Νέες δοκιμασίες πρόσκρουσης για τα μονοθέσια εξελίσσει η FIA
Νέα crash-test στη Formula 1
(15/5/2009)
To Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA Foundation, έχει εξελίξει μία νέα, εξαιρετικά ακριβή «πλατφόρμα» δοκιμών πρόσκρουσης, για χρήση από την Τεχνική Ομάδα Εργασίας της Formula 1.
Οι νέες δοκιμές ασφάλειας θα μετρούν πλέον και τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στη διάρκεια πρόσκρουσης και όχι μόνο την επιτάχυνση, παρέχοντας έτσι πιο ακριβή αποτελέσματα.
Μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται στην Formula 1 μέθοδοι μετατροπής της έμμεσης μέτρησης των δυνάμεων πρόσκρουσης, μέσω της επιτάχυνσης του οχήματος στη διάρκεια της πρόσκρουσης και προσφέρουν μετρήσεις μετά την πρόσκρουση. Ο νέος εξοπλισμός είναι σχεδιασμένος για να μετρά τις σοβαρές επιπτώσεις έως 100G (!) και με συχνότητα ταλάντωσης μέχρι 2000 Hertz. Κατά τον έλεγχο των τμημάτων από ανθρακονήματα που απορροφούν ενέργεια όπως πχ τμήματα στο εμπρός ή πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι ερευνητές θα μπορούν πλέον να «βλέπουν» ακριβώς πώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης αναπτύσσονται σε κάθε χιλιοστό του υπό δοκιμή τμήματος. Ο Διευθυντής του Iνστιτούτου της FIA και αγωνιστικός διευθυντής της FIA Charlie Whiting δήλωσε: «Η μεγαλύτερη ακρίβεια της μέτρησης των δυνάμεων της πρόσκρουσης θα επιτρέψει σημαντική βελτίωση στις δομές της ασφάλειας σε ολόκληρο το όχημα. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα την ταχύτερη και καλύτερη σχεδίαση του αυτοκινήτου με βάση πλέον χαρακτηριστικά και προδιαγραφές ασφαλείας. Οι ομάδες θα εξοικονομούν χρόνο και χρήματα πριν καταλήξουν στην τελική τους απόφαση η οποία τώρα θα λαμβάνεται πιο γρήγορα, αντί να βελτιώνεται σταδιακά χρησιμοποιώντας λιγότερο ακριβή αποτελέσματα».