Είναι πλέον
σαφές ότι η σειρά κινητήρων στην οποία
η VW αναμένεται να στηρίξει σε μεγάλο
βαθμό το μέλλον της είναι αυτή των FSI.
Εν προκειμένω, ο 1.600άρης με την
ονομαστική ισχύ των 115 ίππων είναι ο
πρώτος που τοποθετείται σε μοντέλο
της VW το οποίο να πωλείται και στην
Ελλάδα. Πρόκειται για μηχανικό σύνολο
άμεσου ψεκασμού βενζίνης το οποίο
προέρχεται από το ίσης χωρητικότητας
μοτέρ των 110 ίππων που εφοδιάζει ήδη
στις διεθνείς αγορές τα μοντέλα Golf και
Bora. H ονομαστική ισχύς αυξήθηκε κατά 5
ίππους (αποδίδεται όμως στους ίδιους
ρυθμούς περιστροφής: 5.800 σ.α.λ.) ενώ η
μέγιστη τιμή της ροπής (155 Nm)
αποδίδεται χαμηλότερα, στις 4.000 σ.α.λ.
και όχι στις 4.400 σ.α.λ. που ίσχυε για τα
προαναφερθέντα μοντέλα. Στην πράξη
δείχνει ότι αρέσκεται σε υψηλούς
ρυθμούς περιστροφής και εμφανίζει
πολύ ικανοποιητικό τράβηγμα μόλις η
βελόνα του στροφόμετρου ξεπεράσει τις
3.000-3.500 σ.α.λ. Στις χαμηλές στροφές η
απόκριση δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη
ενώ οι επιδόσεις συνολικά είναι απλώς
ικανοποιητικές. Ωστόσο, στο
δυναμόμετρο ο κινητήρας "έδειξε"
124 ίππους/5.820 και 163 Nm ροπής στις 4.150
αποδεικνύοντας ότι δεν του λείπει η
δύναμη αλλά οι κυρίως υπεύθυνοι για
τις επιδόσεις του είναι το πολύ μεγάλο
βάρος (1.535 κιλά) και η κάπως αραιή
κλιμάκωση των έξι σχέσεων του
κιβωτίου. Αξίζει πάντως να σημειωθεί
ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ
χαμηλή (9,3 λίτρα/100) και μπορεί να
κυμανθεί σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα
αν οδηγεί κανείς με σύνεση.
Ισχυρός και οικονομικός είναι ο FSI των 1,6 λίτρων, όμως οι επιδόσεις
υποβαθμίζονται από το βάρος του αμαξώματος και τις σχέσεις του κιβωτίου.
ΔΟΚΙΜΗ VW Touran 1,6 FSI Κι ύστερα ήρθε το Touran...