ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Citroen C4
Διαβάστηκε από 33085 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Citroen C4 1,6 110 PS: από 16.200 ευρώ (SX την 1/3/2005).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.260X1.773X1.458 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.608 χλστ.

Η πρώτη γενιά του C4 που έκανε την παρθενική της εμφάνιση το 2004, έκλεψε τις εντυπώσεις με την τολμηρή σχεδίαση, τόσο στην πεντάθυρη, όσο και στην τρίθυρη εκδοχή του. Στο δεύτερης γενιάς μοντέλο, η γαλλική φίρμα προτίμησε το δρόμο της λιγότερο τονισμένης αισθητικής, επικεντρώνοντας στην ουσία.
Το νέο μοντέλο διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις (+69 χλστ. σε μήκος, +16 χλστ. σε πλάτος, +31. χλστ σε ύψος), τη στιγμή που το μεταξόνιο διατηρήθηκε ίδιο, όπως και η πλατφόρμα.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ Citroen C4 1,6 VTi 120 PS (2011): από 17.200 ευρώ (Trend).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.329X1.789X1.489 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.608 χλστ.


Το νέο μοντέλο που, προς το παρόν, είναι διαθέσιμο μόνο ως πεντάθυρο, διατήρησε την άνεση του προηγούμενου, αλλά βελτίωσε σημαντικά τα οδικά του χαρακτηριστικά με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη οδηγική αίσθηση. Και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Στo νέο Citroen C4 εμφανίστηκαν νέες τεχνολογίες, όπως είναι -μεταξύ άλλων- το σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας και το σύστημα eTouch που, σε περίπτωση ενεργοποίησης των αερόσακων, πραγματοποιεί αυτόματη κλήση ανάγκης στον πανευρωπαϊκό αριθμό 112.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Σαφώς πιο ποιοτικό αλλά και πιο ευρύχωρο, το νέο Citroen C4 κερδίζει την ουσία απέναντι στον προκάτοχό του.

Ακόμα και αν δεν υπάρχει σύγκρουση, ο οδηγός μπορεί να πατήσει το κουμπί SOS και να έρθει σε επικοινωνία, ενώ με το πάτημα του κουμπιού με το σήμα της Citroen καλείται η οδική βοήθεια Citroen Assistance.
Εσωτερικό:
Καλύτερη ποιότητα και χώροι στο νέο

Το νέο Citroen C4 είναι σαφώς πιο ποιοτικό από το προηγούμενο με ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό. Η ιδέα του τιμονιού σταθερού κέντρου εγκαταλείφθηκε προς χάρη της εργονομίας, αν και σχεδιαστικά το προηγούμενο μοντέλο είχε ένα λόγο παραπάνω.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Χαρακτηριστικό του προηγούμενου μοντέλου ήταν το τιμόνι σταθερού κέντρου, η ιδέα όμως του οποίου εγκαταλείφθηκε.
Αυτό που μετράει όμως είναι η ουσία. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είχε ευεργετικές συνέπειες στην ευρυχωρία, αφού το νέο μοντέλο μπορεί να φιλοξενήσει πολύ πιο άνετα 5 ενήλικες.
Κινητήρες-Επιδόσεις:
Πιο οικονομικό και σβέλτο το νέο

Η C4 "φόρεσε" αρχικά έναν 16V 1,6 κινητήρα με 110 ίππους και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο τεχνολογικό highlight. Η νέα C4 διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 1,6 κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την ΒΜW και δε διαθέτει πεταλούδα γκαζιού. Παρότι ελαφρύτερο, το προηγούμενο μοντέλο υστερεί σε επιδόσεις λόγω του ελλείμματος στην ισχύ, αλλά και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Το νέο μοντέλο είναι ωστόσο, οικονομικότερο και εκπέμπει λιγότερα γρ. CO2 ανά χλμ.
Συμπερασματικά
Το νέο Citroen C4 είναι χαρακτηριστικό δείγμα της εξέλιξης των ειδών. Μπορεί να μην είναι τόσο διαφορετικό στη σχεδίαση και να μην ξεχωρίζει, είναι όμως βελτιωμένο σε πολλά σημεία του, όπως είναι η ποιότητα, η εργονομία και η ευρυχωρία. Επίσης είναι πιο οικονομικό, καλύτερα εξοπλισμένο και σαφώς έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού9763
Κεφάλι πίσω553
Πλάτος μπροστά1.4201.411
Πλάτος πίσω1.360 1.340
Πόδια πίσω152120
Χώρος αποσκευών (λτ.)408352
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo Citroen C4 1,6 VTi 120 PS 5dΠροηγούμενο Citroen C4 1,6 16V 110 PS 5d
ESP o
Αερόσακος οδηγού
Αερόσακος συνοδοδηγού
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /• • /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα μπρος/πίσω• /o • /o
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίουo
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo Citroen C4 1,6 VTi 120 PS 5dΠροηγούμενο
Citroen C4 1,6 16V 110 PS 5d
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.5981.587
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*120/6.000110/5.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*160/4.250147/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)10,711,1
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 9,911,0
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 15,317,7
Τελ.ταχύτητα (χλμ./ώρα)*193194
Καταν/ση (λτ./100 χλμ.)*6,27,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*143-
Βάρος (κιλά)*1.2801.200
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Σαφώς πιο οικονομικό σε κατανάλωση το νέο Citroen C4 με τον κινητήρα Euro5.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Πιο αργό σε επιδόσεις και πιο βενζινοβόρο το πρώτο Citroen C4 με τον 1,6 16V κινητήρα των 110 ίππων.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta