To Citroen C5 Aircross είναι το πιο άνετο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας, ευχαριστεί όμως τον οδηγό του και στους υπόλοιπους τομείς.

Όμορφο και ιδιαίτερα high-tech είναι το εσωτερικό του C5 Aircross ενώ παρά τα σκληρά πλαστικά, εμφανίζει καλή ποιότητα.

Το Qashqai έχει καλή οδηγική αίσθηση και ικανοποιεί με την άνεση και την συμπεριφορά του σε όλες τις συνθήκες.

Πιο λιτό στη βασική του έκδοση είναι το εσωτερικό του Qashqai, παραμένει ωστόσο σύγχρονο αισθητικά και καλό ποιοτικά μετά την αναβάθμισή του.

Citroen C5 Aircross VS Nissan Qashqai

59.226 Επισκέψεις στο άρθρο (2/10/2019)

Σκληραίνει η κόντρα… Το Citroen C5 Aircross ρίχνεται στη μάχη των μικρομεσαίων crossover εκεί που ζει και βασιλεύει το Nissan Qashqai. Πως τα πάει απέναντί του;

Το Qashqai είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά crossover μοντέλο στην ελληνική αγορά μακράν από το δεύτερο και παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται, παραμένει σε αυτή τη θέση. Για να διατηρηθεί στην κορυφή ωστόσο δεν έμεινε με δεμένα τα «χέρια», αφού μετά την αισθητική του ανανέωση, πρόσφατα αναβάθμισε και την γκάμα κινητήρων του. Η Citroen από την άλλη δεν έχει μακρά παράδοση σε αυτή την κατηγορία, έρχεται όμως τώρα με το C5 Aircross να αλλάξει το παιχνίδι, βασιζόμενο στην όμορφη αισθητική του παρουσία, το ανεπτυγμένο τεχνολογικό του προφίλ, τα κορυφαία επίπεδα άνεσης και τους μεγάλους του χώρους. Είναι αυτά σε θέση να «στριμώξουν» το Qashqai όμως; Ας δούμε αναλυτικά την σύγκριση των δύο μοντέλων στις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.

Εμφάνιση: Ξεχωρίζει το C5 Aircross
Εμφανισιακά το πιο «φρέσκο» σχήμα του Citroen C5 Aircross όπως είναι φυσικό κερδίζει τις εντυπώσεις συγκριτικά με το σύγχρονο και αναγνωρίσιμο σχήμα του Qashqai, με το γαλλικό μοντέλο και λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεών του να αποπνέει περισσότερο επιβλητικό χαρακτήρα.

Κινητήρες-Κιβώτια: Ικανοί και ισόπαλοι…
Στο πεδίο των κινητήρων και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με σύγχρονους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης που ικανοποιούν σε όλα τα επίπεδα. Ο τρικύλινδρος 1,2 λτ. κινητήρας του C5 Aircross αποδίδει 130 ίππους, ενώ ο 4κύλινδρος 1,33 λτ. του Qashqai αποδίδει 140 ίππους, όμως στην πράξη και παρά το μεγαλύτερο βάρος του C5 Aircross, oι επιδόσεις είναι πανομοιότυπες, όπως και οι τιμές κατανάλωσης που είναι σε κάθε περίπτωση χαμηλές. Όσον αφορά την λειτουργία τους πάντως, ο νέος 1,33 λτ. κινητήρας του Qashqai έχει ένα μικρό προβάδισμα λόγω της 4κυλινδρης φύσης του, παρουσιάζοντας πιο πολιτισμένο προφίλ με λιγότερους κραδασμούς, καλύτερη απόκριση από χαμηλά και πιο «γεμάτη» αίσθηση.

Εσωτερικό: Καλύτερα υλικά στο Qashqai, πιο σύγχρονο το C5 Aircross
Το εσωτερικό του νέου C5 Aircross είναι πιο σύγχρονο αισθητικά με τον διάκοσμο να είναι και πιο ευχάριστος, ενώ το Qashqai έχει καλύτερα υλικά κατασκευής και κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό με το αφρώδες υλικό, έναντι του σκληρού πλαστικού του C5 Aircross.Ποιοτικά πάντως και στα δύο αυτοκίνητα το επίπεδο είναι παραπάνω από ικανοποιητικό.

Στη βασική έκδοση το Qashqai είναι πιο λιτό τόσο σε εικόνα όσο και εξοπλισμό (λείπουν η οθόνη αφής και το Safety Shield με τα συστήματα υποβοήθησης), με το C5 Aircross να διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα και οθόνη αφής 8 ιντσών, κάτι που μπορεί να βρει κανείς στην έκδοση N-Connect του Qashqai που ξεφεύγει αρκετά σε τιμή. Τέλος, άλλος ένας τομέας που υπερτερεί το C5 Aircross είναι η θέση οδήγησης που είναι πιο άνετη γενικά αλλά και πιο ευχάριστη ως προς την αίσθηση που δίνει στον οδηγό του.

Χώροι – Πρακτικότητα: Ένα νούμερο πιο πάνω το C5 Aircross
Το C5 Aircross έχει μήκος 4,5 μ. και τοποθετείται έτσι στο άνω άκρο της μικρομεσαίας crossover κατηγορίας, με το μικρότερο Qashqai (4.394 χλστ.) να έχει γενικά πολύ καλούς χώρους και στη μεταξύ τους σύγκριση καλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Από κει και ύστερα είναι καθολική η υπεροχή του C5 Aircross και ιδιαίτερα όσον αφορά στο χώρο αποσκευών με όγκο 580 λίτρα, ενώ διακρίνεται και στον τομέα της πρακτικότητας με μεγαλύτερες θέσεις για αντικείμενα αλλά και συρόμενα πίσω καθίσματα.

Οδική συμπεριφορά: Πιο άνετο το C5 Aircross, ικανά και τα δύο
Το Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει για τα αυξημένα επίπεδα άνεσης που προσφέρει, όντας το πιο άνετο μοντέλο της κατηγορίας αυτή τη στιγμή μέσω της απορροφητικότητας της της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions. Ετσι, τα ταξίδια μαζί του είναι απολαυστικά ενώ ακόμα και όταν οι ρυθμοί κίνησης ανέβουν σε δρόμο με στροφές, αν και δεν εμπνέει κρίνεται αποτελεσματικό και ασφαλές. Παράλληλα μέσω της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος τα καταφέρνει καλύτερα και σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές. Το Qashqai έχει ελαφρώς καλύτερη αίσθηση στη σβέλτη οδήγηση και παρουσιάζει μικρότερες κλίσεις αμαξώματος και καλύτερη απόκριση γενικά, ενώ ικανοποιεί και με την άνεση που προσφέρει. 

Η άποψή μας
Το Qashqai οφείλει πολλά για την επιτυχημένη του πορεία,  στην χαμηλή τιμή της βασικής του έκδοσης (20.490 ευρώ) και στους ικανούς του κινητήρες και θα εξακολουθήσει να στηρίζεται σε αυτά τα στοιχεία και μελλοντικά μετά και την αναβάθμισή του. Από την άλλη είναι σαφές πως τα βρίσκει «σκούρα» απέναντι στο νεότερο ανταγωνισμό με το C5 Aircross να είναι πιο σύγχρονο και ικανό, ενώ προσφέρει περισσότερα σε αναλογικά πιο ελκυστική τιμή. 

Mercedes
moto