Κινητήρας-Κατανάλωση: Οικονομικό και πολιτισμένο σε λειτουργία
(25/9/2025)
Τα 279 άλογα εξασφαλίζουν δυναμικές επιδόσεις, πάντα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, χωρίς μάλιστα επιβάρυνση της κατανάλωσης: Η μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής ήταν 5 λτ./100 χλμ., αλλά με τακτική φόρτιση της μπαταρίας πέφτει πολύ χαμηλότερα.
Το Tiggo 7 χρησιμοποιεί το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα Chery Super Hybrid (CSH), το οποίο συνδυάζει έναν turbo κινητήρα 1.500 κυβικών και 143 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες: Ο ισχυρότερος αυτών έχει 204 ίππους και αναλαμβάνει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ενώ ο δεύτερος με τους 82 ίππους έχει ρόλο γεννήτριας. Το κιβώτιο είναι αυτόματο με δύο σχέσεις και δε διαθέτει μετατροπέα ροπής για μείωση των τριβών. Ονομάζεται Dedicated Hybrid Transmission (DHT) και μέσω αυτού επιλέγεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος που θα χρησιμοποιηθεί ανά περίσταση. Αυτή μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρική (αν θες την επιλέγεις και από τον διακόπτη στη κεντρική κονσόλα EV), είτε συνδυασμός των δύο πηγών (πάντα κρατάει ποσοστό μπαταρίας για να λειτουργεί ως full hybrid και το οποίο μπορείς να επιλέξεις και εσύ ανάμεσα από το 30-80%).
Στην πράξη τώρα, τα 279 άλογα εξασφαλίζουν δυναμικές επιδόσεις, πάντα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Τα 4,4 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα και τα 3,6 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα είναι από τις καλύτερες ανάμεσα σε 16 Plug-in hybrid της κατηγορίας. Πάντως αυτό που εκτιμάς περισσότερο είναι η πολιτισμένη λειτουργία, η αποδοτική διαχείριση των πηγών ενέργειας και σε τελική ανάλυση η οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης, όταν αδειάσει η μπαταρία (η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 5,0 λτ./100 χλμ.), ειδικά μέσα στην πόλη (2,5 λτ./100 χλμ.). Η μπαταρία των 18,3 kWh προσφέρει 82 χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες (στην πόλη ξεπερνάει τα 90 χλμ.), ενώ ευπρόσδεκτη είναι η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC στα 40 kW χαρακτηριστικό σπάνιο στα Plug-in και το οποίο υπόσχεται φόρτιση 30-80% σε μόλις 19 λεπτά. Ικανοποιητική όμως είναι και η απλή φόρτιση σε wallbox 7,4 kW που γεμίζει πλήρως τη μπαταρία σε 3 ώρες, ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως η ένταση ανάκτησης ενέργειας όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι ρυθμίζεται σε τρεις βαθμίδες μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης.