Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Mercedes-Benz CLS
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Mercedes-Benz CLS από 93.500 ευρώ (500 V8 στις 8/3/2005).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.913 X 1.773 X 1.402 χλστ. Μεταξόνιο: 2.854 χλστ.


Η πρώτη γενιά της CLS, που παρουσιάστηκε το 2004, αποτέλεσε τον προπομπό της κατηγορίας των τετράθυρων κουπέ. Φέτος, δοκιμάσαμε το νέο μοντέλο (δεύτερης γενιάς) που είχε σημαντικές βελτιώσεις στους χώρους, στη γκάμα των κινητήρων, αλλά και στις νέες τεχνολογίες που υιοθέτησε. Σχεδιαστικά, η νέα CLS διαθέτει σαφώς πιο σπορτίφ και δυναμικούς προσανατολισμούς, όπως και ολόκληρη η νέα γλώσσα σχεδιασμού της γερμανικής φίρμας. Το αποτέλεσμα είναι τόσο επιτυχημένο που, αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο (+27 χλστ. σε μήκος, +8 σε πλάτος, +14 σε ύψος και +20 σε μεταξόνιο), το αμάξωμα ούτε που το δείχνει!
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ Mercedes-Benz CLS (2011) από 92.500 ευρώ (350 CGI blueEFFICIENCY).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.940 X 1.881 X 1.416 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.874 χλστ.
Παράλληλα με την πιο σπορτίφ εμφάνιση, η νέα CLS απέκτησε και ανάλογα οδικά χαρακτηριστικά αφού είναι αρκετά πιο ευχάριστη στην οδήγησή της. Μαζί με νέο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι για μειωμένη κατανάλωση, η νέα CLS διαθέτει πληθώρα νέων εφαρμογών, όπως σύστημα εντοπισμού άλλου οχήματος στην "τυφλή" γωνία των καθρεφτών (Active Blind Spot Assist), η τεχνολογία αποφυγής ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα (Active Lane Keeping Assist), Adaptive Highbeam Assist (Προσαρμοζόμενο ύψος δέσμης φωτός ανάλογα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα), Pre-Safe Brake (Ημιαυτόνομο σύστημα που προετοιμάζει το αυτοκίνητο για επικείμενη σύγκρουση, ενώ επεμβαίνει και στα φρένα) και Νight View Assist Plus (Κάμερα υπέρυθρων ακτινών εντοπίζει τη νύχτα εμπόδια στο δρόμο, όπως πεζούς, και προβάλλει τη σχετική εικόνα στον πίνακα οργάνων).
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Κορυφαία ποιότητα υλικών και πολυτελής διάκοσμος για τη νέα, πιο ευρύχωρη Mercedes-Benz CLS.

Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ευρύχωρη η νέα
Όταν μιλάμε για τετράθυρο κουπέ, οι συμβιβασμοί στους χώρους για τους πίσω ειδικά επιβάτες θεωρούνται λίγο πολύ δεδομένοι. Η νέα CLS ήρθε να αμβλύνει σε αρκετά μεγάλο βαθμό το μειονέκτημα της πρώτης. Με εξαίρεση το χώρο για τα γόνατα, όλες οι υπόλοιπες μετρήσεις μας έδειξαν τη σημαντική βελτίωση της νέας CLS. Παράλληλα, η ποιότητα υλικών και κατασκευής βελτιώθηκε σημαντικά, ενώ και σχεδιαστικά το ταμπλό είναι πιο ευχάριστο και εργονομικό.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα της τότε CLS αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση.
Μεγαλύτερος είναι ο και ο χώρος αποσκευών.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Στροφή στο downsizing
Άμεσου ψεκασμού είναι όλοι οι κινητήρες της νέας CLS, που είναι σχεδιασμένη με τη λογική του downsizing. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η CLS 350 που δοκιμάσαμε είχε V6 κινητήρα 306 ίππων, όσους και η CLS500 του 2005 με 5λιτρο V8 κινητήρα! Και στην προηγούμενη CLS υπήρχε άμεσος ψεκασμός.
Μεγάλη σημασία έχει δοθεί και στη μείωση του βάρους με ευρεία χρήση αλουμινίου σε όλη την κατασκευή. Έτσι, από αυτό το ελαφρύ υλικό είναι κατασκευασμένο το καπό, οι πόρτες, τμήματα του κινητήρα, τα μπροστινά φτερά καθώς και σημεία της ανάρτησης. Δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση των επιδόσεων της παλιάς CLS500 με τη νέα CLS350 μια και η τελευταία δεν μετρήθηκε λόγω καιρικών συνθηκών.
Συμπερασματικά
Μια και μόνο ματιά στη νέα Mercedes-Benz CLS είναι αρκετή για να σε κερδίσει ολοκληρωτικά. Είναι ένα πανέμορφο τετράθυρο κουπέ, που έχει εξελιχθεί θεαματικά σε σχέση με τον προκάτοχό του σε όλους τους τομείς. Βελτιώθηκε εκεί που έπασχε (χώροι και οδηγική αίσθηση) και έγινε ακόμη καλύτερο σε τομείς που πλεονεκτούσε, όπως είναι η ποιότητα και η υψηλή τεχνολογία.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού6020
Κεφάλι πίσω17-26
Πλάτος μπροστά1.4651.440
Πλάτος πίσω1.418 1.412
Πόδια πίσω110157
Χώρος αποσκευών (λτ.)520505
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo Mercedes-Benz CLS350Προηγούμενο Mercedes-Benz CLS500
ESP
Αερόσακος οδηγού
Αερόσακος συνοδηγού
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /•• /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα μπροστά/πίσω• /•• /•
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition• (Clima)• (Clima)
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)92.50093.500
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo Mercedes-Benz CLS 350Προηγούμενο Mercedes-Benz CLS500
Κυβισμός (κ.εκ.)3.4984.966
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*306/6.500306/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*370/3.500-5.250460/2.700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.6,1*8,8
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)-3,6
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)-4,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 250250
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*6,811,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*159-
Βάρος (κιλά)*1.7351.845
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Η γκάμα κινητήρων της νέας Mercedes-Benz CLS προσφέρει επιδόσεις, αλλά με λογική κατανάλωση καυσίμου.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Η προηγούμενη γενιά της CLS δεν έπασχε από επιδόσεις, αλλά οι κινητήρες απαιτούσαν περισσότερο καύσιμο.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta