Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σειρά 3 Touring - Σειρά 3 Η νέα Σειρά 3 θα αποτελέσει τη βάση και για την ηλεκτρική i4 η οποία θα παρουσιαστεί το 2020.

Σειρά 4 Coupe

X7

220i Grand Coupe

iX3 - iNext

Σειρά 1

iX1

M2 Competition Με εξακύλινδρο μοτέρ σε σειρά, 410 ίππους, τεράστιες εξατμίσεις πίσω αλλά κι ένα συγκρατημένα επιθετικό πίσω άκρο: η M2 είναι ένα αυτοκίνητο για πολύ συγκεκριμένο κοινό.

Mini E

Αποκλειστικό: 15 νέες BMW έως το 2020

5.329 Επισκέψεις στο άρθρο (1/10/2018)

15 νέες BMW έως το 2020: H νέα Σειρά 3 που θα δούμε φέτος το φθινόπωρο θα είναι το τελευταίο μοντέλο της BMW το οποίο θα εξελιχτεί προς μια γνώριμη κατεύθυνση. Η Σειρά 1 θα είναι βλέπετε προσθιοκίνητη, ενώ αμέσως μετά θα ξεκινήσει η μεγάλη ηλεκτρική επίθεση.

autotriti team

Η BMW επινοεί τον εαυτό της από την αρχή. Είναι δεδομένο ότι, και στο Μόναχο ο «ανεφοδιασμός» με ηλεκτρικό ρεύμα είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα όπως και η αυτόνομη οδήγηση όπως και η διαρκής και πλήρης ψηφιοποίηση όλων των πλευρών του αυτοκινήτου. 

Προτού όμως απομακρυνθεί σε τέτοια πεδία, η BMW εργάζεται πάνω σε πιο κλασσικά πρότζεκτ. Το επόμενο νέο μοντέλο που θα δούμε θα είναι η Σειρά 3 – παραδοσιακά το σημαντικότερο αυτοκίνητο όλης της γκάμας. Αρκεί μόνο να σκεφτούμε ότι παρόλη την έκρηξη των SUV, η 3άρα είχε 410.000 πωλήσεις παγκοσμίως το 2017 και απορροφά το 20% των πωλήσεων της εταιρείας.  

Το λανσάρισμα της νέας 3άρας θα γίνει πριν εκπνεύσει η τρέχουσα χρονιά, ενώ μέχρι τα τέλη του 2020 θα ακολουθήσουν η έκδοση Touring καθώς και oι παραλλαγες με cabrio, coupe και gran coupe αμάξωμα, με τα διακριτικά της Σειράς 4 οι τρεις τελευταίες βέβαια. Η 3άρα GT θα είναι μία από τις εκδόσεις που δε θα αποκτήσουν διάδοχο, απόρροια της μέτριας εμπορικής πορείας της. Με την πρώτη ματιά η γκάμα φαίνεται να μένει πολύ γνώριμη, με δεδομένο ότι η βάση θα είναι η 318i με 140 ίππους ενώ αντίστοιχα στην κορυφή θα είναι η M3 με 462 ίππους, όπως λένε οι πιο πρόσφατες πληροφορίες. Όποιος διαβαζει όμως και πίσω από τις γραμμές, θα βρει ενδιαφέρον σε μια νέα 320d EfficientDynamics, η οποία με 1,6 μοτέρ και 180 ίππους θα στέλνει σε νέα… βάθη τις εκπομπές ρύπων και ειδικά τα οξείδια του αζώτου.

Αρχικά, η μόνη υβριδική έκδοση θα είναι η 325e με συνολική απόδοση 230 ίππων. Ιδιαίτερα ελκυστικές – τουλάχιστον υπό το πρίσμα του Παλαιού Κόσμου- θα είναι οι εξακύλινδρες εκδόσεις M340i με 360 ίππους και M340d με 320 ίππους και 680 Nm ροπής. Εν τω μεταξύ, το πολυχειριστήριο iDrive θα έχει φτάσει στην έβδομη γενιά του και επιτέλους θα απλοποιεί το χειρισμό των συστημάτων αντί να τον δυσκολεύει. Τα δε συστήματα υποβοήθησης θα αναλαμβάνουν ολοένα και πιο πολλές καθημερινές ενέργειες. Οδηγικά, οι νέες 3άρες και 4άρες θα είναι ξανά σε μια δική τους κατηγορία. Τουλάχιστον αυτό αναφέρουν οι πληροφορίες από τη Γερμανία. 

Αντίστοιχα δυναμικές θα είναι όμως και οι εκδόσεις της νέας Σειράς 8. Εδώ η εταιρεία μοιάζει να δέχεται ότι, αφού δεν έχει έναν ξεκάθαρο αντίπαλο για την AMG GT στα σούπερ σπορ μοντέλα, τουλάχιστον ας πάρει τα σκήπτρα στην μεγάλου τουρισμού κατηγορία. Κρίμα όμως που για άλλη μία φορά τα μοντέλα παραγωγής δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακά με τα πρωτότυπα από τα οποία προέρχονται. Ακριβώς επειδή το δάπεδο της 8άρας είναι αυτό της Μ5, θα μπορεί προαιρετικά να δεχτεί και τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση αλλά και το ενεργό διαφορικό. Οι εκδόσεις θα ξεκινούν από 360 ίππους με έξι κυλίνδρους και θα φτάνουν έως τους 650 ίππους της… πρησμένης M8. 

Σε ανάλογο πελατολόγιο απευθύνεται και η νέα Χ7, η οποία από τον προσεχή Οκτώβριο θα κυνηγήσει οπαδούς της φίρμας οι οποίοι είναι μεν πλούσιοι αλλά πέρα από αυτό δε διστάζουν να το δείξουν κιόλας. Στην Ευρώπη, η αγορά θα δεχτεί προφανώς πολύ πιο εύκολα τη νέα Χ6, από ότι τη Χ7, η οποία λογικά δε θα διακριθεί για τη μεγάλη της «κοινωνική αποδοχή». Σημαντικό για λογαριασμό της Χ6 είναι επίσης ότι θα έχει σταθερά μια Plug-in υβριδική έκδοση η οποία θα εντείνει τον οικολογικό χαρακτήρα και θα παρέχει και 100 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Στο άλλο άκρο της γκάμας, τόσο η Χ6 όσο και η Χ5, θα έχουν έκδοση «Μ», η οποία στο κοντινό μέλλον θα φτάνει στους 630 ίππους. 

Μιλώντας για τα «Μ» μοντέλα να μην ξεχάσουμε και τη Μ2 η οποία πρόσφατα πήρε δίπλα και τον κωδικό Competition (στη σελ.16 θα δείτε και την τιμή της στην Ελλάδα), με 40 ίππους επιπλέον (410 σύνολο) και φυσικά καλύτερες επιδόσεις. Φυσικά ένα ερώτημα για όσους μπορούν να την επιλέξουν θα είναι το κιβώτιο κι αν θα πρέπει να πάρει κανείς το χειροκίνητο ή το διπλού συμπλέκτη. Η διαφορά στο 0-100 είναι μικρή (0,2 δλ.) και προφανώς δεν είναι άξια λόγου – από το 4,4 στο 4,2 δλ.. Η ουσία είναι ότι σε κάθε περίπτωση τα πίσω ελαστικά του μοντέλου θα βασανίζονται άσχημα προσπαθώντας να περάσουν τη δύναμη στην άσφαλτο, ειδικά την ελληνική. 

Μήπως αρκετά «κλαψουρίσαμε» όμως με την πίσω κίνηση; Η αλήθεια είναι ότι θα τη θέλαμε για λίγο ακόμη την πίσω κίνηση ειδικά στα μικρομεσαία. Δε θα γίνει όμως, διότι η επόμενη Σειρά 1 θα ακολουθήσει τα χνάρια της Χ1 και θα χτιστεί πάνω στην αρχιτεκτονική φιλοσοφία του Mini. Έτσι, στο κοντινό μέλλον οι τροχοί που θα παίρνουν κίνηση θα είναι οι εμπρός, όπως και στον ανταγωνισμό εξάλλου. Οι δε πελάτες οι οποίοι θα επιμείνουν σε στοιχεία όπως οι εξακύλινδροι κινητήρες και η μετάδοση στον πίσω άξονα, θα πρέπει αναγκαστικά να στραφούν προς τη Σειρά 2 η οποία θα προσανατολίζεται, όπως έχουμε συνηθίσει, στη Σειρά 3.

Ειδικά η Σειρά 2 Gran Coupe θα είναι η απάντηση της BMW στο Α3 Sportcoupe της Audi αλλά και στην επόμενη Mercedes CLA. Γενετικά ωστόσο θα πρόκειται για έναν κλασικό «¶σο». Θα έχει κινητήρες με τρεις και τέσσερις κυλίνδρους με μεγάλη έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και με μικρά περιθώρια βελτίωσης σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά. Και σε ό,τι αφορά τις αποδόσεις όμως, οι φιλοδοξίες δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλες. Δύσκολα η γκάμα, αυτών των συνόλων, θα ξεπερνά τους 300 ίππους. Ωστόσο, η μικρομεσαία γκάμα μοιάζει να περιπλέκεται αρκετά με όλα αυτά, οπότε και η BMW θα βάλει κάπου ένα «στοπ» και οι εκδόσεις με περιορισμένη ζήτηση δε θα έχουν συνέχεια. Αυτό αφορά την τρίθυρη έκδοση της Σειράς 1, την κάμπριο της Σειράς 2 (κρίμα κατΆεμάς) και τη Σειρά 2 Gran Tourer. Mία πολυχρηστική BMW, η Active Tourer, αποδείχτηκε μάλλον ότι είναι υπεραρκετή. Επί τη ευκαιρία να πούμε ότι αντίστοιχα στη Mini είναι υπό εξέταση το ανοικτό μοντέλο και το Clubman. 

Προκειμένου να περιοριστούν τα κόστη, ο κύκλος ζωής της οικογένειας Mini θα πάρει παράταση κατά 2 χρόνια με ένα λίφτινγκ να λαμβάνει χώρα στο ενδιάμεσο. Φυσικά, στο πλαίσιο αυτό, το τωρινό Mini θα διατεθεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτό θα γίνει από το 2019 κιόλας με τον ίδιο κινητήρα της i3 και απόδοση έως 184 ίππους. Όπως και στη BMW. Η τελική θα είναι κάπου στα 150 χιλιόμετρα και η μέγιστη αυτονομία κάπου στα 300 χλμ.. 

Ακούγεται πολύ καλή ως εξέλιξη, αλλά περισσότερο κρύβει το γεγονός ότι η BMW δεν μπορεί τώρα να βγάλει παράλληλα μια εντελώς νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, όπως το κάνει π.χ. η VW. 

Ήδη από το 2019 θα υπάρξει το νέο ηλεκτρικό iNext, το οποίο όμως θα είναι τεχνικά ένα… μοναχοπαίδι, όπως το σημερινό i8. H δε iX3, το πρωτότυπο από το φετινό Σαλόνι του Πεκίνου, δοκιμάζεται ήδη και προορίζεται για παραγωγή από το 2020 με προορισμό τις αγορές όλου του κόσμου. Το ηλεκτρικό μοντέλο θα έχει κινητήρα 272 ίππων και παρόλο που αποκηρύσσει την τετρακίνηση και δε δίνει μεγάλη σημασία στους χώρους, θα έχει μια μπαταρία 70 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ..

Την ίδια περίοδο, η BMW θα δείξει και την i4, ουσιαστικά μια ηλεκτρική παραλλαγή της Σειράς 3. Σε αντίθεση με ό,τι σχεδίαζε αρχικά, η BMW έχει αποφασίσει να λανσάρει το επόμενο κόμπακτ ηλέκτρικό της, το iX1 λίγο πιο αργά, δηλαδή το 2023. Τότε είναι που θα τελειώσει οριστικά και η πορεία της σημερινής i3. Η τελευταία θα υποβληθεί σε ένα γερό λίφτινγκ σε περίπου δύο έτη από σήμερα, για να διατηρηθεί επίκαιρη μέχρι το τέλος. Στο πλαίσιο της ίδιας ανανέωσης θα αποκτήσει και μπαταρία με διπλάσια ενέργεια από τις σημερινές. 

Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική γκάμα, η iX1 θα είναι εκείνη που θα δώσει λύσεις, διότι η πλατφόρμα της θα είναι σχεδιασμένη και για άλλα μοντέλα αλλά και για τα επόμενα Mini. 
Φωτογραφίες: Αutobild-Syndication, Larson

Η άποψή μας
Η BMW θα πρέπει να περιμένει έως το 2021 για να φέρει σε μεγάλη κλίμακα την επίθεσή της στα ηλεκτρικά. Θα γίνει αργά όλο αυτό ή θα είναι τότε ο σωστός χρόνος; Μέχρι πάντως να «εκπαιδευτούν» τα ηλεκτρικά, θα είναι τα συμβατικά νέα μοντέλα αυτά που θα εξασφαλίζουν το μέλλον: η Σειρά 3 ή τα SUV. 

Toyota
linglong at100