και τίποτα λιγότερο η περισσότερο.Και το πρόβλημα ήταν και είναι ότι τις γελοιότητες τις κάνουνε οι άνθρωποι σε μεγαλύτερη ηλικία και ακολουθούνε δυστυχώς και οι νεότεροι. Επίσης,τώρα με την φτώχεια,οι περισσότεροι λάστιχα αλά φόρμουλα1 έχουνε,και τείνουνε προς σλικ,ελέο οικονομικής στενότητας.Και είναι σοβαρότατο πρόβλημα για την ασφάλεια ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Όσο μπορεί καθείς ας τοποθετεί ελαστικά καινούργια ανά χρονικά διαστήματα ασφαλείας και όχι ανά 80000χλμ.Για το καλό ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

  • seads...

    Δεν είμαι ειδικός στα ελαστικά. Προτιμώ επί σειρά ετών τα Uniroyal, "rain tyre", που με κρατούν ικανοποιητικά στον δρόμο. Κάνω καλά?

Eλαστικά αυτοκινήτου , Τιμές ελαστικών, Δόσεις , Premium Eλαστικά, Quality Ελαστικά, Discount Ελαστικά, Εμπορίες ελαστικών Αττικής, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Hankook, Continental, Goodyear, Dunlop, Toyo, Yokohama, Cooper, General, Tire, Vredestein, Fulda, Falken, BFGoodrich, Lassa, Tristar, Insa, Turbo, Rotalla, Torque, Nankang, Imperial, Maxxis, Achilles, Aeolus, Alliance, Annaite, Antares, Aoteli, Aplus, Apollo, Aptany, Arivo, Atlas, Atturo, Austone, Autogreen, Autogrip, Avon, Barkley, Barum, Berlin , Tires, BFGoodrich, BKT, Blacklion, Blackstar, Bridgestone, Camac, Ceat, Centara, Chengshan, Coker, Comforser, Compasal, Compass, Continental, Cooper, CST, Dayton, Debica, Deli, Tire, Delinte, Diamond, Back, Diplomat, Double, Coin, Doublestar, Dunlop, Duraturn, Duro, EP, tyres, ESA, Tecar, Eurotyre, Event, Evergreen, Falken, Federal, Fedima, Firemax, Firestone, Fortuna, Fortune, Fulda, Fullrun, General, Tire, Gislaved, Giti, Goalstar, Goform, Goodride, Goodyear, Gremax, Grenlander, Gripmax, GT-Radial, Habilead, Haida, Hankook, Headway, Heidenau, Hifly, Hilo, Horizon, Imperial, Infinity, Insa, Turbo, Interstate, Journey, Tyre, Joyroad, Kama, Kapsen, Kelly, Kenda, Khefren, Kinforest, King, Meiler, Kings, Tire, Kingstar, Kleber, Kormoran, Kumho, Landsail, Lanvigator, Lassa, Laufenn, Leao, Lexani, Linglong, Mabor, Marshal, Mastersteel, Matador, Maxtrek, Maxxis, Mazzini, Meteor, Michelin, Milestone, Minerva, Mirage, Momo, Nankang, Neolin, Nexen, Nitto, Nokian, Nordexx, Nortenha, Novex, Onyx, Orium, Ovation, Pace, Paxaro, Petlas, Pirelli, Pneumant, Powertrac, Premiorri, Presa, Prestivo, Radar, Retro, Riken, Roadcruza, Roadhog, Roadmarch, Roadstone, Rockstone, Rosava, Rotalla, Routeway, Rovelo, Royalblack, Saetta, Sailun, Sava, Sebring, Security, Seiberling, Semperit, Silverstone, Sonar, Speedways, Sportiva, Star, Performer, Starco, Starfire, Starmaxx, Sumitomo, Sunfull, Sunitrac, Sunny, Sunwide, Superia, Syron, T-Tyre, Taurus, Tecnica, Three-A, Tigar, Toledo, Tomket, Torque, Tourador, Toyo, Tracmax, Trazano, TRI-ACE, Triangle, Tristar, Tyfoon, Unigrip, Uniroyal, VEE-Rubber, Viatti, Viking, Vitour, Voyager, Vredestein, Wanda, Wanli, Westlake, Windforce, Winrun, Yokohama, Zeetex, Zeta, Αναρτήσεις, Ζυγοστάθμιση, Ευθυγράμμιση, Ζάντες, Θερινά ελαστικά, All season ελαστικά, Suv ελαστικά, 4Χ4 ελαστικά, Runflat ελαστικά, Χειμερινά ελαστικά, 4 εποχών ελαστικά,195/50/15, 225/45/17, 195/55/16, 205/55/16.