Οι επιδόσεις, η απόκριση και η αμεσότητα των ηλεκτροκινητήρων της EQC διαμορφώνουν ένα εντυπωσιακό σύνολο στο δρόμο. Αν το δεις παιχνίδι όμως, η αυτονομία μειώνεται και αυτή εντυπωσιακά γρήγορα.
Αυτονομία-Επιδόσεις-Φόρτιση
46.779 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2020)
Η Mercedes EQC εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι σε κάθε άξονα και αναλαμβάνουν την κίνηση των αντίστοιχων τροχών. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται για χαμηλές και μεσαίες επιδόσεις και ο δεύτερος ενεργοποιείται για υψηλότερες απαιτήσεις, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 408 ίππους και τη ροπή να ανέρχεται στα 760 Nm. Αυτή η απόδοση είναι φυσικά στιγμιαία με το «μπαμ» των επιταχύνσεων να είναι συγκλονιστικό. Ιδιαίτερα δε όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 2,4 τόνων… Η EQC «πιάνει» τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,1 δλ, ενώ η αίσθηση τραβήγματος και η απόκριση σε κάθε μικρή πίεση του γκαζιού, την «εκτινάσσει» εμπρός χωρίς κανέναν περιορισμό. Αντίθετα μόλις η ταχύτητα ανέλθει στα 180 χλμ./ώρα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης, για να συγκρατήσει τον ρυθμό πτώσης της αυτονομίας της σε τέτοιες συνθήκες. Μιλώντας για αυτήν, η Mercedes λέει πως μπορεί να διανύσει από 374 έως 417 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες με μέση κατανάλωση στις 22,5 kWh/100 χλμ. Εμείς είδαμε έως και 311 χλμ. αυτονομίας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (διαθέτει επίσης Sport, Maximum Range, Comfort και Individual) καθώς και με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση στην πιο ισχυρή εμπλοκή του (ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι), ωστόσο με νορμάλ οδήγηση η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280-300 χλμ. και με μέση τιμή κατανάλωσης στις 28,5 kWh/100 χλμ. Το σημαντικό ωστόσο είναι πως ο οδηγός μπορεί να κάνει μια πραγματικά καλή διαχείριση της διαθέσιμης ενέργειας και να εμπλέξει τα μεγάλα μέσα μόνο όταν η αυτονομία «πέσει» χαμηλά.
Οι μπαταρίες του συστήματος ζυγίζουν 652 κιλά και έχουν χωρητικότητα 80 kWh,ενώ για την φόρτισή τους από Wallbox (έως 7,4 kW) χρειάζονται 11 ώρες και από ταχυφορτιστή μπορεί να ανακτήσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς τους σε 40 λεπτά. Εννοείται πως σε περίπτωση «ανάγκης» μπορεί να φορτίσει και από οικιακή πρίζα, ο χρόνος όμως σε αυτή την περίπτωση ξεπερνάει τις 45 ώρες αφού για κάθε 100 χλμ. αυτονομίας χρειάζεται περίπου 13 ώρες.
Ολοι οσοι πατροναρουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μ εχουν εξαγριωσει. Ειναι δυνατον να θελω 11 ωρες για φορτιση, η 40μ λεπτα για το 10, 20, 30 τοις εκατο της χωρητικοτητας της μπαταριας? Και υστερα οι τιμες των ηλεκτρικων κατα τη γνωμη μου ειναι απαραδεκτες.Αμα ηθελε η πολιτεια να εχουμε φθηνα αυτοκινητα χωρις να ρυπαινουν, θα γεμιζε τη χωρα με πρατηρια φυσικου αεριου και οι πολιτες να ειχαν τεραστια οικονομια καυσιμου. Αλλα παντα καποιοι τα κονομανε απο τους δηθεν νεωτερισμους.
....Οικονομικοτατο!!!! Απο 85.000 και βαλε! Κατα τα αλλα παιρνεις ηλεκτρικο για οικονομια!!!!
Ολοι οσοι πατροναρουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μ εχουν εξαγριωσει. Ειναι δυνατον να θελω 11 ωρες για φορτιση, η 40μ λεπτα για το 10, 20, 30 τοις εκατο της χωρητικοτητας της μπαταριας? Και υστερα οι τιμες των ηλεκτρικων κατα τη γνωμη μου ειναι απαραδεκτες.Αμα ηθελε η πολιτεια να εχουμε φθηνα αυτοκινητα χωρις να ρυπαινουν, θα γεμιζε τη χωρα με πρατηρια φυσικου αεριου και οι πολιτες να ειχαν τεραστια οικονομια καυσιμου. Αλλα παντα καποιοι τα κονομανε απο τους δηθεν νεωτερισμους.