Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/7/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/7/2003

ΔΟΚΙΜΗ
VW Touran 1,6 FSI
 

Κι ύστερα ήρθε 
το Touran...
 

...σε μια περίοδο όπου οι βασικοί ανταγωνιστές του εισέρχονται στη δεύτερη ή και στην τρίτη φάση της πορείας τους. Μπορεί το νέο Volkswagen να ανατρέψει την ισχύουσα τάξη πραγμάτων και να περιορίσει το "μειονέκτημα" της χρονικά... αργοπορημένης εμφάνισής του; 
 

Το νέο μέλος στην οικογένεια των μοντέλων της Volkswagen βρίσκεται πλέον και στη χώρα μας και ανήκει στην οικογένεια των πολυμορφικών. 
Όπως συμβαίνει και με τα μεγαλύτερα ενός όγκου οχήματα της VW (Sharan και Multivan), έτσι και το νέο μικρομεσαίο έχει όνομα με το καθιερωμένο πλέον δεύτερο συνθετικό "-an" και ως πρώτο συνθετικό τη λέξη "Tour-" η οποία παραπέμπει σε ευχάριστες εικόνες περιήγησης, ξεγνοιασιάς κ.λπ. Touran λοιπόν ονομάζεται το όχημα με το οποίο τερματίζεται η απουσία της VW από την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών οχημάτων, μια κατηγορία όπου τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστούν "ανενόχλητα" σημαντικές και ανταγωνιστικές προς την VW εταιρείες, όπως η Renault, η Opel, η Citroen, η Fiat κ.ά. 
Η μεγάλη χρονική διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην παρουσίαση του Touran και άλλων καθιερωμένων προτάσεων παρόμοιου ύφους είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του νέου μοντέλου της Volkswagen. Ένας εχθρός που δεν αποκλείεται όμως να αποδειχτεί τελικά ως ο μεγαλύτερος "φίλος" του Touran καθώς η Γερμανική εταιρεία είχε ένα μεγάλο περιθώριο για να αναπτύξει και να κατασκευάσει χωρίς βιασύνη ένα όχημα με υψηλή ποιότητα κατασκευής και αυξημένο χρηστικό χαρακτήρα. 
Βασισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα από την οποία θα προέλθει και το μελλοντικό Golf, το Touran δεν εντυπωσιάζει με την αισθητική του η οποία είναι μεν σύγχρονη αλλά όχι και ιδιαίτερα πρωτότυπη. Στο εμπρός μέρος, στα φώτα, έχει υιοθετηθεί η "λογική" των πολλαπλών κατόπτρων κάτω από ένα καθαρό κρύσταλλο και εκατέρωθεν μιας μάσκας με το μεγάλο σήμα της εταιρείας. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα χαμηλά στις άκρες του αμαξώματος και δανείζονται στοιχεία από πολλά μοντέλα της εταιρείας όπως το Polo, το Golf ή ακόμη και το Passat. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, η οποία έπειτα και από την εμφάνιση του εκτός δρόμου Touareg αναλαμβάνει να γίνει το νέο "σήμα κατατεθέν" της εταιρείας, είναι και οι δείκτες πορείας που βρίσκονται στους εξωτερικούς καθρέφτες προκαλώντας το βλέμμα των εξωτερικών παρατηρητών. 
Το σχήμα του αμαξώματος και ειδικά το σχεδόν κάθετο κόψιμο του πίσω μέρους μαρτυρούν αμέσως τον οικογενειακό χαρακτήρα του Touran και την πρόθεση της VW να θυσιάσει ένα ποσοστό από την κομψότητα ή την ενδεχόμενα επιθετική εμφάνιση του μοντέλου προς όφελος της πρακτικότητας και της προσφοράς άφθονων χώρων στο εσωτερικό. Συνολικά το Touran είναι αρκετά ογκώδες (το μήκος και το πλάτος του είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας), όμως το στοιχείο αυτό είναι έντεχνα κεκαλυμμένο με την έξυπνη λύση του χαμηλού ύψους του αμαξώματος. 
Στο εσωτερικό το νέο μοντέλο είναι πολύ "ισχυρό" καθώς υιοθετεί πολύ έξυπνες ρυθμίσεις για τα πίσω καθίσματα τα οποία επιπλέον είναι και αποσπώμενα μέσω μιας πολύ απλής διαδικασίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι σε μέγεθος ενώ κορυφαίο προσόν αποτελεί ο ωφέλιμος όγκος του χώρου αποσκευών ο οποίος ανέρχεται στα 695 λίτρα (η δεύτερη μεγαλύτερη τιμή της κατηγορίας πίσω από τα 750 λίτρα του Mercedes Vaneo). 
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας κινητήρας FSI χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο πρώτος της σειράς αυτής που γνωρίζουμε στην Ελλάδα σε μοντέλο της VW (έχουμε δοκιμάσει FSI σε μοντέλα της Audi όπως το νέο Α3 και το Α2). Από πλευράς τιμής η βασική έκδοση (Line) κοστίζει 21.995 ευρώ και ο εξοπλισμός είναι πλήρης με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (εκτός από τα πίσω ηλ.παράθυρα), τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα κ.λπ. να είναι στάνταρ. Κάτι ανάλογο ισχύει και στον τομέα της ασφάλειας όπου έξι αερόσακοι (δύο είναι οροφής τύπου κουρτίνας), ABS και ESP ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε το Touran και κατά την κίνηση στο δρόμο χωρίς όμως να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του. 



Σχετικά συντηρητικό αλλά αρκετά κομψό είναι το VW Touran. Το σχεδόν κάθετο κόψιμο του πίσω μέρους δεν εξυπηρετεί την αισθητική αλλά τη χρηστική "πλευρά" του οχήματος. 

Λεπτομέρειες










Τρόποι απόκτησης
0% προκ., 
60 δόσεις, 
10,1% επιτόκιο 
35% προκ., 
60 δόσεις, 
9,6% επιτόκιο

Εγγυήσεις
2 έτη για μηχανικά μέρη 
12 έτη αντισκωριακή 
3 έτη για το χρώμα 
 

Μας άρεσε
Οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα και τα δύο συρτάρια κάτω από τα εμπρός καθίσματα.Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα. 
 
Δε μας άρεσε
Η σχεδίαση του τιμονιού, το οποίο θυμίζει Polo. 
O φωτισμός του πίνακα οργάνων ενδέχεται να κουράσει τον οδηγό. 

 ΔΟΚΙΜΗ VW Touran 1,6 FSI
 
Κι ύστερα ήρθε το Touran... 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι FSI... εξαπλώνονται
Εσωτερικό για πολύ απαιτητικούς
Αφθονία στους χώρους
Πολύ στιβαρό στο δρόμο
H "κόντρα" των 7θέσιων