Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/5/2005
Test mtx
Τοyota Αygo 1,0 5d
Η σχεδίαση του Aygo είναι αρκετά ελκυστική.
Το νέο μίνι αυτοκίνητο της Toyota, το Aygo, προσελκύει έντονα το ενδιαφέρον με την ξεχωριστή του σχεδίαση, ελίσσεται στην πόλη με χαρακτηριστική ευκολία και μεταφέρει τέσσερις επιβάτες με άνεση και ασφάλεια.
Το 2001 ήταν μια χρονιά σταθμός για την Toyota και τον όμιλο PSA, καθώς υπογράφτηκε η συνεργασία της κατασκευής από κοινού ενός εργοστασίου στην πόλη Κολίν της Τσεχίας στα πλαίσια της κοινοπραξίας TPCA (Toyota Peugeot Citroen Czech SA) για την παραγωγή μίνι αυτοκινήτων. Το 2002 μπήκε ο θεμέλιος λίθος για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής της TPCA, ενώ το Δεκέμβριο του 2004 δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για τα τρία νέα μίνι μοντέλα. Ο εκπρόσωπος της Ιαπωνικής εταιρείας, το Τoyota Aygo, έκανε πριν από λίγες μέρες τα πρώτα του... βήματα επί ελληνικού εδάφους, ενώ το Citroen C1 αναμένεται σε ένα μήνα περίπου και την... τριλογία θα κλείσει το Peugeot 107 στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σχεδίαση
Αισθητικά το νέο μίνι μοντέλο της Toyota έχει όλα τα προσόντα για να προσελκύσει το νεανικό -και όχι μόνο- κοινό, το οποίο προσανατολίζεται στην αγορά ενός αυτοκινήτου πόλης με ξεχωριστό στυλ. Από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί κανείς δεν θα το ταυτίσει με κάποιο άλλο όχημα, αλλά θα το βρει αρκετά "προχωρημένο". Το εμπρός τμήμα του αμαξώματος με τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα, την καμπυλωτή μάσκα και τον "φουσκωμένο" προφυλακτήρα με τα τονισμένα τόξα των τροχών δημιουργεί ένα επιθετικό ύφος. Από το πλάι εντύπωση προκαλεί το πίσω παράθυρο το οποίο παραπέμπει σε τρίθυρα αυτοκίνητα, ενώ πίσω το βλέμμα εστιάζει στα σχεδόν οβάλ φανάρια, το μεγάλο προφυλακτήρα και το πίσω παράθυρο που χρησιμοποιείται και ως πόρτα του χώρου αποσκευών. Εξίσου ξεχωριστή και νεανική εικόνα έχει και το εσωτερικό του Aygo με αρκετές όμως δόσεις... λιτότητας.
Tεχνολογία
Από τεχνικής σκοπιάς έχουν υιοθετηθεί αξιόπιστες και δοκιμασμένες λύσεις όπως είναι ο κινητήρας του 1,0 λτ. ο οποίος προέρχεται από την Daihatsu (η οποία ανήκει στην Toyota), ενώ οι αναρτήσεις είναι βασισμένες στις αντίστοιχες του Yaris με τροποποιήσεις.Άλλωστε τόσο η Citroen όσο και η Peugeot που εξέλιξαν μαζί με την Toyota το πρότζεκτ έχουν παράδοση στην τεχνολογία και την ασφάλεια.
Στην αγορά
To Aygo, το οποίο τοποθετείται στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, έρχεται άμεσα αντιμέτωπο με τα πιο δημοφιλή μοντέλα όπως είναι το Fiat Panda και το Kia Picanto, όπως και με το νέο Chevrolet Matiz. To μικρότερο Toyota είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις μόνο με τον κινητήρα του 1,0 λτ, τις Aygo και Aygo+, από τις οποίες η βασική περιλαμβάνει ABS, μετωπικούς αερόσακους, air condition, ηχοσύστημα και τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και ρύθμιση καθ' ύψος ενώ η Aygo+ εφοδιάζεται επιπλέον με ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, πλευρικούς αερόσακους και στροφόμετρο. Οι τιμές δεν έχουν ακόμα καθοριστεί και θα γίνουν γνωστές στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου, ωστόσο αναμένεται να είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού.
Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά, η σχεδίαση, η ευελιξία, η φιλικότητα στην οδήγηση, το αυξημένο διαθέσιμο πλάτος εμπρός και η "σπιρτάδα" του κινητήρα.

Δε μας άρεσε
Το αρκετά λιτό εσωτερικό, η τραχύτητα του κινητήρα, τα επίπεδα καθίσματα, ο μικρός χώρος αποσκευών, τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω.

 
 Τοyota Αygo 1,0 5d
Kινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα