Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2011
Αφιέρωμα
Η εξέλιξη των ειδών
Mercedes SLK
Διαβάστηκε από 32783 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/5/2011
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Mercedes-Benz SLK200K: από 46.300 ευρώ (την 1/3/2005).
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος:4.089 X 1.777 X 1.296 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.430 χλστ.
H πρώτη γενιά της Mercedes SLK, που παρουσιάστηκε το 1996, έκλεψε τις εντυπώσεις με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που λάνσαρε και που συνέχισε να χαρακτηρίζει, τόσο τη δεύτερη του 2004 (λανσάρισε το Airscarf), όσο και την εντελώς καινούργια. Η νέα SLK διαθέτει εμφανώς πιο δυναμική σχεδίαση από την προηγούμενη, συνδυάζοντας στοιχεία από την εξωτική SLS, αλλά και από την SL. Διαθέτει και μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις (+45 χλστ. σε μήκος, +33 χλστ. σε πλάτος, +5. χλστ σε ύψος), τη στιγμή που το μεταξόνιο διατηρήθηκε ίδιο, όπως και η πλατφόρμα που απλά εξελίχθηκε.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
ΝΕΟ Mercedes-Benz SLK 200 CGI BE (2011): από 47.595 ευρώ.
Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος: 4.134 X 1.810 X 1.301 χλστ.. Μεταξόνιο: 2.430 χλστ.
Στη νέα εμφανίστηκε η έξτρα γυάλινη οροφή Magic Sky Control, που με το πάτημα ενός κουμπιού σκουραίνει. Επίσης, για πρώτη φορά τοποθετήθηκαν ενεργητικές αναρτήσεις, αλλά και περισσότερα μοντέρνα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της Mercedes-Benz. Στη νέα SLK, μεταξύ άλλων, λανσαρίστηκαν το Direct Steer, που αφορά στο μεταβλητό βήμα της κρεμαγιέρας και το σύστημα Torque Vectoring Brakes, που σε κρίσιμες συνθήκες και σε συνεργασία με το ESP, φρενάρει επιλεκτικά τον πίσω εσωτερικό (προς την στροφή) τροχό με σκοπό τη δυναμική έξοδο από τις στροφές. Οδηγικά, η νέα SLK έχει χάσει την αδράνεια του προκατόχου της και δείχνει να έχει βάλει την οδηγική ευχαρίστηση σε ίδιο επίπεδο με την άνεση.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Πιο ποιοτικό, αλλά και πιο ευρύχωρο το εσωτερικό της νέας SLK, που επικρατεί κατά κράτος απέναντι στην προκάτοχο.
Υπάρχει εκτενής χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα και στο πλαίσιο. Μέσα σε όλα, η νέα SLK είναι αρκετά φθηνότερη από τα τελευταία μοντέλα της παλιάς.
Εσωτερικό-Χώροι: Νέες φόρμες και ποιότητα
Καλοδεχούμενη είναι η υιοθέτηση μοτίβων από την SLS AΜG στο εσωτερικό της νέας SLK. Ολόκληρο το ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Η γκρίζα απόχρωση του πλαστικού δεν υπήρχε στην προηγούμενη και θα θέλαμε να λείπει και από τη νέα.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Ποιοτικά και συνολικά ώριμο το εσωτερικό της προηγούμενης SLK, που φυσικά και αυτό ήταν διθέσιο.
Διαθέσιμο είναι πλέον και σύστημα COMAND με πιεζοπεριστροφικό διακόπτη. Όπως και στις προηγούμενες γενιές, το αυτοκίνητο είναι αυστηρά διθέσιο, αλλά η καμπίνα είναι πιο φαρδιά εξασφαλίζοντας περισσότερο "αέρα" για τους τυχερούς επιβάτες. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος των αποσκευών, αφού με την οροφή κλειστή φτάνει τα 335 λτ. (225 λτ. με ανοιχτή την οροφή).
Κινητήρες-Επιδόσεις: Τέλος ο μηχανικός υπερσυμπιεστής
Πλέον, όλα τα μηχανικά σύνολα της SLK διαθέτουν τούρμπο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Η πιο δημοφιλής SLK στην Ελλάδα ήταν η προηγούμενη με τον 1,8 κινητήρα και μηχανικό υπερσυμπιεστή με απόδοση 163 ίππους. Πλέον ο 1,8 κινητήρας με τούρμπο και τεχνολογία blueEFFICIENCY αποδίδει 184 ίππους και είναι σημαντικά πιο οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Η διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας και στις επιδόσεις των δύο μοντέλων (με αυτόματο κιβώτιο και τα δύο, όπως τα μετρήσαμε) είναι αρκετά σημαντική προς όφελος της νέας.

Συμπερασματικά
Η τρίτη γενιά της SLK είναι και η πιο ολοκληρωμένη και μπορεί να καλύψει απόλυτα τους περισσότερους αγοραστές της κατηγορίας. Έχει βελτιωθεί σε τομείς που έπασχε, όπως τονισμένη οδική συμπεριφορά και έχει προχωρήσει παραπέρα σε τομείς όπως είναι η τεχνολογία, η ποιότητα και η σχεδίαση. Λανσάρισε και τη νέα γυάλινη οροφή Magic Sky Control, που αναμένεται να υιοθετηθεί και από άλλα μοντέλα.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
ΜοντέλοNέoΠροηγούμενο
Κεφάλι οδηγού65-5
Κεφάλι πίσω--
Πλάτος μπροστά1.3221.300
Πλάτος πίσω--
Πόδια πίσω--
Χώρος αποσκευών (λτ.)335300
Εξοπλισμός
ΜοντέλοNέo Mercedes SLK 200 CGI BEΠροηγούμενο Mercedes SLK 200K
ESP
Αερόσακος οδ./συνοδ.• /• • /•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής• /• • /•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα μπροστά/πίσω• /• • /•
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air Condition• (clima)• (clima)
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίου
ΈκδοσηSLK 200SLK 200
Τιμή (ευρώ)47.59546.300
• : στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοNέo Mercedes SLK 200 CGI BEΠροηγούμενο Mercedes SLK 200K
Κυβισμός (κ.εκ.)1.7961.796
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*184/5.250163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*270/1.800-4.600240/3.000-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)8,19,4
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)4,2 5,1
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)5,06,7
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)*237230
Καταν/ση (λτ./100 χλμ.)*6,18,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*142209
Βάρος (κιλά)*1.4701.390
*Εργοστασιακές τιμές
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Αρκετά πιο γρήγορη, αλλά και οικονομική, είναι η νέα SLK με τον νέο 1,8 κινητήρα με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό.
Είναι κοινός τόπος πως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν συνεχώς. Νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες και νέα υλικά εξελίσσονται καθημερινά και σε συνδυασμό με την 
κριτική που δέχεται το τρέχον μοντέλο, αποτελούν τη βάση με την οποία κτίζεται ο διάδοχός του. 
Αποτέλεσμα; Η συνεχής βελτίωση, προς όφελος φυσικά των αγοραστών.
Χαρακτηριστικό της προηγούμενης γενιάς της SLK ήταν ο 1,8 κινητήρας με μηχανικό υπερσυμπιεστή.

 
 Oι νέες αφίξεις της χρονιάς απέναντι στους προκατόχους τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C4
Ford C-Max
Ford Focus
Mercedes-Benz CLS
Mercedes SLK
Nissan Micra
Peugeot 508
Volkswagen Jetta