Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης

14.608 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2024)
Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
3 Φωτογραφίες »

Η Volkswagen προσπαθούσε για περίπου 20 χρόνια να καταλήξει στον αντικαταστάτη του Σκαραβαίου, με διάφορα πρωτότυπα, ενώ για μεταξύ άλλων συνεργάστηκε και με τον οίκο Pininfarina και την Porsche. Οι οικονομικές δυσκολίες που ήρθαν στις αρχές της δεκαετίας του `70, λόγω της πτώσης των πωλήσεων του Σκαραβαίου στην Ευρώπη και της αύξησης της φορολογίας στα εισαγόμενα στις ΗΠΑ αυτοκίνητα (αγορά που βασιζόταν πολύ η VW), συνδυάστηκαν με την αυξημένη κριτική που δεχόταν το best seller των Γερμανών στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για την παθητική του ασφάλεια, αλλά και με τον όλο και αυξανόμενο ανταγωνισμό από Ford και Opel στα μικρά οικογενειακά οχήματα.


«Το σημαντικότερο αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Giugiaro»
Το 1969, ο επικεφαλής της VW επισκέφθηκε την ετήσια έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο και αντιλήφθηκε πως τα 4 από τα 6 αγαπημένα του αυτοκίνητα στην έκθεση, ήταν σχεδιασμένα από τον Ιταλό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro. Λίγο καιρό αργότερα, ο Giugiaro βρέθηκε στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg, για να βοηθήσει στην εξέλιξη του νέου μοντέλου της φίρμας. Εκεί βρήκε ένα αποσυναρμολογημένο Fiat 128 και ένα φάκελο με τις απαιτήσεις του εργοστασίου για το νέο μοντέλο, το βασικό σχήμα, τις διαστάσεις και τους κινητήρες του.
Το σχέδιο που παρέδωσε ο Ιταλός, είχε όλα τα χαρακτηριστικά της σχεδίασής του, έντονες γωνίες και μεγάλες φλατ επιφάνειες, κάνοντάς τον να το θεωρεί το σημαντικότερο σχέδιο της καριέρας του. Μετά από αρκετά πρωτότυπα, λίγα χρόνια αργότερα γεννήθηκε το Golf. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το Golf δεν είναι το πρώτο σχέδιο του Giugiaro για τη VW, καθώς προηγήθηκαν 1 χρόνο πριν τα Passat και Scirocco.

Μικρό, με χώρους και… γκάζια;!
Το Golf πρώτης γενιάς ήταν και το μικρότερο στην ιστορία του μοντέλου με μήκος μόλις 3,7 μέτρα και ξεχώριζε για τα στρογγυλά εμπρός φανάρια και τα ορθογώνια πίσω ενώ ζύγιζε περίπου 800 κιλά. Παρά τις compact διστάσεις του, μπορούσε να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ήταν πάνω από το μέσο όρο της εποχής. Επαναστατικό σε όλα του (σε σχέση με το σκαθάρι), το Golf πάταγε σε αυτοφερόμενο πλαίσιο, είχε γόνατα MacPherson και αντιστρεπτική εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όσον αφορά την ανάρτηση, τα φρένα αποτελούνταν από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, ενώ στο τιμόνι υπήρχε κρεμαγιέρα αντί ατέρμονα.

Με 4κύλινδρους υδρόψυκτους 1,1-1,3-1,5 & 1,6 λίτρων (με καρμπιρατέρ) από 50 έως 75 ίππους, οι συμβατικές εκδόσεις του Golf στόχευαν στην απλότητα και την οικονομία. Για τις επιδόσεις άλλωστε υπήρχε η έκδοση GTI, με αρχικά έναν κινητήρα 1,6 λίτρων και για πρώτη φορά μηχανικό ψεκασμό καυσίμου που απέδιδε 110 ίππους, ενώ αργότερα αντικαταστάθηκε από έναν μεγαλύτερο 1.800άρη με παρόμοια ιπποδύναμη αλλά αυξημένη ροπή και τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 180 χλμ./ώρα. Ο τελευταίος συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έναντι του κλασικού 4 σχέσεων των υπόλοιπων εκδόσεων (υπήρχε και 3άρι αυτόματο). Το GTI εκτός από ισχυρότερους κινητήρες, είχε ορισμένες πινελιές στο εσωτερικό με το χαρακτηριστικό καρό ύφασμα και τον λεβιέ σε σχήμα μπάλας του golf (του αθλήματος), ενώ αλλαγές υπήρχαν και στο εξωτερικό, με μεγαλύτερο εμπρός σπόιλερ και μαύρες πλαστικές προεκτάσεις στα φτερά, για να χωράνε τα πιο φαρδιά λάστιχα.

Τέλος, η πρώτη γενιά Golf προσφερόταν και με ατμοσφαιρικούς κινητήρες πετρελαίου 1,5 και 1,6 λίτρων, ενώ 2 χρόνια πριν πέσει η αυλαία του εξοπλίστηκε με 1,6άρι turbodiesel μοτέρ 70 ίππων.

Σε 3+2 διαφορετικά αμαξώματα & τα διαφορετικά ονόματα
Το Golf πρώτης γενιάς αρχικά προσφέρθηκε σε δύο εκδόσεις, 3 και 5 θυρών. Εκτός από το σπορ GTI, που έκανε ντεμπούτο το 1975, υπήρξε μια ακόμα έκδοση του Golf που απέκτησε πολλούς λάτρεις, το Golf Cabriolet. Πιο συγκεκριμένα, το 1979 και μαζί με το κύριο facelift του μοντέλου, παρουσιάστηκε η cabrio εκδοχή του, αποκλειστικά σε 2πορτη διάταξη, η οποία μάλιστα έμεινε στην παραγωγή για 24 χρόνια, καθώς στη δεύτερη γενιά του Golf δεν υπήρχε cabrio έκδοση.

Εκτός από τις κλασικές εκδόσεις του Golf όμως υπήρξαν και δύο ακόμα εκδοχές του, που μάλιστα είχαν και διαφορετικό όνομα. Πρόκειται για την 4πορτη sedan εκδοχή του Golf που ονομάστηκε Jetta, αλλά και ένα pick-up, το γνωστό σε όλους μας VW Caddy. Τέλος, σε ορισμένες χώρες είχαν διαφορετικό όνομα και οι «κλασικές» εκδοχές του Golf. Στις ΗΠΑ και τον Καναδά ονομαζόταν Rabbit (κουνέλι) και στο Μεξικό πουλήθηκε ως VW Caribe. Τέλος, στην Νότια Αφρική, το Golf πρώτης γενιάς συνέχισε να πωλείται ως το 2009 με την ονομασία CitiGolf και σύγχρονους κινητήρες και πιο σύγχρονο εσωτερικό (το ταμπλό ήταν από Skoda Fabia).

Από το 1974 έως το 1983 κατασκευάστηκαν συνολικά 6,8 εκατομμύρια Golf πρώτης γενιάς, θέτοντας τα θεμέλια για το σημαντικότερο ως τώρα μοντέλο της Volkswagen.

Σελίδα 150 χρόνια Golf: Το σημαντικότερο οικογενειακό VW έχει γενέθλια!
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
ford
test center