Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Volkswagen Jetta
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
VW Jetta 1,6 MPI: από 18.130 ευρώ (στις 24/1/2006). Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.554 X 1.781 X 1.459 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.578 χλστ.


Όπως και οι προηγούμενες 5 γενιές του Jetta (στην Ευρώπη η 3η και η 4η ονομάστηκαν Vento και Bora αντίστοιχα), έτσι και η νέα είναι βασισμένη στο Golf. Mόνο που το ολοκαίνουργιο Jetta τηρεί τις… αποστάσεις και δεν θέλει να δείχνει Golf με τρίτο όγκο, όπως ο προκάτοχός του. Διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις από το Golf, αλλά και από το προηγούμενο μοντέλο (+90 χλστ. σε μήκος και +73 χλστ. σε μεταξόνιο). Σχεδιαστικά, το νέο Jetta είναι κομψό και διατηρεί ένα διακριτικό προφίλ, όπως και ο προκάτοχός του άλλωστε, αλλά σε καμία περίπτωση δε δείχνει ένα Golf με ουρά - ειδικά μέχρι τη μεσαία κολώνα, όπως ήταν συνηθισμένο.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ VW Jetta 1,2 TSI (2011): από 19.150 ευρώ. Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος:4.644 X 1.778 X 1.482 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.651 χλστ.
Στο δρόμο, το νέο Jetta έχει δώσει έμφαση στην άνεση και στο πολιτισμένο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες. Όπως και ο προκάτοχός του άλλωστε, μόνο που το νέο είναι ακόμα πιο άνετο και ήσυχο, χωρίς αυτό να σημαίνει εκπτώσεις στο κράτημα και στην ασφαλή οδική συμπεριφορά. Τεχνολογικά, το νέο Jetta έχει να προτείνει τους κινητήρες ΤSI, που είχαν τοποθετηθεί και στις τελευταίες εκδόσεις του προηγούμενου μοντέλου με 1,4 λτ. και όχι με 1,2 όπως συμβαίνει τώρα.
Δοκιμές πρόσκρουσης από τον οργανισμό EuroNCAP δεν έχουν γίνει στα Jetta.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό του νέου VW Jetta, που είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ.
Ωστόσο, τα Golf V και Golf VI, στα οποία βασίζονται το προηγούμενο και το σημερινό Jetta αντίστοιχα, έχουν διακριθεί με 5 αστέρια, ενδεικτικό στοιχείο του πλήρους εξοπλισμού ασφάλειας και της τονισμένης δομής του αμαξώματός τους.
Εσωτερικό-Χώροι:
Bασιλιάς των χώρων το νέο

Χωρίς ιδιαίτερα τονισμένες διαφορές στη σχεδίαση, αλλά με ακόμη πιο ποιοτικά υλικά είναι κατασκευασμένο το εσωτερικό του νέου Jetta.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Συντηρητικής σχεδίασης και το προηγούμενο ταμπλό του Jetta, αλλά με προσοχή στην ποιότητα και αυτό.
Ο βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι ακόμη καλύτερος (σε σχέση με τις πρώτες εκδόσεις του προηγούμενου Jetta), αλλά η μεγάλη διαφορά είναι στους χώρους χάρη στην ακόμη πιο ευρύχωρη καμπίνα. Όλες οι μετρήσεις μας έδειξαν τη σαφή υπεροχή του νέου Jetta. Mόνο ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 17 λτ., αφού από τα 527 λτ. του προηγούμενου μοντέλου, έχει πέσει (;) στα 510 του νέου. Και πάλι όμως, η τιμή αυτή είναι κορυφαία για την κατηγορία.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Πιο σβέλτο και οικονομικό το νέο
Χαρακτηριστικό του νέου Jetta είναι ο 1,2 TSI κινητήρας με τους 105 ίππους που ταιριάζει γάντι και στο αυτοκίνητο και στα ελληνικά δεδομένα. Το προηγούμενο Jetta "φόρεσε" TSI στο τέλος της καριέρας του (1,4), ενώ στην αρχή ήταν διαθέσιμο με 1,6 κινητήρα με πολλαπλό ψεκασμό (8βάλβιδος με 102 ίππους) ή με άμεσο (16V με 105 ίππους). Παρότι βαρύτερο, το νέο Jetta είναι σαφώς πιο σβέλτο σε όλες τις επιδόσεις (διαθέτει και 6τάχυτο κιβώτιο), αλλά παράλληλα είναι σαφώς πιο οικονομικό στην κατανάλωση. Τεράστιο είναι και το πλεονέκτημα του νέου Jetta σε ό,τι αφορά στις εκπομπές CO2.
Συμπερασματικά
Η εξέλιξη του νέου Jetta ίσως δεν είναι ορατή με την πρώτη ματιά, αν και σχεδιαστικά έχει φροντίσει να ξεφύγει από το Golf. Πίσω από το τιμόνι του όμως, καταλαβαίνεις τη βελτίωση στην άνεση και τη συνολική ποιότητα κύλισης, ενώ το εσωτερικό έγινε ακόμα πιο ευρύχωρο. Φυσικά, η μεγαλύτερη εξέλιξη έχει να κάνει με το νέο κινητήριο σύνολο 1,2 TSI, που σε κερδίζει με τις ικανότητες και την οικονομία του…
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού6855
Κεφάλι πίσω24-15
Πλάτος εμπρός1.4031.397
Πλάτος πίσω1.3641.330
Πόδια πίσω185147
Χώρος αποσκευών (λτ.)510527
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo VW Jetta 1,2 TSIΠροηγούμενο VW Jetta 1,6 MPI
ESPo
Αερόσακος οδ./συνοδ.• /• • /•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /• • /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω • /• • /•
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίουoo
ΈκδοσηDesignΤrendline
Τιμή (ευρώ)19.15018.130
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo VW Jetta 1,2 TSIΠροηγούμενο VW Jetta 1,6 MPI
Κυβισμός (κ.εκ.)1.1971.595
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*105/5.000102/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*175/1.550-4.100148/3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)11,112,1
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 9,311,7
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 13,416,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 190186
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,37,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*123178
Βάρος (κιλά)*1.3051.268
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
O 1,2 ΤSI των 105 ίππων κινεί με χαρακτηριστική άνεση, αλλά και μεγάλη οικονομία, το νέο VW Jetta.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Ο 1,6 ατμοσφαιρικός κινητήρας του προηγούμενου Jetta δεν μπορεί καν να συγκριθεί με τον υπερσύγχρονο 1,2 TSI.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta