Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Peugeot 508
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Peugeot 407 από 21.200 ευρώ ( 1,8 117 PS SR Confort στις 8/3/2005).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.676 X 1.811 X 1.447 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.725 χλστ.
H περίπτωση του ολόφρεσκου Peugeot 508 είναι λίγο ιδιαίτερη μιας και δεν έρχεται να αντικαταστήσει μόνο το μεσαίο 407, αλλά και το μεγαλύτερο 607. Το νέο 508 είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεσαία στην κατηγορία του και αυτό αντικατοπτρίζεται αφενός μεν στο μήκος του που φτάνει τα 4,79 μέτρα, πολύ περισσότερο δε στο μεταξόνιό του που εκτείνεται στα 2,82 μέτρα. Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι, παρά τις αυξημένες του αυτές διαστάσεις, το αυτοκίνητο είναι ελαφρύτερο κατά περίπου 40 κιλά, σε σχέση με το μικρότερο 407.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ Peugeot 508 (2011) από 22.650 ευρώ (1,6 VTi 120 PS Acces). Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.792 X 1.853 X 1.456 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.817 χλστ.

Ένα ακόμη σημείο στο οποίο έδωσε η Peugeot μεγάλη σημασία είναι αυτό της αεροδυναμικής, αφού το λείο και με ομαλή κλίση προφίλ του 508 μειώνει σημαντικά τον συντελεστή αντίστασης (cd: 0,25). Αν και το 407 για την εποχή που παρουσιάστηκε ήταν ιδιαίτερα ελκυστικό, το 508 εφαρμόζει νέες για τη μάρκα γραμμές, με περισσότερο "σμιλευμένες" επιφάνειες από κάθε άλλη φορά, που δίνουν στο 508 μια αισθητική διαφορετικότητα, που προβάλει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο δρόμο, το 508 ισορροπεί επιτυχημένα μεταξύ της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας άνεσης, όπως και το 407.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Εμφανώς περισσότερο ποιοτικό και premium το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Peugeot 508.
Τα διπλά ψαλίδια της μπροστινής ανάρτησης του τελευταίου έχουν διαδεχθεί γόνατα McPherson, ενώ πίσω υπάρχει ακόμα άξονας πολλαπλών συνδέσμων. Στο 508, μπορεί να τοποθετηθεί σύστημα Head Up Display για την προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
To 407 είχε αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP και το 508 με πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας δεν αναμένεται να καταφέρει κάτι λιγότερο.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Προσεγμένο ήταν σε θέματα ποιότητας και συναρμογής του εσωτερικό του Peugeot 407.
Εσωτερικό-Χώροι: Premium καταστάσεις
Το εσωτερικό του νέου 508 ικανοποιεί απόλυτα το σύγχρονο οικογενειάρχη, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και -ακόμη περισσότερο- σε ποιότητα. Έχει γίνει λοιπόν, ευρύτατη χρήση αφρώδους πλαστικού στο ταμπλό που αναβαθμίζει τα ποιοτικά στάνταρ και τοποθετεί το 508 μεταξύ των premium προτάσεων της κατηγορίας. Η απόσταση ποιότητας από το 407 είναι μεγάλη, όπως και η ευρυχωρία. Σχεδόν 50% περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους έχουν οι πίσω επιβάτες, ενώ τέσσερις φορές μεγαλύτερος είναι ο "αέρας" για τα κεφάλια τους. Ωστόσο, το εσωτερικό πλάτος είναι κάπως μικρότερο, αποτέλεσμα ίσως των παχύτερων επενδύσεων. Επίσης, ο χώρος αποσκευών από τα 407 λτ. του 407 έφτασε στα 515 λτ. στο 508 (473 λτ. με κανονική ρεζέρβα).
Κινητήρες-Επιδόσεις: Μακράν καλύτερο το νέο
Στη βάση της γκάμας του Peugeot 407 αρχικά υπήρχε ένας κινητήρας 1,8 λτ. με 117 ίππους (στη συνέχεια 125 ίπποι). Λίγο αργότερα προστέθηκε και ένας κινητήρας 1,6 λτ. με 110 ίππους. Στη βάση της γκάμας του 508 σήμερα υπάρχει ένας 1,6 λτ. κινητήρας που εξελίχθηκε μαζί με τη BMW (δε διαθέτει πεταλούδα γκαζιού, αλλά μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων) και ο οποίος αποδίδει 120 ίππους. Υπάρχει και τούρμπο εκδοχή με άμεσο ψεκασμό (αλλά χωρίς μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων) που αποδίδει 156 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, το 508 είναι σαφώς πιο οικονομικό.
Συμπερασματικά
Το Peugeot 508 ήρθε να αντικαταστήσει δύο μοντέλα και αφού το ένα από αυτά ήταν το πολυτελές 607, δεν υπήρχε περιθώριο για εκπτώσεις. Όπερ και εγένετο λοιπόν και το 508 αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παίχτες της μεσαίας κατηγορίας, που έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει. Η εξέλιξή του σε σχέση με τους δύο προκατόχους του είναι χαρακτηριστική.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού7777
Κεφάλι πίσω184
Πλάτος μπροστά1.4051.428
Πλάτος πίσω1.361 1.374
Πόδια πίσω183106
Χώρος αποσκευών (λτ.)515407
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo Peugeot 508 1,6 VTi 120 PSΠροηγούμενο Peugeot 407
ESP
Αερόσακος οδ./συνοδ.• /•• /•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /• • /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα μπροστά/πίσω• /•• /o
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition
Ηχοσύστημαo
Ζάντες αλουμινίουo
ΈκδοσηAccesSR Confort
Τιμή (ευρώ)22.65021.200
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo Peugeot 508 1,6 VTi 120 PSΠροηγούμενο Peugeot 407
Κυβισμός (κ.εκ.)1.5981.749
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*120/6.000117/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*160/4.250160/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)11,5*13,6
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) -13,3
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) -26,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 203200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 6,27,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*144-
Βάρος (κιλά)*1.4651.400
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Στη βάση της γκάμας του 508 σήμερα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος 1,6 λτ. κινητήρας που εξελίχθηκε μαζί με τη BMW.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Οι 117 ίπποι του ελαστικού 1,8 κινητήρα ήταν απλά επαρκείς για το Peugeot 407.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta