Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών

14.597 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2024)
 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
4 Φωτογραφίες »

Το 2020 ξεκίνησε η εμπορική διάθεση του VW Golf Mk8. Για πρώτη φορά διαθέσιμο σε αποκλειστικά 5θυρα αμαξώματα (hatchback & station wagon), το Golf 8 «πατάει» στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo (όπως και τα Audi A3 & SEAT/CUPRA Leon). Με βελτιώσεις στη σχεδίαση και την αεροδυναμική αντίσταση και μειωμένο κατα 50 κιλά βάρος, δείχνει πως οι Γερμανοί κάνουν το καλύτερο δυνατό για τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου.

 
Όπως συνέβαινε και με τους προκατόχους του, το νέο Golf είναι εξοπλισμένο με όλα τα τεχνολογικά καλούδια άνεσης και ασφάλειας. Ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη infotainment έως 10 ίντσων, δυνατότητα ενεργοποίησης με το κινητό αντί του κλειδιού, τα υπερσύγχρονα matrix LED φώτα, κουμπιά αφής σε όλη την καμπίνα (τα οποία δέχθηκαν κριτική και αντικαταστάθηκαν με κανονικά κουμπιά στην πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου), adaptive cruise control, wifi hotspot για τους επιβάτες, χειρισμό με φωνητικές εντολές και για πρώτη φορά έχουμε σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης σε Golf.

Κινητήρες για το σήμερα και το… αύριο!
Όπως συνέβη με τον προκάτοχό του, έτσι και to Golf 8 είναι διαθέσιμο με σχεδόν κάθε καύσιμο, ωστόσο αυτή τη φορά δεν υπάρχει ηλεκτρική έκδοση, μιας και το e-Golf αντικαταστάθηκε από το VW ID.3. Στους κινητήρες βενζίνης έχουμε πλέον την προσθήκη ήπια υβριδικών συνόλων με την ονομασία eTSI, που συνδυάζονται τόσο με τον 3κύλιδρο 1.000άρη όσο και με τον 4κύλινδρο 1.500άρη, και αυτόματο κιβώτιο DSG 7σχέσεων. Σε αυτούς τους κινητήρες υπάρχουν ορισμένες λειτουργείες που βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα η στιγμιαία απενεργοποίηση του κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ γκαζιού και η ανεξάρτητη λειτουργία ορισμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ώστε να μην επιβαρύνεται ο θερμικός κινητήρας.

Στα υπόλοιπα καύσιμα παρεμένει ο 1.500άρης TGI με φυσικό αέριο και 130 ίππους απόδοση, ενώ στο diesel, υπάρχει μόνο ο 2λιτρος κινητήρας με 3 διαφορετικές αποδόσεις (115, 150 και 200 PS sτο GTD). Αύξηση ιπποδύναμης έχουμε και στο plug-in GTE, που πλέον «σκαρφάλωσε» στους 245 ίππους συνδυαστικής ισχύος. 
Με ίδια ιπποδύναμη προσφέρεται πλέον και το «απλό» GTI, ενώ στη συλλεκτική έκδοση Clubsport αποδίδει πλέον 300 ίππους, δείχνοντας πως ζούμε στην εποχή που τα 300 άλογα είναι «εύκολη» υπόθεση για ένα προσθιοκίνητο hot hatch. Στην κορυφή των εκδόσεων παραμένει το 4κίνητο Golf R με 320 ίππους, σύστημα Torque Vectoring και για πρώτη φορά δυνατότητα επιλογής drift mode όπου μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στον πίσω άξονα. 

Το πρόσφατα ανανεωμένο Golf 8, είναι πιθανό να είναι και το τελευταίο Golf της ιστορίας, ενώ αν υπάρξει αντικαταστάτης του, τότε το πιθανότερο είναι να μην προσφέρεται με θερμικούς κινητήρες. Σε κάθε περίπτωση με περίπου 36 εκατομμύρια πωλήσεις, το Golf είναι με διαφορά το σημαντικότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της VW και ένα από τα σημαντικότερα στην παγκόσμια ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το μέλλον μένει να μας δείξει αν θα καταφέρει να επιβιώσει από τη λαίλαπα της ηλεκτροκίνησης και των SUV που έχουν φέρει τα τελευταία χρόνια σε πολύ δύσκολη θέση όλα τα hatchback μοντέλα.
 

Σελίδα 150 χρόνια Golf: Το σημαντικότερο οικογενειακό VW έχει γενέθλια!
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
Mercedes
OPEL