
1. Επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001 (Α` 265), εξαιρουμένου αυτού που χρησιμοποιείται ως καύσιμο θέρμανσης, επιβάλλεται πράσινο τέλος ύψους τριάντα ευρώ (30) ευρώ ανά χιλιόλιτρο.
Το πράσινο τέλος βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά την ίδια χρονική στιγμή με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του προϊόντος αυτού.
2. Το άρθρο 56 του ν. 2960/2001 για το απαιτητό του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά τον χρόνο που το προϊόν τίθεται σε ανάλωση και το άρθρο 109 του ιδίου νόμου, αναφορικά με τη βεβαίωση και είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης, εφαρμόζονται ανάλογα για το πράσινο τέλος.
3. Η απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης («diesel») της παρ. 1, σύμφωνα με την περ. β` της παρ. 1 του άρθρου 78 του ν. 2960/2001, εφαρμόζεται αναλογικά και για το πράσινο τέλος.»
Το χαράτσι αυτό προορίζεται για την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.). Το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή "Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ρόλου των ΑΠΕ στην «πράσινη» μετάβαση που συνδυάζονται με διαρθρωτικά μέτρα για τη σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς προς όφελος της οικονομίας που δρομολογεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Επιδιώκεται έτσι αφενός να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της οικονομικής στήριξης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) για τα επόμενα χρόνια (επιπτώσεις του κορωνοϊού αλλά και ευρύτερη οικονομική βιωσιμότητα του λογαριασμού). Και αφετέρου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ΑΠΕ με πιο ανταγωνιστικούς όρους στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η οργάνωση της χονδρεμπορικής αγοράς ενέργειας μέσω της εφαρμογής του Target Model από την 1η Νοεμβρίου.
Πριν από μερικές βδομάδες ο ΟΟΣΑ είχε κάνει συστάσεις στην χώρα μας να φορολογήσει περισσότερο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, προτείνοντας να μειωθεί η ψαλίδα σε φόρους μεταξύ της βενζίνης και του diesel ενώ ακόμα έθετε ζήτημα να απαγορευτεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των μεγάλων πόλεων.
Το χαράτσι αυτό αναμένεται να επηρεάσει την τσέπη πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών diesel αυτοκινήτων στην χώρα μας, που είχαν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, στραφεί σε τέτοιου είδους κινητήρες λόγω της χαμηλής κατανάλωσης που έχουν και της φθηνότερης τιμής του καυσίμου στα πρατήρια.
Mε τιμή κάτω από 20.000 ευρώ το νέο Renault 5
Στις 18/2 κάνει ντεμπούτο το νέο Honda HR-V
Ford bonus με επιτόκιο 0.99% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.
Δεν τους έφτανε η τούμπα, «έφαγαν» και το χώμα
Αυτό σημαίνει στο χείλος του γκρεμού!
Kόκορας προκαλεί ζημιά χιλιάδων ευρώ σε muscle car
MACA Carcopter: Το πρώτο ιπτάμενο μονοθέσιο της F1
Στα ίδια λεφτά, Skoda Kodiaq ή Octavia Scout;
Σε crash test της ADAC το κινεζικό EV των 10.000 ευρώ (+vid)
Πώρωση με Ferrari 812 Superfast σε τούνελ!
Η Sonο αποκάλυψε το νέο πρωτότυπο του Sion
Το Leon ήταν το best-seller της SEAT το 2020
Θα επηρεάσει όλους τους καταναλωτές καθώς όλες οι μεταφορές των εμπορευμάτων γίνονται με φορτηγά τα οποία καίνε πετρέλαιο και το επιπλέον κόστος θα μετακυλιστει στον καταναλωτή. Όσο για τους ιδιοκτήτες πετρέλαιοκινητων οχημάτων το 1,80 ευρώ που θα στοιχίσουν παραπάνω τα 60 λίτρα που θα βάλει κάποιος για να κάνει 1000 χλμ αποτελεί αμελητέα ποσότητα. Δηλ για 15000 χλμ που διανύει κάποιος το χρόνο, το επιπλέον κόστος θα είναι 27 ευρώ, πολύ μικρότερο από αυτό που θα πληρώσουμε όλοι μας σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που θα καταναλωσουμε
....Δεν κρινω αν αυτο πρεπει η δεν πρεπει, αλλα η ταση περιορισμου μεχρι και καταργηση του diesel ειναι ξεκαθαρη.