• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
Η εξέλιξη των ειδών
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
H εξέλιξη των μοντέλων από γενιά σε γενιά είναι συνεχής προς όφελος των καταναλωτών.
Σκεφτείτε μόνο αυτό. Το πρώτο ESP σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετήθηκε στα μέσα της δεκαετίας σε μια Mercedes-Benz S-Class, ένα πολυτελές και πανάκριβο αυτοκίνητο δηλαδή. Σήμερα, το ESP ανήκει στο βασικό ή έξτρα εξοπλισμό ακόμα και των μίνι αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει για το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, που πλέον είναι δεδομένο για τα περισσότερα σύγχρονα μικρομεσαία πλην όμως παλαιότερα, το συναντούσαμε μόνο σε ακριβές λιμουζίνες, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για τις ενεργές αναρτήσεις, για τον εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, για, για, για…. 
Έτσι είναι τα πράγματα. Οι εξελίξεις τρέχουν και σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους κατασκευαστές, φέρνουν συνεχώς καλύτερα, ασφαλέστερα, ποιοτικότερα και πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα. Το καλό είναι ότι τα σημερινά αυτοκίνητα, αν και σαφώς πιο εξελιγμένα και εξοπλισμένα από τα προηγούμενα, είναι σε αρκετές περιπτώσεις φθηνότερα, ενώ έχουν και μικρότερο κόστος χρήσης λόγω μειωμένης κατανάλωσης ή αύξησης των διαστημάτων για service. Όπως και να έχει, ένα είναι σίγουρο.
Με το τέλος της παρουσίασης ενός νέου μοντέλου, έχει ήδη αρχίσει η εξέλιξη του επόμενου. Αυτό είναι κανόνας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παράλληλα όμως, οι τεχνικοί στα κέντρα έρευνας και τεχνολογίας δουλεύουν πάνω σε ιδέες που θα δούμε πολλά χρόνια αργότερα.
Συνεχής εξέλιξη
Θεωρείται λίγο πολύ-πολύ δεδομένο πλέον πως το επόμενο μοντέλο από αυτό που κυκλοφορεί, θα είναι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο καλύτερο. Μπορεί να είναι πιο οικονομικό, πιο άνετο, πιο γρήγορο, πιο ευρύχωρο, θα είναι κάτι… Ο κύκλος ζωής ενός αυτοκινήτου στις μέρες μας είναι grosso modo 6 χρόνια. Οι κατασκευαστές στο μέσο της εμπορικής καριέρας κάθε μοντέλου έχουν καθιερώσει περιορισμένα ή εκτενέστερα face lifts με σκοπό να διορθώσουν αδυναμίες, να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες, να βελτιώσουν τη γκάμα των κινητήρων και γενικά να συγχρονιστούν με τον ανταγωνισμό και τις εξελίξεις…
Στις σελίδες που ακολουθούν, συγκεντρώσαμε πολλά από τα νέα μοντέλα που δοκιμάσαμε μέχρι σήμερα στο Auto Τρίτη μέσα στο 2011 και εμμέσως, πλην σαφώς, τα συγκρίναμε με τους προκατόχους τους (όχι τις ανανεωμένες εκδόσεις, αλλά τα αρχικά μοντέλα). Τα συμπεράσματα από τις αντιπαραθέσεις στους τομείς της σχεδίασης, της ποιότητας, των επιδόσεων, της τεχνολογίας, του εξοπλισμού και των τιμών, έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον…

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta