Απ` έξω Q3, από μέσα… Q5: το νέο ηλεκτρικό δάπεδο επιτρέπει πρωτόγνωρη εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων του εκάστοτε αμαξώματος.

Το eQ3 θα παρουσιαστεί ως πρωτότυπο στη Γενεύη. Το μοντέλο παραγωγής θα έρθει το 2020. Αργότερα θα παρουσιαστούν το μικρο αδερφάκι του e-tron GT, ένα τετράθυρο Coupe καθώς και ένας αντίπαλος για το Tesla Model 3.

Αποκλειστικό: Νέο Audi eQ3

14.015 Επισκέψεις στο άρθρο (24/8/2019)

Η Audi θα δείξει το πρώτο της μοντέλο με βάση την MEB πλατφόρμα του ομίλου VW. Θα είναι ένα SUV με μέγεθος ανάλογο ενός Q3. Εμείς εξασφαλίσαμε αποκλειστικές φωτογραφίες και πληροφορίες.

What is new
- Πρωτότυπο στη Γενεύη, παραγωγή από το 2020
- Με μπαταρίες τριών μεγεθών
- Έως 500 πραγματικά χλμ. αυτονομία 
- Πολύ καλοί χώροι 

Η VW ποντάρει τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση – μόνο μέχρι το 2030 σχεδιάζει 30 νέα μοντέλα με βάση το νέο ηλεκτρικό δάπεδό της.

O κύβος ερρίφθη! Λίγο πριν τα Χριστούγεννα ορίστηκαν επακριβώς οι στόχοι της ΕΕ σχετικά με τους ρύπους. Έως το 2030 θα πρέπει οι καταναλώσεις να πέσουν περαιτέρω 37,5% σε σχέση με το 2021. Καταλαβαίνει κανείς ότι χωρίς ηλεκτρικά μοντέλα, δεν υπάρχει εταιρεία που να μπορεί να το πετύχει αυτό. 

Στη Γερμανία πάντως, αυτήν την περίοδο δεν είναι 100% ρόδινη η εικόνα: ο πρόεδρος του ομίλου VW συνεχώς γκρινιάζει, έως και 100.000 θέσεις φαίνεται ότι δεν είναι πλήρως εξασφαλισμένες και ο κλάδος της βιομηχανίας δείχνει να είναι στο όριο των δυνατοτήτων του. Ωστόσο, δύσκολα βρίσκεται άλλο τέτοιο mega-group εταιρειών το οποίο να είναι πιο καλά προετοιμασμένο για την ηλεκτροκίνηση, όσο της VW. 

Ο θεμέλιος λίθος είναι φυσικά η πλατφόρμα MEB, η οποία εξελίσσεται από το 2015 και είναι εκείνη που θα επιτρέψει για πρώτη φορά την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων σε κλίμακα εκατομμυρίων μονάδων κάθε χρόνο. Αυτό, ακόμα και ο πρωτοπόρος του είδους, η Τesla, δεν το έχει καταφέρει. 

H Αudi μπαίνει στο παιχνίδι
Όπως είναι λογικό, η VW θα κάνει την αρχή με ένα ηλεκτρικό, σε μέγεθος και φόρμα μικρομεσαίου οικογενειακού, γεγονός απόλυτα λογικό. Υπάρχουν όμως και πιο συναρπαστικά σχήματα και πιο πολυτελείς επιλογές. Κι αυτό το ξέρει καλά ο γερμανικός όμιλος, ο οποίος φέρνει ένα νέο πρωτότυπο στις αποσκευές της Audi. Κάτω από το περίβλημα θα υπάρχει κι εδώ η πλατφόρμα MEB (Modular Electric Matrix σε ελεύθερη απόδοση), με στόχο όμως να δώσει πολλά περισσότερα. Εμείς σας δείχνουμε εδώ κάποιες πρώτες, αποκλειστικές εκτιμήσεις σχετικά με το πώς θα δείχνει αυτό το αυτοκίνητο και με βάση την άποψη των συνεργατών μας από το εξωτερικό, το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά όμορφα «ντυμένο». 

Ντιζάιν: με τη νέα, προχωρημένη αισθητική
H εμφάνιση βασίζεται στην πρόσφατη φιλοσοφία της εταιρείας, όπως την έχει θεμελιώσει ο αρχισχεδιαστής Μαρκ Λίχτε για το DNA της φίρμας. Αυτό σημαίνει ένα πολύ ξεχωριστό «πρόσωπο»,  τονισμένα φτερά με πολύ αισθητό ανάγλυφο – πλήθος από προχωρημένα, ψαγμένα στοιχεία δηλαδή, τα οποία θα έλεγε κανείς ότι έλειψαν πολύ στην Audi τα τελευταία χρόνια. Η βασική αρχή της ηλεκτρικής πλατφόρμας, με ένα χαμηλό επίπεδο δάπεδο, τις μπαταρίες στρωμένες στο κέντρο και τους τροχούς τραβηγμένους εντελώς στα άκρα, δείχνει να βολεύει πολύ και τις σπορ αναλογίες. 

Τεχνικά: Σε τρία επίπεδα 
Η πλατφόρμα λοιπόν εξυπηρετεί τους σχεδιαστές αλλά λειτουργεί θετικά και για τους συναδέλφους μηχανικούς. Τοποθετώντας ένα ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός και άλλο ένα πίσω, μένει μπόλικος χώρος ελεύθερος. Έτσι, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV μοντέλο, θα έχει μεν μήκος στα 4,5 μέτρα, στην κλάση ενός Q3 δηλαδή, αλλά εσωτερικά θα παρέχει επίπεδο χώρων ανάλογο ενός Q5. Σε ό,τι αφορά το τεχνικό σκέλος, τις πρώτες πληροφορίες τις γνωρίζουμε ήδη, αλλά με προέλευση το Βόλφσμπουργκ. Θα υπάρχουν λοιπόν, τρία σκαλιά μεγέθους για τις μπαταρίες, με 46, 60 και 80 κιλοβατώρες (kWh). Kι αυτό θα συνεπάγεται αυτονομία από 330 έως γεμάτα 500 χλμ., πάντα μιλώντας με τα πιο ρεαλιστικά δεδομένα που θέτει πλέον το νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP. 

Εσωτερικό: φουλ digital και με όρεξη για συζήτηση 
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, η εικόνα θα είναι φυσικά όσο το δυνατόν πιο σύγχρονη. Μεγάλες οθόνες θα αντικαθιστούν τον πίνακα οργάνων ενώ θα αναλαμβάνουν και ό,τι άλλο σχετίζεται με την ψυχαγωγία, την ενημέρωση και τις ρυθμίσεις των επιμέρους τμημάτων. Η Audi ως γνωστόν ήδη σε κάποια μοντέλα της έχει σχεδόν εκμηδενίσει τα μπουτόν και τους διακόπτες και αυτό θα γίνει ακόμα πιο εντατικά στα ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης το eQ3 θα έχει και φωνητικές εντολές νέας γενιάς, με υψηλό βαθμό φυσικότητας. Είναι το πρότυπο της Mercedes με την πρόσφατη A-Class, μόνο που εδώ το «Hey Μercedes» θα γίνει φυσικά «Hey Audi». 

Η άποψή μας
Η είσοδος της Audi στα ηλεκτρικά είναι αυτό που δείχνει ότι, το παιχνίδι γύρω από την πλατφόρμα ΜΕΒ της VW, τώρα αρχίζει να χοντραίνει. Μένει να δούμε την αληθινή οδηγική γεύση που θα αφήνουν αυτά τα μοντέλα.

NEO TRAFIC
moto