Κινητήρας- Αυτονομία: Επαρκείς επιδόσεις, μικρή αυτονομία
1.043 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2025)
Στις μετρήσεις μας η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν γύρω στις 18 KWh/100 χλμ., που σε συνδυασμό με την μικρή μπαταρία δεν… εμπνέουν για πολλά-πολλά εκτός πόλης (αυτονομία 240 χλμ.). Στην πόλη τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα με τις μετρήσεις μας να δείχνουν μια κατανάλωση σε τέτοιες συνθήκες γύρω στις 15 kWh/100 χλμ. και αυτονομία που πλησιάζει τα 300 χλμ..
Η ηλεκτρική έκδοση του C3 Aircross χρησιμοποιεί το αντίστοιχο σύστημα κίνησης με το ηλεκτρικό C3 με κινητήρα 113 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου φωσφόρου σιδήρου 43,8 kWh (φθηνότερη, αλλά βαρύτερη και πιο ευαίσθητη στο κρύο). Στην πράξη τα 113 άλογα αρκούν για να κινηθείς και να προσπεράσεις αξιοπρεπώς (σ.σ. 60-100 σε 5,9 δλ. και 0-100 σε 11,5 δλ. που είναι 1,4 δλ καλύτερο από το εργοστασιακό), χωρίς όμως εκρήξεις στο γκάζι μιας και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι μόλις στα 124 Nm. Είναι αλήθεια πως σε σχέση με το e-C3 το μεγαλύτερο και βαρύτερο Aircross (+88 κιλά) είναι πιο ράθυμο, ενώ εμφανίζει και μεγαλύτερες ενεργειακές ανάγκες.
Στις μετρήσεις μας η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν γύρω στις 18 KWh/100 χλμ., που σε συνδυασμό με την μικρή μπαταρία δεν… εμπνέουν για πολλά-πολλά εκτός πόλης (αυτονομία 240 χλμ.). Στην πόλη όμως τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα με τις μετρήσεις μας να δείχνουν μια κατανάλωση σε τέτοιες συνθήκες γύρω στις 15 kWh/100 χλμ. και αυτονομία που πλησιάζει τα 300 χλμ.. Μια λειτουργία Eco σε συνδυασμό με μια επιλογή για πραγματικά πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας (η μοναδική επιλογή δεν διαφέρει και πολύ από τη στάνταρ) σίγουρα θα βοηθούσε. Στα θετικά η υποδοχή ταχυφόρτισης DC στα 100 kW (σε ταχυφορτιστή για τη φόρτιση 10-80% χρειάζονται 26 λεπτά) που σημαίνει πολλές μικρές στάσεις στο ταξίδι μιας και με μια φόρτιση βγάζεις δε βγάζεις 200 χλμ. με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Η στάνταρ υποδοχή φόρτισης AC είναι στα 11 kW (7,4 kW στο e-C3) και για το 0-100% σε αντίστοιχο wallbox θες περίπου 5 ώρες.