ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας

 Σχολιάστε 
21.534 Επισκέψεις στο άρθρο (8/8/2024)
VW Golf Mk3
3 Φωτογραφίες »

VW Golf Mk3

Η 3η γενιά του VW Golf είναι ίσως από τις πιο παρεξηγημένες, καθώς (και) στη χώρα μας δεν έλαβε την προσοχή που άξιζε. Σχεδιαστικά άλλαξε πλήρως, με τελείως διαφορετική εμφάνιση (ιδίως μπροστά που για πρώτη φορά είχε αποκλειστικά ορθογώνια φανάρια), ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα και αισθητά βελτιωμένη επίδοση στα crash tests. Η ασφάλεια ήταν το μεγάλο στοίχημα της VW, γι`αυτό και το Golf 3 ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένο σε αυτόν τον τομέα και από τεχνολογικής άποψης. Σε αυτό το μοντέλο μπήκαν για πρώτη φορά εμπρός αερόσακοι, οι οποίοι ωστόσο έγιναν στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις στο τέλος της εμπορικής του καριέρας, ενώ το ίδιο ισχύει και για το σύστημα ABS. Με όλα τα παραπάνω μπορούμε να καταλάβουμε γιατί το 1992 ψηφίστηκε «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», το πρώτο Volkswagen που έλαβε αυτήν τη διάκριση.


H κάμπριο εκδοχή του Golf 3ης γενιάς πριν το facelift.
3 Φωτογραφίες »

H κάμπριο εκδοχή του Golf 3ης γενιάς πριν το facelift.


Το νέο αμάξωμα και το cabrio που ισορρόπησε μεταξύ δύο γενιών
Σημαντικές προσθήκες υπάρχουν όμως και στα αμαξώματα, καθώς το Golf 3 προσφέρθηκε για πρώτη φορά σε station wagon αμάξωμα με το όνομα Golf Variant. Εκτός από το το Variant και τις 3θυρες-5θυρες hatchback εκδοχές, έχουμε και νέο Golf Cabriolet. To 1993, μετά από 13 χρόνια, το Golf cabrio που βασιζόταν στην πρώτη γενιά του μοντέλου, έδωσε τη σκυτάλη στο νέο μοντέλο, που μάλιστα κάλυψε την cabrio θέση τόσο για την 3η όσο και για την 4η γενιά, καθώς συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1999 στην αρχική του μορφή (και ενώ ήταν ήδη σε κυκλοφορία το Golf 4), όταν και έλαβε ένα σοβαρό facelift λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία της 4ης γενιάς (εμπρός προφυλακτήρα, φανάρια και μάσκα, πίσω προφυλακτήρα, σαλόνι και κινητήρες), όπου συνέχισε έως και το 2002 που σταμάτησε η παραγωγή του.

Με τελείως νέα γκάμα κινητήρων
Στους κινητήρες έγινε πραγματική επανάσταση. Τα καρμπυρατέρ και οι παλιοί κινητήρες 1.0-1.3 λίτρων αντικαταστάθηκαν από νέους καταλυτικούς και με ηλεκτρονικό ψεκασμό, με βάση τα 1.4 λτ. και επιλογές 1.6 και 1.8 στους βενζινοκινητήρες (από 60 έως 90 ίππων) και έναν νέο πετρελαιοκινητήρα 1.9 λίτρων που για πρώτη φορά είχε ηλεκτρονικό ψεκασμό και τούρμπο, με απόδοση έως 110 ίππων.

Η ισχυρή έκδοση GTI αυτή τη φορά εξοπλιζόταν με ένα επίσης νέο 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 150 ίππων (ο γνωστός ABF) και τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα. Δεν ήταν όμως αυτό το κορυφαίο Golf, καθώς στην 3η γενιά έκανε την εμφάνισή του ένας νέος 6κύλιδρος κινητήρας (VR6), αρχικά 2.8 και αργότερα 2.9 λίτρων (με 4κίνηση Syncro) με απόδοση που άγγιζε τα 190 άλογα και 0-100 σε μόλις 6,7 δλ.. Το Golf VR6 αποτελεί τον προπομπό των μετέπειτα κορυφαίων 4κίνητων Golf, R32 και R.

To hatchback Golf 3ης γενιάς ολοκλήρωσε την παραγωγή του το 1997, με το Variant να συνεχίζει έως το 1999, με συνολικά σχεδόν 4,7 εκατομμύρια μονάδες.

Σελίδα 150 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή
Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
Mercedes
LINGLONG SPORT MASTER 5 PRAGMATA