Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Ford Focus
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Ford Focus από 16.994 ευρώ (1,6 Ti-VCT 125 PS Trend 5d στις 1/3/2005).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.337 X 1.840 X 1.500 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.640 χλστ.


Το Focus ήταν το μοντέλο που άλλαξε άρδην τον ρου της Ford, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο πρώτης γενιάς το 1998. Σήμερα, κυκλοφορεί το τρίτης γενιάς μοντέλο, επτά χρόνια μετά από το δεύτερης γενιάς Focus. Χαρακτηριστικό του νέου Focus είναι η απώλεια της αιχμηρής σχεδίασης του προηγούμενου (που με τη σειρά του είχε βάλει μπόλικο νερό στο σχεδιαστικό κρασί του πρώτου) μιας και θα διατίθεται σε 120 και πλέον χώρες του πλανήτη. Έτσι, υιοθετήθηκε ένα μάλλον διακριτικό δυναμικό προφίλ.
Το νέο Focus αύξησε το μήκος του (+21 χλστ.) και το μεταξόνιό του (+8 χλστ.), αλλά μείωσε το πλάτος και το ύψος του κατά 17 και 16 χλστ. αντίστοιχα.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ Ford Focus (2011) από 19.790 ευρώ (1,6 Ti-VCT 125 PS Trend 5d). Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.358 X 1.823 X 1.484 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.648 χλστ.
Εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Focus υπερέχει από τον προκάτοχό του. Μέσα σε όλα προσφέρει: Lane Departure Warning με Lane Keeping Aid που ειδοποιεί για την ακούσια αναχώρηση από την λωρίδα, Driver Alert που ανιχνεύει μειωμένη απόδοση του οδηγού και ενεργοποιεί μια διαδικασία προειδοποίησής του, ηχητικά και οπτικά, Traffic Sign Recognition που ανιχνεύει οδικά σήματα σε κάθε πλευρά του δρόμου, Low speed collision mitigation system, που ανιχνεύει αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά από το αυτοκίνητο και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα (σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα) και Active Park Assist, που παρκάρει μόνο του!
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Αισθητά πιο ποιοτικό και πιο upper class είναι το νέο Focus, όχι όμως και πιο ευρύχωρο.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο Focus είναι περισσότερο άνετο και ήσυχο στο δρόμο από ποτέ, χωρίς να έχει χάσει τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.
Εσωτερικό-Χώροι: Αναβάθμιση ποιότητας
Το νέο Ford Focus διαθέτει πιο ποιοτικά υλικά σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειάς του. Καμία ομοιότητα δεν υπάρχει στον θάλαμο των επιβατών του καινούργιου Focus σε σχέση με εκείνον του προγενέστερου καθώς παρουσιάζει σαφώς πιο μοντέρνα αισθητική και αποπνέει πιο συμπαγή αίσθηση στην οποία συνδράμει και το πιο ογκώδες και με μεγάλο βάθος ταμπλό.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Δεν έλειπαν τα μαλακά πλαστικά από το προηγούμενο Focus, που δεν έπασχε σε ποιότητα.
Σε σχέση με το προηγούμενο, σχετικά με τους χώρους, έχει κερδίσει μόνο σε ωφέλιμο ύψος, διαθέτει ίδιο πλάτος μπροστά και αέρα για τα πόδια πίσω, αλλά έχασε σε πλάτος πίσω, λόγω κυρίως της φαρδιάς επένδυσης της πόρτας στο ύψος των ώμων. Μικρότερος είναι και ο χώρος αποσκευών των 316 λίτρων (έναντι 385 του προηγούμενου Focus) με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης (μόλις 277 λτ. με κανονική ρεζέρβα και 363 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού).
Κινητήρες-Επιδόσεις: Ακόμα καλύτερο
Από τη γκάμα του νέου Focus λείπει ο 1,4 κινητήρας, αλλά και ο "απλός" 1,6. Υπάρχει ο 1,6 Ti-VCT με 105 και 125 ίππους. Το καλό νέο είναι η νέα γενιά κινητήρων Ecoboost με τον 1,6 να αποδίδει 150 και 182 ίππους. Ο 1,6 Ti-VCT των 125 ίππων δεν είναι μόνο 10 παραπάνω από τον προηγούμενο, αλλά και πιο οικονομικός. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας του νέου Focus απαιτεί 5,9 λτ./100 χλμ. τη στιγμή που ο προηγούμενος χρειαζόταν 6,4 λτ./100 χλμ.
Συμπερασματικά
H νέα 3η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου Ford εστιάζει στην άνεση και στο "downsizing" με τους EcoBoost κινητήρες του 1,6 λτ., κάνει περισσότερο zoom σε τεχνολογία και ποιότητα και εστιάζει σε οδική συμπεριφορά αποτελώντας το πληρέστερο -από ποτέ- Focus. Η διακριτική σχεδίαση δεν αρκεί για να μην τονίσουμε τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού8555
Κεφάλι πίσω16-10
Πλάτος μπροστά1.4191.420
Πλάτος πίσω1.2961.390
Πόδια πίσω136135
Χώρος αποσκευών (λτ.)316385
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo Ford Focus 1,6 Ti-VCT 125 PS 5dΠροηγούμενο Ford Focus 1,6 Ti-VCT 115 PS 5d
ESPo
Αερόσακος οδ./συνοδ.• /• • /•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /•• /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα μπρος/πίσω• /• • /o
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition
Ηχοσύστημα o
Ζάντες αλουμινίου o
ΈκδοσηTrend 5dTrend 5d
Τιμή (ευρώ)19.79016.994
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo Ford Focus 1,6 Ti-VCT 125 PS 5dΠροηγούμενο Ford Focus 1,6 Ti-VCT 115 PS 5d
Κυβισμός (κ.εκ.)1.5961.596
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*125/6.000115/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*159/4.000155/4.150
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)10,9*11,3
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) -11,1
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) -18,2
Τελ.ταχύτητα (χλμ./ώρα)*196190
Καταν/ση (λτ./100 χλμ.)*5,96,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*136155
Βάρος (κιλά)*1.2761.257
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Η μεγάλη αλλαγή στη γκάμα των κινητήρων έχει να κάνει με τον 1,6 Ecoboost που αποδίδει 150 ή 182 ίππους!
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Ο 1,6 Τi-VCT κινητήρας υπήρχε και στο προηγούμενο Focus, αλλά με 115 ίππους και μεγαλύτερη κατανάλωση.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta