• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/1/2007
ESC (ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ)
Τι κάνει το ESP;
Διαβάστηκε από 3830 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/1/2007
Το ΕSP αναλαμβάνει να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του, όταν έχει χαθεί ο έλεγχος από τον οδηγό
Με μία πρώτη ματιά, θα παρομοιάζαμε το ESP σαν ένα χέρι από τον ουρανό, που σε περίπτωση που χάσουμε τον έλεγχο, πιάνει το αυτοκίνητό μας και το επαναφέρει στη σωστή κατεύθυνση. Φυσικά, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για κάποια υπερφυσική δύναμη αλλά για ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και δυναμικού ελέγχου του αυτοκινήτου στο οποίο οφείλεται σημαντικά η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων παγκοσμίως. Ας δούμε με πολύ απλά λόγια τι ακριβώς είναι και πώς δουλεύει. Η βασική λειτουργία του ESP είναι να καταγράφει συνεχώς την πορεία του οχήματος συγκρίνοντας τις κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι και τα φρένα με την ανταπόκριση που έχει το αυτοκίνητο σε αυτές αλλά και την ταχύτητα του κάθε τροχού ανεξάρτητα. Εφόσον παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης και τάση για περιστροφή του οχήματος (υποστροφή ή υπερστροφή), το σύστημα αναλαμβάνει να μειώσει την ταχύτητα των εμπρός ή των πίσω τροχών ανεξάρτητα, προκειμένου να μην βγει εκτός πορείας. Το ESP ενσωματώνει και συνεργάζεται για καλύτερα αποτελέσματα με το ABS ή και με το TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) όπου αυτό διατίθεται.
Και από τι αποτελείται;
Το κέντρο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικός μικροεπεξεργαστής που αναλύει τα εισερχόμενα από περιφερειακές συσκευές δεδομένα, δίνοντας έπειτα τις εντολές για τις απαιτούμενες ενέργειες, αφού τσεκάρει την πορεία του οχήματος περίπου 25 φορές το δευτερόλεπτο. Οι κύριοι "κορμοί" του συστήματος είναι οι διάφοροι αισθητήρες που το απαρτίζουν. Οι πιο σημαντικοί είναι ο αισθητήρας για την περιστροφή του τιμονιού, ο αισθητήρας για την ταχύτητα των τροχών, ο αισθητήρας παράπλευρων επιταχύνσεων, καθώς και ένας ηλεκτρονικός κατανεμητής των ενεργειών που "προτείνει" η κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος.
Φυσικά όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα δυναμικού ελέγχου και ευστάθειας των αυτοκινήτων είναι βοηθητικά προς τον οδηγό και αποτελεσματικά μέχρι ένα σημείο. Αυτό είναι κάτι βασικό που πρέπει όλοι να έχουμε στο μυαλό μας, αφού αν ξεπεράσουμε κάποια δεδομένα όρια, τότε κανένα ηλεκτρονικό σύστημα δε θα καταφέρει να μας σώσει.