Έτοιμη να παρουσιάσει στο κοινό την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία είναι η Porsche.

H Taycan σε δοκιμές: 200 πρωτότυπα κινούνται ήδη στο δρόμο και πραγματοποιούν τεστ εξέλιξης.

Το ακόμα πρωτότυπο Mission-E Cross Turismo θα αποτελέσει το επόμενο βήμα. Μαζί με τα στοιχεία για την Taycan η Porsche ανακοίνωσε ότι έχει εγκρίνει ήδη και την Cross Turismo ως παραλλαγή του ίδιου σχεδίου.

Αποκλειστικό: Νέα Porsche Taycan

4.439 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2018)

Στην «πρίζα» και η Porsche: Έτοιμη να παρουσιάσει στο κοινό την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία είναι η Porsche. H Taycan θα βάλει τη γερμανική εταιρεία στο δρόμο προς το στόχο του 25% ηλεκτρικών πωλήσεων από το 2025 κι έπειτα.

What is new
- Porsche με δύο ηλεκτρικά μοτέρ
- Απόδοση τουλάχιστον 600 ίππων 
- 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 3,5 δλ. 
- Αυτονομία 500 χλμ. περίπου

Η Porsche έδωσε επίσημα πληροφορίες στη δημοσιότητα σχετικά με την ηλεκτρική Taycan που ετοιμάζει κι εμείς σας δείχνουμε πώς θα είναι εξωτερικά το νέο αυτό όχημα πριν ακόμη παρουσιαστεί επίσημα. 

Η αλήθεια είναι ότι από τους φανατικούς φίλους της εταιρείας, αλλά και από τους σκεπτικιστές της ηλεκτροκίνησης θα απαιτηθεί κάποια ψυχραιμία. Κι αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία εκτελεί μια πολύ μεγάλη στροφή τόσο σε ό,τι αφορά το τεχνικό υπόβαθρο όσο και στην εικόνα της συνολικά. Η Taycan, η οποία θα πωλείται από τα τέλη του 2019 θα είναι το πρώτο, αλλά όχι το μόνο βήμα προς την κατεύθυνση της «…ενίσχυσης της κοινωνικής αποδοχής της Porsche» όπως λέει σχετικά και ο Ρόμπερτ Μάιερ, υπέυθυνος για το πρότζεκτ. Σταδιακά λοιπόν όλες οι Porsche, με εξαίρεση την 911, θα αποκτήσουν και πρίζα (δείτε ενότητα της συνέντευξης). 

Η Porsche λοιπόν έχει βάλει στόχο να γίνει μια –σχεδόν- ηλεκτρική εταιρεία. Μόνο στις ΗΠΑ, οι εκπομπές ρύπων του στόλου της φίρμας θα πρέπει να πέσουν κατά 27% έως το 2020. Και στην Κίνα επίσης, η Porsche λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία σε ό,τι αφορά υπολογισμούς ρύπων και καταναλώσεων και όχι ως μέλος του ομίλου VW. 

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των τελευταίων ημερών, όλη αυτή η αλλαγή της φιλοσοφίας θα κοστίσει τουλάχιστον 6 δις ευρώ. H Porsche εκυσγχρονίζει το εργοστάσιο στο Τσουφενχάουζεν και το επεκτείνει με τη λογική «εργοστάσιο μέσα στο εργοστάσιο», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Μέχρι σήμερα, 200 πρωτότυπα από τη σπορ λιμουζίνα, η οποία θα είναι μικρότερη από την Panamera, γράφουν ήδη χιλιόμετρα (6 εκατομμύρια έως το 2019). Και κυρίως κινούνται στην πόλη. Ο στόχος της παραγωγής, όταν η τελική έκδοση του πρωτότυπου Mission E πιάσει ρυθμό, θα είναι τα 20.000 αυτοκίνητα ετησίως. 

Σε αντίθεση πάντως με το πρωτότυπο, η Taycan, όπως έχει ανακοινωθεί ότι θα λέγεται το νέο σπορ μοντέλο, θα έχει μια κανονική μεσαία κολώνα, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν παραδοσιακά. Νορμάλ θα είναι ακόμα και οι εξωτερικοί καθρέπτες. Και μπορεί από πλευράς διαστάσεων, η Taycan να είναι μικρότερη από την Panamera, αλλά οδηγικά θα προσανατολίζεται περισσότερο προς αυτό το σπορ, τετράθυρο κουπέ παρά προς το θρύλο της φίρμας, την 911. Το κέντρο βάρους της πάντως θα είναι εξαιρετικά χαμηλά τοποθετημένο, χάρη στις μπαταρίες. 

Ο συσσωρευτής εκτιμάται στις 90 kWh, με κυψέλες από την LG Chem προσαρμοσμένες σε 33 δέσμες, και θα ανεβάζει το συνολικό βάρος πάνω από τους 2 τόνους. Η δε αυτονομία που θα παρέχει θα είναι στα 500 χλμ. περίπου. Αν και αυτή είναι τιμή NEDC, καθώς η Porsche δε μπορεί να προσδιορίσει ακόμη την επίδοση με βάση το πρότυπο WLTP. 

Ακόμα λιγότερες προβλέψεις μπορούν να γίνουν σε ό,τι αφορά την τιμή. Ο project manager, κ. Μάιερ λέει ότι, θα είναι «οπουδήποτε ανάμεσα στην Panamera και την Cayenne», δηλαδή κάπου κοντά στα 100.000 ευρώ. Αυτό ως σημείο εκκίνησης όμως, διότι προς τα πάνω θα μπορεί να ανέβει στα 150.000 ή και 200.000 ευρώ. 

Οι επιδόσεις που υπόσχεται η Porsche είναι πολύ υψηλές και αυτό αφορά και στη φόρτιση. Για οικιακή πηγή με AC ρεύμα, και δύναμη από 11 έως 22 kW, θα χρειάζονται έξι έως οκτώ ώρες – όλη τη νύχτα δηλαδή. Στους πιο γρήγορους φορτιστές που θα συναντά κανείς στο δρόμο, θα αρκεί ένα διάστημα από μία έως τρεις ώρες. Με τους τοπ φορτιστές, ρεύματος DC και 800 V, η Taycan θα μπορεί να εξασφαλίζει 100 χλμ. πορείας σε 4 μόλις λεπτά. Κι αυτό χωρίς να επηρεάζει μακροπρόθεσμα τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. 

Ίσως με αυτό να πειστούν και οι φανατικοί της εταιρείας, αλλά και οι σκεπτικιστές της ηλεκτροκίνησης. 

Η άποψή μας
Η Porsche μας έδειξε το 2018 το σχέδιο παραγωγής του ηλεκτρικού μοντέλου της, Η Tesla μας είχε δείξει το εργοστάσιο για το Model S ήδη από το 2011. Με τη μακρά ιστορία της στους αγώνες, η Porsche ξέρει ακριβώς πώς να μειώνει διαφορές και να εξαφανίζει το προβάδισμα κάποιου αντιπάλου. Ακριβώς αυτό πρέπει να κάνει και τώρα. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

LEASING APRILIOS
skoda