Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!

14.579 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2024)
Golf GTI Mk7
3 Φωτογραφίες »

Golf GTI Mk7

Το Σεπτέμβρη του 2012 παρουσιάστηκε το Golf 7. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο «πάταγε» σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, τη διάσημη πλέον MQB του VW Group, την οποία μοιραζόταν με τα A3, Leon και Octavia της εποχής. Παρότι συνέχισε να μεγαλώνει σε διαστάσεις, αυτή τη φορά «έχασε» περίπου 100 κιλά, αντιστρέφοντας την μέχρι τώρα συνήθεια των προηγούμενων γενιών. Παραγόταν μέχρι το 2020, ενώ έλαβε και ένα εκτενές facelift (με νέους κινητήρες και αύξηση ιπποδύναμης σε όσους έμειναν) το 2017 και κατάφερε περί τις 6 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα και αμαξώματος. Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2013 έλαβε το βραβείο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, για δεύτερη φορά στην ιστορία του μετά το 1992.


Golf GTI Mk7: Το εσωτερικό επιμένει στο γνώριμο καρό.
3 Φωτογραφίες »

Golf GTI Mk7: Το εσωτερικό επιμένει στο γνώριμο καρό.


Πρώτος στόχος, η ασφάλεια!
Στη νέα γενιά του, το γερμανικό μικρομεσαίο ήταν διαθέσιμο με μια αρμάδα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Για πρώτη φορά έχουμε σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος,Adaptive Cruise Control και σύστημα διατήρησης λωρίδας, ενώ αυτό το Golf μπορούσε να παρκάρει μόνο του, να διαβάζει τα σήματα του ΚΟΚ στο δρόμο και να παρακολουθεί την κούραση του οδηγού. Σε συνδυασμό με τους 7 στάνταρ αερόσακους κέρδισε με ευκολία το απόλυτο στις βαθμολογίες των crash tests. Στον τομέα της άνεσης έχουμε μεγάλη οθόνη infotainment στο Golf, ενώ μετά την ανανέωση του μοντέλου υπήρχε για πρώτη φορά και επιλογή για ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Εκτός από τις 3θυρες και 5θυρες hatchback εκδοχές του, είχε και την γνώριμη station wagon Variant έκδοση, η οποία με τη σειρά της είχε μια πιο… ειδική εκδοχή. Μιλάμε για το Golf Alltrack, που αποτελούσε την υπερυψωμένη και 4κίνητη station έκδοση του Golf με αρκετά καλούδια που βοηθούσαν σε offroad περιπέτειες.
Με απάντηση σε κάθε καύσιμο

Το 7ης γενιάς Golf είναι το μόνο Golf που κυκλοφόρησε με σχεδόν κάθε διαθέσιμο καύσιμο (βενζίνη TSI-GTI, diesel TDI-GTD, φυσικό αέριο TGI, plug-in hybrid GTE και ηλεκτρικό e-Golf). Όσον αφορά τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης αρχικά είχαμε τους γνώριμους 1.2 και 1.4 κινητήρες turbo, ενώ με την ανανέωση του μοντέλου έκαναν το ντεμπούτο τους και οι 2 «σημερινοί» τουρμπάτοι βενζίνης, ο 1.000άρης των 115 ίππων και ο 1,5 TSI EVO, διαθέσιμος σε 2 ιπποδυνάμεις 130 και 150 ίππων και σύστημα απενεργοποίησης  των δύο  κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης. Όσον αφορά το diesel, ο 1.6 TDI προσφέρει πλέον 115 ίππους, ενώ ο κορυφαίος 2λιτρος του GTD  ανέβηκε στους 183. Στις εκδόσεις έως τους 125 ίππους, έχουμε πλέον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ στις ισχυρότερες συνεχίζει να προσφέρεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Στην περίπτωση του GTI έχουμε τις περισσότερες εκδόσεις που υπήρξαν ποτέ. Αρχικά ήταν διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις την «απλή» και την «performance» που απέδιδαν 220 και 230 ίππους. Μετά το facelift oι εκδόσεις αυτές ανέβηκαν σε ιπποδύναμη κατα 10 και 15 ίππους αντίστοιχα, ενώ πλέον έχουμε 3 νέες επετειακές εκδόσεις Golf GTI, το Clubsport (265 PS), το Clubsport S (310 PS) και το αγωνιστικό TCR με 290 ίππους. Μάλιστα το Clubsport S kατάφερε να σπάσει το ρεκόρ του γρηγορότερου προσθιοκίνητου στο Nurburgring που κατείχε το Civic Type R κατα 1,5 δλ.. Στις κορυφαίες 4κίνητες εκδόσεις R, έχουμε επίσης αύξηση της ιπποδύναμης αρχικά στους 300 και μετά την ανανέωση στους 310 ίππους και τα 400 Nm ροπής, ενώ για πρώτη φορά Golf παραγωγής κατάφερε να κάνει το 0-100 σε κάτω από 5 δλ.

Κλείνοντας αξίζει να αναφερθούμε στις πρώτες 2 εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του Golf 7, το υβριδικό πρίζας GTE & e-Golf. To GTE aποτελούνταν από έναν 1.400άρι TSI κινητήρα 150 ίππων σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα 105 ίππων, ενσωμετωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου ανερχόταν στα 204 άλογα. Όσο για το πρώτο και τελευταίο (μέχρι νεοτέρας) αμιγώς ηλεκτροκίνητο Golf παραγωγής, αυτό είχε αρχικά ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και ανώτερη αυτονομία 190 χλμ. Το 2017 αναβαθμίστηκε το κινητήριο σύνολο με μεγαλύτερη μπαταρία 36 kWh που παρείχε ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων για έως και 300 χλμ. με μια φόρτιση.
 

Σελίδα 150 χρόνια Golf: Το σημαντικότερο οικογενειακό VW έχει γενέθλια!
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
ford
test center