Το πρωτότυπο Audi Metroproject Quattro Concept του 2007
Όπως διέρρευσε από τον γερμανικό τύπο, η επόμενη έκδοση του Audi A1 θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη. Επιλογή που φαίνεται ότι πάρθηκε μετά από πολύ σκέψη από τους ιθύνοντες της εταιρείας, σχετικά με το μειωμένο βάρος και τη μικρότερη κατανάλωση που θέλουν να επιτύχουν.
Όταν παρουσιάστηκε επίσημα το μοντέλο που θα δούμε ως Audi A1, το 2007 στην έκθεση του Τόκιο έφερε το όνομα «Audi Metroproject Quattro Concept» με τον κωδικό Quattro να παραπέμπει φυσικά στην πασίγνωστη τετρακίνηση του Γερμανού κατασκευαστή, αφήνοντας ελπίδες στους φανατικούς της ότι θα υπάρξει και η αντίστοιχη έκδοση. Όπως όμως διέρρευσε μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε από τον γερμανικό τύπο, για να εξασφαλισθεί η μείωση του κόστους κατασκευής αλλά και οι καλύτερες τιμές κατανάλωσης, κάτι τέτοιο δεν θα γίνει. Η κίνηση στο μοντέλο που θα δούμε στο δρόμο από τον Αύγουστο του 2010, θα μεταδίδεται αποκλειστικά εμπρός, ενώ η μετάδοση θα εξασφαλίζεται αποκλειστικά από το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων S-Tronic της εταιρείας. Αρχικά θα παρουσιαστεί η τρίθυρη έκδοση, ενώ αργότερα μέσα στο 2011 θα παρουσιαστεί η Sportback και μέσα στο 2012 η Cabriolet. Τέλος, το Φεβρουάριο του 2011 θα παρουσιαστεί και η ταχύτερη έκδοση του A1 που θα χρησιμοποιεί τον κωδικό S1. Το μοντέλο θα φέρει το γνωστό μηχανικό σύνολο 1.4 TFSI με τους 180 ίππους, που θα είναι υπεύθυνο για την επιτάχυνση των 6,9 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω.