Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP

14.589 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2024)
VW Golf 4 GTI
3 Φωτογραφίες »

VW Golf 4 GTI

Το 4ης γενιάς VW Golf πέτυχε όσο κανένας προκάτοχός του να ξεχωρίσει από το αρχικό Golf. Όχι μόνο με την εξωτερική σχεδίαση, που δεν μοιάζει σε τίποτα με σχέδιο σχεδόν 30 ετών, αλλά και με την ποιότητα κατασκευής, τόσο του πλαισίου όσο και του εσωτερικού.


Το εσωτερικό του GTI 4ης γενιάς.
3 Φωτογραφίες »

Το εσωτερικό του GTI 4ης γενιάς.


What is premium;
Πατώντας στην ίδια πλατφόρμα με το Audi A3 πρώτης γενιάς, το Golf 4 ήταν η αρχή της προσπάθειας της VW να μην είναι μια απλώς φθηνή μάρκα για το λαό, αλλά να δώσει στο κοινό μια πιο premium αισθητική. Στοιχεία άνεσης στον εξοπλισμό (στις κορυφαίες μόνο εκδόσεις) όπως κλιματισμός, φώτα xenon, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, δερμάτινα καθίσματα και επενδύσεις από ξύλο, δείχνουν αυτή την κατεύθυνση, με το ταμπλό να έχει επένδυση από μαλακό αφρώδες υλικό και την ηχομόνωση της καμπίνας να θυμίζει σημερινό αυτοκίνητο. Μαζί με την άνεση έρχεται και η ασφάλεια, με στάνταρ αερόσακους τύπου κουρτίνας και το σύστημα ESP να κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του σε Golf. Τέλος, η εμπιστοσύνη των Γερμανών στο τέκνο τους, φαίνεται και από τα 12 χρόνια εγγύηση σκουριάς για το αμάξωμα, πράγμα σπάνιο για την εποχή.

Παρά τα άλματα στην ποιότητα, η οδική συμπεριφορά του Golf 4ης γενιάς επικρίθηκε από πολλούς, που το θεωρούσαν «αδιάφορο», ενώ σε σύγκριση με το πρώτης γενιάς Ford Focus που κυκλοφόρησε την ίδια περίοδο και είχε πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (το πρώτο της κατηγορίας), το Golf είχε τον παραδοσιακό ημιάκαμπτο άξονα.

Όσον αφορά τα αμαξώματα, το Golf 4 συνέχισε να παράγεται σε 3θυρες και 5θυρες hatchback εκδόσεις, την station έκδοση «Variant», ενώ η sedan εκδοχή του μετονομάστηκε σε Bora (αντί Jetta).

Ο 20βάλβιδος του GTI και το πρώτο Golf R32
Οι κινητήρες του Golf άλλαξαν εκ νέου στην 4η γενιά με τα συμβατικά μοντέλα να φοράνε κινητήρες βενζίνης 1.4, 1.6 λίτρων, αλλά και τον πρώτο FSI κινητήρα 1.6 λίτρων (με άμεσο ψεκασμό) με απόδοση 110 ίππων στα τέλη της καριέρας του. Όμως το «ζουμί» της υπόθεσης βρίσκεται στην ισχυρότερη έκδοση GTI, που αυτή τη φορά αποτάχθηκε την ατμόσφαιρα και μπήκε στον «γλυκό» κόσμο του turbo. Ο γνώριμος 1.8 20V με τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο, που φορούσαν αρχικά μοντέλα της Audi έκανε την εμφάνισή του κάτω από το καπό του Golf, με απόδοση 150 ίππων (210Nm ροπής) και αργότερα 180 ίππων στην επετειακή έκδοση GTI 25th Anniversary Edition. Όσον αφορά τους κινητήρες diesel, ξεχωρίζει ο TDI 1.9 λτ. του Golf GTD με απόδοση 150 ίππων.

Όμως εκτός από το «τουρμπάτο» GTI έχουμε για πρώτη φορά έκδοση R32, που ήταν και η ισχυρότερη της γενιάς. Η συνταγή γνώριμη με τον 6κύλινδρο VR6 του Group να μεγαλώνει στα 3,2 λίτρα και να ανεβάζει την απόδοση στα 240 άλογα. Όμως η σημαντικότερη προσθήκη βρίσκεται στη μετάδοση, με τη νέα τετρακίνηση Haldex της Audi να κάνει την εμφάνισή της σε μοντέλο της VW (4motion), ενώ στο τέλος της καριέρας του το Golf R32 έγινε το πρώτο μοντέλο παραγωγής με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Η αυλαία για το Golf 4 έπεσε το 2003 στην Ευρώπη (συνέχισε να παράγεται και κάποιες τρίτες χώρες), μετά από περίπου 4.9 εκατομμύρια μονάδες και άνοιξε το δρόμο για της έλευση του κατά πολλούς κορυφαίου VW Golf V.

Σελίδα 150 χρόνια Golf: Το σημαντικότερο οικογενειακό VW έχει γενέθλια!
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
ford
OPEL