Από τις ακριβότερες επισκευές σε ένα αυτοκίνητο είναι αυτή του κινητήρα, καθώς κυμαίνεται από 400 - 600 ευρώ.
Προσοχή στα ελαστικά: μια καινούργια τετράδα μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.500 ευρώ.
Τους υαλοκαθαριστήρες είθισται να τους αλλάζεις κάθε φθινόπωρο, ενώ τα τακάκια επιβάλλεται να τα τσεκάρεις στο ετήσιο service.
Μια καλή μπαταρία, με προσεκτική διαχείριση μπορεί να διαρκέσει από 3 έως 5 χρόνια.
auto.accessories Team
Το αυτοκίνητο είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στην καθημερινότητά σου. Χωρίς αυτό σίγουρα κάποιες από τις υποχρεώσεις θα γίνονταν πιο δύσκολες. Χρειάζεται όμως την φροντίδα του, πόσο μάλλον όταν πάθει κάποια βλάβη. Μία βλάβη όμως ισοδυναμεί με έξοδα. Στις δύσκολες ημέρες που περνά ο κόσμος ψάχνεις να βρεις τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσεις να μειώσεις τα έξοδά σου. Έτσι το αυτοκίνητο δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Υπάρχουν περιπτώσεις που η ζημιά θα είναι μικρή και θα τη βγάλεις σχετικά φτηνά, αλλά κάποιες φορές θα αναγκαστείς να πληρώσεις και να τοποθετήσεις ολόκληρο το ανταλλακτικό, έστω και αν η ζημιά που υπάρχει βρίσκεται μόνο σε ένα μέρος αυτού, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να πληρώσεις κάτι παραπάνω.
Έτσι λοιπόν προκειμένου να σε βοηθήσουμε, συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες βλάβες τις οποίες σίγουρα κάποια στιγμή θα υποστεί το αυτοκίνητό σου, όπως επίσης και το ενδεικτικό τους κόστος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές είναι ενδεικτικές και ότι σίγουρα μπορεί να βρεις και καλύτερες ψάχνοντας εκεί έξω.
Δισκόπλατο Μία πολύ συχνή βλάβη είναι η φθορά στο δίσκο του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστά η μετάδοση της ροπής. Αν λοιπόν πατάς γκάζι και το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει τότε θα πρέπει να αλλάξεις δισκόπλατο! Συνήθως ανάλογο με το που δίνει κίνηση το αυτοκίνητο οι τιμές ξεκινούν από 300 ευρώ και φτάνουν μέχρι 500 ευρώ.
Δυναμό Έχεις άδεια μπαταρία, αλλά την άλλαξες πρόσφατα; Πιθανότατα έχεις πρόβλημα στο δυναμό. Αν αποφασίσεις να το ανακατασκευάσεις θα πληρώσεις περίπου 50 ευρώ συν ό,τι ανταλλακτικό χρειαστεί. Αν αγοράσεις καινούριο, το κόστος όλης της εργασίας και το ανταλλακτικού ξεκινά περίπου από 90 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 230 ευρώ.
Ιμάντες Οι ιμάντες χρονισμού της μηχανής αλλάζονται σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα τα οποία ορίζει ο κατασκευαστής. Το κόστος για τα εργατικά & τους ιμάντες κυμαίνεται στα 200 - 400 ευρώ.
Κινητήρας Ίσως από τις πιο ακριβές επισκευές, αφού αν χαλάσει η μηχανή εσωτερικά το κόστος της εργασίας μόνο ανέρχεται στα 400 - 600 ευρώ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μίζα
Τα γνωστά σε όλους «καρβουνάκια» είναι η πιο συνηθισμένη φθορά της μίζας και συμβαίνει από έλλειψη λίπανσης και τότε συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο κάθε φορά που εκκινείτε το αυτοκίνητο. Η επιδιόρθωση της μίζας ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ ένα σετ καρβουνάκια ξεκινά από 6 ευρώ,. Παράλληλα, είναι πιθανό να χρειαστεί αλλάγή και το αυτοματο ρελέ, το οποίο κοστίζει 40 ευρώ.
Αμορτισέρ
Μία αλλαγή των αμορτισέρ θα σας κοστίσει από 80 έως 150 ευρώ για την εργασία (ανάλογα πάντα το μοντέλο του αυτοκινήτου) και μία τετράδα ανταλλακτικά περίπου 400 ευρώ.
A/C
Οι πιο συνηθισμένες βλάβες του κλιματισμού είναι η διαρροή του υγρού που οδηγεί στην απουσία ψύξης και η φθορά του κομπρεσέρ λόγω σπασίματος του σωλήνα. Οι αυξομειώσεις εδώ είναι μεγάλες ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου. Αν χρειαστεί αλλαγή του κομπρεσέρ το κόστος επισκευής μαζί με τα ανταλλακτικά κυμαίνεται από 250 ευρώ μέχρι 750 ευρώ. Αν υπάρχει διαρροή υγρού τότε το κόστος κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 100 ευρώ.
Μπαταρία
Η μπαταρία όπως και πολλά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο σου, χρειάζονται καλή συντήρηση . Αν την φροντίσεις και δεν ξεχνάς φώτα ανοιχτά μία σχετικά καλή μπαταρία μπορεί να κρατήσει από 3 έως 5 χρόνια. Οι τιμές τους διαφέρουν ανάλογα την ποιότητα και την χωρητικότητα. Έτσι οι τιμές γι αυτές τις μπαταρίες κυμαίνονται από 60 έως 120 ευρώ.
Λάστιχα
Το κόστος της αντικατάστασης των ελαστικών εξαρτάται ανάλογα το αυτοκίνητο αλλά και την ποιότητα των ελαστικών που θέλετε να αγοράσετε. Έτσι λοιπόν για μία καινούρια 4άδα το κόστος κυμαίνεται περίπου από 300 μέχρι και 1500 ευρώ.
Τακάκια
Έτσι κι αλλιώς τα τακάκια πρέπει να τα ελέγχεις κάθε χρόνο στο ετήσιο service. Αν λοιπόν έχει ξεπεράσει τα ανάλογα χιλιόμετρα θα πρέπει να τα αλλάξεις, γιατί θα έχουν φθαρεί. Το κόστος για μία αλλαγή είναι περίπου 25 ευρώ για την εργασία και περίπου 50 ευρώ για το σετ.
Αντλία βενζίνης
'Αλλη μία βλάβη το κόστος της οποίας καθορίζεται από το είδος και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Συνήθως η αντικατάσταση της κυμαίνεται από 50 μέχρι 100 ευρώ. Υπολογίστε ότι για να αλλάξετε την αντλία βενζίνης σε ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο θα πληρώσετε περί τα 150 ευρώ μαζί με το κόστος αγοράς του ανταλλακτικού.
Αντλία συμπλέκτη
Υπάρχουν πολλά μοντέλα, στα οποία η αντικατάσταση της αντλίας συμπλέκτη είναι δύσκολη. Αυτό φυσικά μεταφράζεται και στην τιμή για αυτή την εργασία, που κυμάινεται από 30 έως 80 ευρώ, ενώ το κόστος της καινούριας αντλίας ανέρχεται στα 50 ευρώ αν είναι μηχανική και στα 100 ευρώ αν είναι υδραυλική.
Υαλοκαθαριστήρες
Είναι γνωστοί οι λόγοι, για τους οποίους θα πρέπει να αλλάξεις υαλοκαθαριστήρες. Αυτό συνήθως γίνεται κάθε φθινόπωρο. Οι κατασκευασμένοι από σιλικόνη υαλοκαθαριστήρες κοστίζουν 30 ευρώ ενώ οι κλασικοί 15 ευρώ το ζευγάρι.
Λάμπες/προβολείς
Ανάλογα το είδος που θέλεις να βάλεις στο αυτοκίνητο σου, το κόστος είναι μικρό ή μεγάλο. Το κόστος για να βάλεις απλές λάμπες ανέρχεται στα 2 ευρώ ενώ αν θέλεις τις πιο δυνατές το κόστος φτάνει περίπου στα 12 ευρώ ανά λάμπα/προβολέα
Ηλεκτρικά παράθυρα
Σε πολλά αυτοκίνητα τα ηλεκτρικά παράθυρα μπορούν να λειτουργούν για χρόνια. Το κόστος αλλαγής τους ανέρχεται από 65 ευρώ και είναι πιθανό να φτάσει και τα 150¤ ανά τεμάχιο συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικώ