Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/3/2001
Ταχυμεταφορές Opel - Γρήγορες βόλτες Toyota

H ισχύς και των δύο μοντέλων είναι υπεραρκετή για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε μικρό χρόνο. Εκεί όπου εστιάζονται οι διαφορές είναι στον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς ανά περίπτωση, στοιχείο που καθορίζει ως ένα βαθμό και τις "προτιμήσεις" του καθενός εκ των δύο μοντέλων.
Πιο συγκεκριμένα, το Opel Astra Coupe Turbo δείχνει την προτίμησή του στις διαδρομές του εθνικού οδικού δικτύου, με τις ανοιχτές καμπές των υψηλών ταχυτήτων, σε αντίθεση με το Ιαπωνικό μοντέλο, που δείχνει να "προσαρμόζεται" και σε πιο κλειστές διαδρομές, με αλλεπάλληλες στροφές. Σαφώς πιο σπορτίφ η Celica, προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό μέσω των χειριστηρίων και των ποδωστηρίων της, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην εξοικείωση με το περιβάλλον, στοιχείο απαραίτητο για τη γρήγορη οδήγηση.
Το πλαίσιο είναι αρκούντως στιβαρό, προσφέροντας στο σύνολο εξαιρετική κατευθυντικότητα σε συνδυασμό και με τη σφιχτή ανάρτηση.
Η "έκρηξη" ισχύος που συμβαίνει όταν αλλάζει το βύθισμα των βαλβίδων -στις 6.000 σ.α.λ.- επιφέρει έντονη υποστροφή στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρίσκεται εν μέσω στροφής. Ο έλεγχος ωστόσο επιτυγχάνεται με αρκετή ευκολία, καθώς οι εντολές του οδηγού γίνονται ακαριαία πράξη.
Από την άλλη μεριά, το Γερμανικό Coupe επιδεικνύει εξαιρετική σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και όταν κινείται με ταχύτητα κοντά στην τελική του. Η αίσθηση που φτάνει στα άκρα του οδηγού δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές -τουλάχιστον όχι στο βαθμό που αυτό συμβαίνει με τη Celica. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Ακόμα όμως και για την περίπτωση που ο οδηγός το παρακάνει, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με το οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο (δεν απενεργοποιείται), υπερνικά την τάση του μοντέλου για υποστροφή, φροντίζοντας για τη διατήρηση της επιθυμητής τροχιάς. Οι κλίσεις του αμαξώματος και στις δύο περιπτώσεις είναι μικρές, χάρη στη σφιχτή ανάρτηση.
Η απορρόφηση των ανωμαλιών όμως, γίνεται με πιο ομαλό τρόπο από το Opel Astra Coupe, συμβάλλοντας έτσι και στο συγκριτικά καλύτερο επίπεδο άνεσης.

Η Celica ενθουσιάζει με την αίσθηση που δίνει στον οδηγό. Στο δρόμο δείχνει πιο "ευέλικτη" από το Γερμανό ανταγωνιστή.

Στις ανοιχτές καμπές το Astra Coupe Turbo είναι σταθερό και τα περιθώρια πρόσφυσης που προκύπτουν από πλαίσιο, ανάρτηση και λάστιχα είναι πολύ υψηλό.

Στις ευθείες το Ιαπωνικό μοντέλο αποδεικνύεται σταθερό. Εγκάρσιες ταλαντώσεις του αμαξώματος λόγω ανωμαλιών του δρόμου δεν παρατηρούνται.

Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες. Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή, όπως και το επίπεδο της πλευρικής πρόσφυσης.


 Opel Astra Coupe Turbo - Toyota Celica T-Sport
 
Στον κόσμο των αντιθέσεων...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Turbo ή προηγμένο ατμοσφαιρικό;
Ταχυμεταφορές Opel - Γρήγορες βόλτες Toyota
Σπορτίφ αισθητική Celica, πολυτέλεια Astra Coupe
Είναι θέμα προτεραιοτήτων...