Διαβάστηκε από 66342αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/4/2011
Τα τελευταία χρόνια, μια νέα κατηγορία ελαστικών έχει αρχίσει να αναπτύσσεται, αυτή των run flat. Βασικό πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με ασφάλεια για κάποια χιλιόμετρα (ακόμα και αν "σκάσουν"), χωρίς αυτός να χάσει ξαφνικά τον έλεγχο του οχήματος. Έτσι λοιπόν, μειώνονται οι πιθανότητες ενός ατυχήματος. Να σημειωθεί μάλιστα, πως υπάρχουν τρεις διαφορετικές κατηγορίες run flat ελαστικών, ανάλογα με τον "τρόπο" που σκάνε:
· Self-Sealing
Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ένα ειδικό "επιδιορθωτικό", μια επιπλέον στρώση κάτω από το πέλμα. Η στρώση αυτή σφραγίζει το αντικείμενο που διαπερνά το ελαστικό (βίδα, καρφί, κ.λπ.) και ακόμα, αν το αντικείμενο απομακρυνθεί, κλείνει την τρύπα που έχει δημιουργηθεί.
· Self-Supporting
Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν μια ειδική γόμα, που σε περίπτωση απώλειας πίεσης, ενισχύει το ελαστικό, επιτρέποντάς του να στηρίξει το βάρος του αυτοκινήτου. Αυτό είναι το πιο συνηθισμένο τύπου RF ελαστικό, που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί με όριο τα 80 χλμ./ώρα χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα. "Μειονέκτημα", αν μπορείς να το πεις αυτό (καθώς πάνω από όλα η ασφάλεια), είναι πως η τιμή τους επιβαρύνεται κατά 20 με 30% σε σχέση με τα απλά συμβατικά ελαστικά.
· Auxiliary Supported Run Flat Systems
Τα ελαστικά αυτού του τύπου έχουν στο εσωτερικό τους ένα δακτύλιο γύρω από τη ζάντα, που σε περίπτωση απώλειας πίεσης, αναλαμβάνει να υποστηρίξει το ελαστικό. Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί με όριο 80 χλμ./ώρα για 200 χλμ. απόσταση.